Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,9 TDI AVB - Błąd przepływomierza 17552, logi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o pomoc z przepływomierzem. Czy jednoznacznie jest do wymiany, czy to może coś innego choruje?

Komputer pokazuje błąd 17552 -  mass air flow sensor (g70) open or short to ground.

Przewody sprawdzone od kostki do momentu, aż wchodzą w większą wiązkę idącą do ECU (nie chciałem rozbebeszać za bardzo tych wiązek,)

Pomiary na wpiętej kostce:

pin 1 - zaślepiony

pin 2 - brak zwarcia z masą. Napięcie: 0 V przy wyłączonym silniku i 14V przy włączonym - czy to nie za dużo?

pin 3 - jest połączenie z masą

pin 4 - 5 V

pin 5 - nie pamiętam

Zrobiłem też logi dynamiczne grup 03, 08 i 11:

LOG DYNAMICZNY - 03

LOG DYNAMICZNY - 08

LOG DYNAMICZNY - 11
 

Opublikowano

Przepływka nie mierzy i tnie dawkę.

Co pokazuje na biegu jałowym?

Opublikowano

Logi statyczne:

GRUPA 03

GRUPA 11

Opublikowano

A na odpiętej wtyczce od MAF grupa 003?

Opublikowano
18 godzin temu, Galetto napisał:

A na odpiętej wtyczce od MAF grupa 003?

Proszę:

003 - STATYCZNY PRZY ODPIĘTEJ KOSTCE MAF

Nie miałem jak zrobić dynamicznego. Jak potrzeba to zrobię jutro :) 

Opublikowano

Brak zmian więc może być i problem w wiązce.

Opublikowano

A jakie są "normalne" wskazania w trybie awaryjnym? Czy ktoś, kto ma sprawną przepływkę mógłby to sprawdzić?

Jeśli te moje logi byłyby normalne dla trybu awaryjnego i po podpięciu wtyczki do przepływki nic się nie zmienia, to właśnie wskazywaloby na uszkodzoną przepływkę. Czy nie?

 

A może jeszcze inaczej... czy jest sposób na wyeliminowanie błędu we wiązce? Np. pomiar miernikiem wtyczki po wypięciu? Jakie powinny być w niej wskazania?

 

Kombinuję na logikę, jeśli źle to poprawcie mnie :)

Opublikowano (edytowane)

Weź wtyczkę w rękę i zwykły multimetr. Pomierz wartości napięcia na wtyczce (MAF odłączony)

Pin 2 i Masa - 11-14 V

Pin 2 i Pin 3 - 11-14 V

Pin 4 i Masa - 5V 

Pin 4 i Pin 3 - 5V

Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5:

Przekręcony zapłon - 1V

Praca na biegu jałowym - 1,5-2,1 V

Praca przy 3000 obr - 3,2 V 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Kamil, dzięki za konkretną instrukcję - no to jedziemy po kolei:

Wtyczka odłączona, zapłon włączony:

Pin 2 i Masa - 12,17 V

Pin 2 i Pin 3 - 12,14 V

Pin 4 i Masa - 5,02

Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5:

Przekręcony zapłon - 11,91 V

Praca na biegu jałowym - 14,19 V

Praca przy 3000 obr - 14,21 V

Trochę się to różni od tego, co napisałeś. Zarówno na odpiętej i podpiętej wtyczce. 

Edytowane przez breg
Opublikowano (edytowane)

Sorry, pomyliłem się z tą drugą częścią... tam powinno być pomiędzy pinami 2 i 5.

Przeedytuj swój post jak dokonasz pomiaru ;)

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Poprawiłem w poście wyżej

Edytowane przez breg
Opublikowano

Pin 3 do masy powinno być 0V

Pin 5 a pin przy sterowniku ECU - mniej niż 1 ohm

Jak to się zgadza no to wychodzi, ze MAF uwalony :(

Opublikowano

Pin 3 do masy w jakich warunkach? Wtyczka podpięta? Zapłon? Praca silnika?

Pin 5 przy ECU - jak go tam sprawdzić? Trzeba rozebrać okolice akumulatora?

Opublikowano

Z trafiona wiązka spotkałem się tylko raz i było to auto po dzwonie i wiązka była mocno zagieta. 

Nie kombinuj tylko wymień przepływkę.

Opublikowano

A  jak juz tak podejrzewasz instalacje moze warto ja przemiezyc czy sa przejscia do ECU?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wymien przepływkę, przewody od przepływki nie są  narażone na wilgoć i inne czynniki atmosferyczne i trafiona instalacja sama z siebie z dnia na dzień to szansa 1/100000, stracisz dzień czasu na kombinacje a i tak wymienisz przepływkę.

Opublikowano

.. trochę to trwało, ale temat rozwiązany. Okazało się, że walnięta była przepływka, ale oprócz tego zwarcie występowało w samej kostce, którą się wpina w przepływkę. Czyli dwie awarie w jednym, dlatego tak ciężko było do tego dojść. Temat do zamknięcia. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...