Użytkownik007 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) Witam serdecznie, świeżo po kupnie Audi B7 2.0. TDI BPW okazało się że turbosprężarka jest zatarta. Wymieniłem na fabrycznie nową Garett, buczenie, wycie ustało ale auto ciagnie dopiero od około 2300 obrotów, przy około 1800-1900 delikatnie poszarpuje ale nie ma kopa. Na dodatek przy 1800-1900 słychać lekkie syczenie, jest to słyszalne nawet na biegu jałowym. - brak błędów - ponoć sprężarka nie przeładowuje - podmienialem czujnik ciśnienia doładowania i nic - podmienialem zawór n75 i nic - węże podciśnienia niby ok ( przy odpinaniu n75 słychać było psykniecie jak spadało cisnienie) Jestem załamany, poszło kupę kasy jak na moje możliwości a auto tarabani prawie jak zwykly ropniak bez turbo w porównaniu do 1.9tdi kuzyna, które ma kopa już od 1800 obr. Szukałem sporo ale nie mam dalej pomysłu, jeśli ktoś z Kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem to bardzo proszę o podpowiedź. Edytowane 15 Lutego 2017 przez Użytkownik007
moniuh Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 zrob logi dynamiczne i statyczne i wrzuc tu. moze przeplywka zle liczy, albo egr sie nie zamyka do konca, przyczyn moze byc sporo...
Użytkownik007 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 A te logi to których grup zrobić? Nigdy tego nie robiłem ale się postaram przygotować
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 stat003,004,011, bs003, bs011 dynamiczne 003,008,011,
Użytkownik007 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 Niestety po sporych wysiłkach nie udało się zrobić logów, VAG-iem który miałem mogę sprawdzić elektronikę radio itd ale nie połączenia się z silnikiem - brak połączenia. Ponoć obsłuży maksymalnie model b6 do B7 trzeba jakiś nowszy i nie wiem czy kabel też nie inny. Dodam iż zaobserwowałem od czasu do czasu podczas przyspieszania z silnika dźwięk podobny do obcierania, jak by coś się próbowało zamknąć i otwierało... Ciężko to opisać, kolega stwierdził że może EGR się próbuje zamknąć czy coś w tym stylu. Ogólnie jestem w martwym punkcie...
mlodziak22 Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 12 minut temu, Użytkownik007 napisał: Niestety po sporych wysiłkach nie udało się zrobić logów, VAG-iem który miałem mogę sprawdzić elektronikę radio itd ale nie połączenia się z silnikiem - brak połączenia. Ponoć obsłuży maksymalnie model b6 do B7 trzeba jakiś nowszy i nie wiem czy kabel też nie inny. Dodam iż zaobserwowałem od czasu do czasu podczas przyspieszania z silnika dźwięk podobny do obcierania, jak by coś się próbowało zamknąć i otwierało... Ciężko to opisać, kolega stwierdził że może EGR się próbuje zamknąć czy coś w tym stylu. Ogólnie jestem w martwym punkcie... co do kabelka to ori za ok 2k lub jakiegoś klona . co do obcierania to poczytaj sobie na temat surge turbo.
Użytkownik007 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 To surge turbo piszą że przy schodzeniu z obrotów a u mnie jest przy wchodzeniu na obroty... Nie ma kogoś w okolicy Jeleniej Góry kto mógł by zrobić mi te logi? ;-)
piotrsob1 Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) W temacie poszarpywania mogę Ci polecić do przeczytania temacik, porównasz objawy i jak będą takie same jak tam opisane, to masz tam rozwiązanie problemu : Ale co do braku mocy to bez logów ani rusz Dolot szczelny, wszystko dobrze po podłączane ? Edytowane 16 Lutego 2017 przez piotrsob1
Użytkownik007 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 Ok, poczytam dzięki. Podłączone dobrze, zaufany mechanik robił...
Użytkownik007 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Opublikowano 22 Lutego 2017 (edytowane) Niestety nie mam jak zrobić logów ale nagrałem filmik na którym wyraźnie słychać szarpanie przy około 2000obr. przy lekkim obciążeniu najlepiej pod niewielkie wzniesienie. Dźwięk przypomina obcieranie albo jak by coś cię zamykało i otwierało, razem z dźwiękiem czuć jak silnik utyka. Najlepiej słychać od 9 sekundy: Edytowane 22 Lutego 2017 przez Użytkownik007
SotoM Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 tak sie zbiera jakby wydech miałą zawalony - czyli dpf zapchany ciekawe czy dobrze jest wyregulowane turbo w sensie aktuator... odłacz przepływomierz i zobacz jak auto bedzie jechało...
Użytkownik007 Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 8 godzin temu, SotoM napisał: tak sie zbiera jakby wydech miałą zawalony - czyli dpf zapchany ciekawe czy dobrze jest wyregulowane turbo w sensie aktuator... odłacz przepływomierz i zobacz jak auto bedzie jechało... - dpf czysty - turbo nowe fabrycznie Garret, brak możliwości regulacji gwarancja -przeplywomierz byl podmieniany
Musashi Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 bez logow ani rusz, chyba ze zdemontujesz maske i posadzisz kogos na silniku, by sluchal skad ten dzwiek dobiega - zart rzecz jasna. chodzi o ten dzwiek jakby pukania? jezeli tak, jedyne co mi przychodzi do glowy to egr.
Użytkownik007 Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 Tak, na filmie jest to jakby pukanie natomiast w rzeczywistości jest to dźwięk np jakby załóżmy klocek hamulcowy obcieral o krzywą tarczę
misiek95 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 (edytowane) Witam! nie miałem możliwości swoim urządzeniem zrobić koledze logów, ale pare rzeczy w czasie jazdy odczytałem. Jedna rzecz która rzuciła mi się w oczy to ujemne Bipy. Wszystkie pompki -30 na wolnych obrotach. W grupie 18 w czasie przegazówek i pod obciążeniem wartości wskakiwały z zera na 128.0, czyli: 128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe Edytowane 23 Lutego 2017 przez misiek95
piotrsob1 Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 4 godziny temu, misiek95 napisał: Wszystkie pompki -30 na wolnych obrotach. W grupie 18 w czasie przegazówek i pod obciążeniem wartości wskakiwały z zera na 128.0, czyli: 128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe W BPW takie BIP-y to normalka , a wartości 128 w grupie 18 pojawiają się podczas hamowania silnikiem i podczas schodzenia z obrotów po puszczeniu pedału gazu ( ECU wtedy nie podaje impulsów sterujących na zawory pompek bo paliwo ma nie być wtryskiwane , nie ma impulsów sterujących pompkami - nie można rozpoznać początku wtrysku )
Użytkownik007 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Opublikowano 24 Lutego 2017 Oddałem auto do wracza, zobaczymy co wyjdzie - o efektach poinformuję. piotrsob1jak już uda mi się doprowadzić auto do używalności to kryzę przed egr i tak zrobię. misiek95dzieki ze pomoc z logami, postaram sie jakoś odwdzięczyć
misiek95 Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 W BPW takie BIP-y to normalka , a wartości 128 w grupie 18 pojawiają się podczas hamowania silnikiem i podczas schodzenia z obrotów po puszczeniu pedału gazu ( ECU wtedy nie podaje impulsów sterujących na zawory pompek bo paliwo ma nie być wtryskiwane , nie ma impulsów sterujących pompkami - nie można rozpoznać początku wtrysku ) O widzisz nie wiedziałem tego:) zawsze logi dynamiczne kończylem przed puszczeniem gazu to i 128 się nie pojawiało
Użytkownik007 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Opublikowano 10 Marca 2017 Walka trwa ale podziele się tym co zostało ustalone. Diagnoza padła na przepływomierz, który zawyza i faktycznie po podmianie na inny (uzywany) auto prawie przestało szarpać, prawie ponieważ jeszcze zdarzały się szarpniecia ale bardzo rzadko i delikatniej, nie ma efektu kangura (zrobilem na nim okolo 150km szarpnelo kilka razy). Po włożeniu fabrycznego szarpie znów bardzo czesto... Teraz zamawiam nowy przepływomierz i zobaczę jakie będą efekty. Podmienialem tez EGR z innego BPW i żadnych zmian. Turbo ciagnie od 2200obr co by nie bylo robione, diagnosta (facet bardzo ceniony o sporym autorytecie) powiedzial mi abym reklamował turbine, miał juz przypadki nowych Garetta które nie chodzily jak powinny wiec po zamontowaniu nowej przeplywki nie pozostanie mi nic innego jak reklamowac turbo co pewnie nie bedzie proste, bo producent bedzie sie upierał ze wina tkwi w czymś u mnie w silniku... Czeka mnie ciezka przeprawa przy reklamowaniu.
Użytkownik007 Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Opublikowano 17 Marca 2017 Problem szarpania rozwiązany - nowy przepływomierz załatwił sprawę, przejechałem około 200km i jest bez szarpania. Pozostał problem późnego wstawania turbo, posprawdzałem szczelność dolotu może jeszcze podciśnienie jest za małe, ponieważ lata króciec od pompy podciśnienia ale wydaje mi się, że to nie bedzie przyczyną bo hamulce są ok. Czy ktoś ewentualnie wie jaka powinna byc wartość podciśnienia w układzie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się