Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odcinanie przy 2 tyś. obrotów. Brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z moim Audi A4 B5 1.6 ADP pb+lpg. Otóż samochód na wolnych obrotach chodzi idealnie lecz po dodaniu gazu przy ok. 2 tyś. obrotów wydaje się że samochodowi na ułamek sekundy jest odcinany zapłon tzn. obroty spadają, szarpnie samochodem dosyc mocno, gdy jedzie na gazie to przełącza się na chwilę na benzynę (tak jakbym odpalił na nowo), pod deską cyka przekaźnik 208 w momencie gdy następuje to "odciecie" jest on chyba m.in. od pompy. Gdy nogę się trzyma na gazie to auto tak ciągle co 0.5 sekundy "podskakuje" podnosząc obroty do 2 tyś. potem zerwanie i znów. Co ciekawe problem kiedyś wystąpił po mocnej jeździe lecz "odcięcie" było przy około 4 tys. obrotów i z czasem znikło.  Obecnie problem jest niezależnie czy ciepły czy zimny silnik (kiedyś było tylko na cieplym). Dodatkowo samochód ma bardzo małą moc poniżej tego progu 2 tyś obrotów którego nie da się przekroczyć. W dodatku gdy występuje to ciągłe skakanie to gdy uparcie trzyma się nogę na gazie to słychać głośne strzelanie z tłumika co jakiś czas. W aucie zostały wymienione: czujnik Halla, kable WN, świece, pompa paliwa, sprawdzony przez mechanika cały układ zapłonowy. Proszę o pomoc ponieważ walczę z problemem 2 tygodnie z marnym rezultatem. Niestety samochodu nie da się podpiąć pod komputer ponieważ uszkodzona jest linia CAN. Jeśli ktoś ma jakikolwiek pomysł co to może być to proszę o informację. Z góry dziękuję. 

 

Zapomniałem dodać że robiłem prowizoryczna "diagnozę" niektórych podzespołów poprzez ich odpinanie i sprawdzanie czy problem nadal występuje. Udało mi się tak sprawdzić przepływomierz, przepustnice, sondę lambda, czujnik spalania stukowego i niestety po odpieciu żadnego z nich nie było zmian, nadal przy tych samych obrotach "odcina". (oczywiście odpiecie sondy, przepływomierza czy przepustnicy wpływało negatywnie na pracę auta w dużym stopniu ale nie zmianialo nic w "odcinaniu").

Edytowane przez mario22455
Opublikowano

No bez żartów, ten staroć nie ma linii Can.

Opublikowano
Teraz, kaczorvw napisał:

No bez żartów, ten staroć nie ma linii Can.

Chodziło oczywiście o K-line. Przepraszam za pomyłkę. 

Opublikowano

To może iść tym tropem i wymienić uwalony sterownik ? Zwłaszcza że to z podtlenkiem lpg więc "fachury" dobrze kabelki pocięli - może gdzieś zwarło po prostu - na czytaniu wtryskiwaczy czy tam obrotów.

Opublikowano

I jak już zabawa w edytowanie - zacząć od sprawdzenia rozrządu - mimo wszystko nie jest taki prosty jakby się wydawało.

Opublikowano

Ale czy to możliwe że uszkodzone jest całe ECU gdy problem występuje na LPG jak i na PB i w dodatku jego objawy są bardzo dziwne i kiedyś już kiedyś już  w "magiczny" sposób ustały? 

Opublikowano

A kiedyś jaka temp byla na dworzu? lato zima? tak jak kolega wyzej pisal kable poprzecinane zalamane wigloc teraz jest wiec bardzo mozliwe. Sprawdzic przewody kupic kontakt i psikac po calosci.

Opublikowano (edytowane)

Przekaznik 208 nie jest tylko od pompy.On jest miedzy innymi od wtryskiwaczy i od ecu.Aha i najważniejsze tu bedzie chyba czujnik  położenia wału korbowego który jest pod filtrem oleju.

Edytowane przez baraka
Opublikowano

Udało się połączyć z komputerem i pokazuje tylko zwarcie na czujniku Halla który był wymieniany. Za to bardzo dziwne kąt wyprzedzenia zapłonu skacze jak się da.. (-8, +13 itp.). Włożony inny aparat razem z czujnikiem nic nie daje. Mechanik sprawdził inne czujniki, wszystko sprawne. Na jutro jest zamówiony moduł sterujący na podmianę i będę wiedzieć czy to faktycznie on umarł. 

Opublikowano

Kąt wyprzedzenia na zimnym silniku będzie się zmieniać ,na ciepłym powinien wynosić ok 12. Błąd halla nie powinien się wyświetlać. Sprawdź jeszcze przewód do przepustnicy (styki w nim) i sprawdź czy w obudowie ecu nie ma wody (przeczyść wtyczki).

Opublikowano (edytowane)

Właśnie w tym momencie mechanik wymienia komputer i będę niedługo wiedzieć jakie efekty. A co do przepustnicy to była podmieniana i 0 efektów.

Edytowane przez mario22455
Opublikowano

Komputer podmieniony, efektów brak.. Nadal "zwarcie czujnika Halla" mimo podmiany na 3 różne. Jakieś pomysły jeszcze? 

Opublikowano

sprawdź uszczelnienie kolektora

Opublikowano (edytowane)

Masz na myśli dolotowy czy wydechowy? Dodam że pierwszy raz ta usterka wystąpiła po dosyć mocnym upalaniu samochodu na śniegu (wtedy było odcięcie 4/5 tyś. i tylko na ciepłym silniku) i po paru dniach znikło i wróciło po miesiącu na początku poprzez brak mocy a później odcinanie przy 2k obr. przy jakiejkolwiek temp. i tak z nim walczę od 3 tygodni. Na wolnych obrotach wszystko jest idealnie, ciśnienie na każdym cylindrze 11, oleju nie bierze.

 

 

 

 

Edytowane przez mario22455
Opublikowano

miałem kiedyś podobny problem i już nawet silnik chciałem wymieniać a okazało się że uszczelka kolektora dolotowego była sparciała, po wymianie auto jak nowe, kilka tygodni szukali usterki i prawie całą instalację gazową wymieniłem :)

 

Opublikowano

Też miałeś tak że jakby odcinało całkowicie zapłon przy x tysiącach obrotów? 

Opublikowano
4 godziny temu, mario22455 napisał:

Komputer podmieniony, efektów brak.. Nadal "zwarcie czujnika Halla" mimo podmiany na 3 różne. Jakieś pomysły jeszcze? 

Wiązke sprawdziliscie??Może izolacja sie skruszyła i jest zwarcie

Opublikowano

Na Pb też takie masz objawy czy tylko na LPG ? 

Opublikowano

miałem to samo ze powyżej 2 tys obrotów przełączało ba benzynę, najpierw stawiali że mapsensor od gazu, potem na benzynie falował i gasł, na początku dało się jeździć ale było coraz gorzej, podejrzewali mechaniorzy że głowica uszkodzona, dopiero gazownik jak sprawdzał całą instalację to coś mu syczało przy kolektorze ale nie było tego słychać dopiero przy przyłożeniu ucha, sam się dziwił że nieszczelność takie objawy powodowała i tylko kasę wsadzałem niepotrzebnie, działaj spokojnie bez nerwów, znajdziesz przyczynę na pewno, tylko trzeba cierpliwie wszystko sprawdzić, musisz logi zrobić jak sonda pracuje i ile powietrza dostaje

Opublikowano


 

40 minut temu, baraka napisał:

Wiązke sprawdziliscie??Może izolacja sie skruszyła i jest zwarcie

Jutro mechanik będzie sprawdzać wiązkę bo w sumie już chyba tylko to zostało..

32 minuty temu, jacek70 napisał:

Na Pb też takie masz objawy czy tylko na LPG ? 

Na tym i na tym to samo.

25 minut temu, lukirks83 napisał:

miałem to samo ze powyżej 2 tys obrotów przełączało ba benzynę, najpierw stawiali że mapsensor od gazu, potem na benzynie falował i gasł, na początku dało się jeździć ale było coraz gorzej, podejrzewali mechaniorzy że głowica uszkodzona, dopiero gazownik jak sprawdzał całą instalację to coś mu syczało przy kolektorze ale nie było tego słychać dopiero przy przyłożeniu ucha, sam się dziwił że nieszczelność takie objawy powodowała i tylko kasę wsadzałem niepotrzebnie, działaj spokojnie bez nerwów, znajdziesz przyczynę na pewno, tylko trzeba cierpliwie wszystko sprawdzić, musisz logi zrobić jak sonda pracuje i ile powietrza dostaje

Tylko że u mnie takie samo chwilowe odcinanie zapłonu jest również na benzynie i to właśnie jest dziwne. Obecnie gaz jest odłączony na czas naprawy. I w dodatku obroty nic a nic nie falują na wolnych więc to chyba wyklucza tą uszczelkę niestety..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...