breg Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Witam, Proszę o pomoc z przepływomierzem. Czy jednoznacznie jest do wymiany, czy to może coś innego choruje? Komputer pokazuje błąd 17552 - mass air flow sensor (g70) open or short to ground. Przewody sprawdzone od kostki do momentu, aż wchodzą w większą wiązkę idącą do ECU (nie chciałem rozbebeszać za bardzo tych wiązek,) Pomiary na wpiętej kostce: pin 1 - zaślepiony pin 2 - brak zwarcia z masą. Napięcie: 0 V przy wyłączonym silniku i 14V przy włączonym - czy to nie za dużo? pin 3 - jest połączenie z masą pin 4 - 5 V pin 5 - nie pamiętam Zrobiłem też logi dynamiczne grup 03, 08 i 11: LOG DYNAMICZNY - 03 LOG DYNAMICZNY - 08 LOG DYNAMICZNY - 11
Galetto Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Przepływka nie mierzy i tnie dawkę. Co pokazuje na biegu jałowym?
Galetto Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 A na odpiętej wtyczce od MAF grupa 003?
breg Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Opublikowano 24 Lutego 2017 18 godzin temu, Galetto napisał: A na odpiętej wtyczce od MAF grupa 003? Proszę: 003 - STATYCZNY PRZY ODPIĘTEJ KOSTCE MAF Nie miałem jak zrobić dynamicznego. Jak potrzeba to zrobię jutro
Galetto Opublikowano 24 Lutego 2017 Opublikowano 24 Lutego 2017 Brak zmian więc może być i problem w wiązce.
breg Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 A jakie są "normalne" wskazania w trybie awaryjnym? Czy ktoś, kto ma sprawną przepływkę mógłby to sprawdzić? Jeśli te moje logi byłyby normalne dla trybu awaryjnego i po podpięciu wtyczki do przepływki nic się nie zmienia, to właśnie wskazywaloby na uszkodzoną przepływkę. Czy nie? A może jeszcze inaczej... czy jest sposób na wyeliminowanie błędu we wiązce? Np. pomiar miernikiem wtyczki po wypięciu? Jakie powinny być w niej wskazania? Kombinuję na logikę, jeśli źle to poprawcie mnie
kamil-vag Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) Weź wtyczkę w rękę i zwykły multimetr. Pomierz wartości napięcia na wtyczce (MAF odłączony) Pin 2 i Masa - 11-14 V Pin 2 i Pin 3 - 11-14 V Pin 4 i Masa - 5V Pin 4 i Pin 3 - 5V Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5: Przekręcony zapłon - 1V Praca na biegu jałowym - 1,5-2,1 V Praca przy 3000 obr - 3,2 V Edytowane 25 Lutego 2017 przez kamil-vag
breg Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) Kamil, dzięki za konkretną instrukcję - no to jedziemy po kolei: Wtyczka odłączona, zapłon włączony: Pin 2 i Masa - 12,17 V Pin 2 i Pin 3 - 12,14 V Pin 4 i Masa - 5,02 V Podłącz wtyczkę i sprawdź co sam MAF pokazuje pomiędzy pinami 2 i 5: Przekręcony zapłon - 11,91 V Praca na biegu jałowym - 14,19 V Praca przy 3000 obr - 14,21 V Trochę się to różni od tego, co napisałeś. Zarówno na odpiętej i podpiętej wtyczce. Edytowane 25 Lutego 2017 przez breg
kamil-vag Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) Sorry, pomyliłem się z tą drugą częścią... tam powinno być pomiędzy pinami 2 i 5. Przeedytuj swój post jak dokonasz pomiaru Edytowane 25 Lutego 2017 przez kamil-vag
breg Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 (edytowane) Poprawiłem w poście wyżej Edytowane 25 Lutego 2017 przez breg
kamil-vag Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Pin 3 do masy powinno być 0V Pin 5 a pin przy sterowniku ECU - mniej niż 1 ohm Jak to się zgadza no to wychodzi, ze MAF uwalony
breg Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 Pin 3 do masy w jakich warunkach? Wtyczka podpięta? Zapłon? Praca silnika? Pin 5 przy ECU - jak go tam sprawdzić? Trzeba rozebrać okolice akumulatora?
lukaszooo Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 Z trafiona wiązka spotkałem się tylko raz i było to auto po dzwonie i wiązka była mocno zagieta. Nie kombinuj tylko wymień przepływkę.
Dawid P. Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 A jak juz tak podejrzewasz instalacje moze warto ja przemiezyc czy sa przejscia do ECU? 1
lukaszooo Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 wymien przepływkę, przewody od przepływki nie są narażone na wilgoć i inne czynniki atmosferyczne i trafiona instalacja sama z siebie z dnia na dzień to szansa 1/100000, stracisz dzień czasu na kombinacje a i tak wymienisz przepływkę.
breg Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Opublikowano 1 Listopada 2017 .. trochę to trwało, ale temat rozwiązany. Okazało się, że walnięta była przepływka, ale oprócz tego zwarcie występowało w samej kostce, którą się wpina w przepływkę. Czyli dwie awarie w jednym, dlatego tak ciężko było do tego dojść. Temat do zamknięcia. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się