Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Puszczanie czarnego dymu przy mocnym dodaniu gazu na luzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam od jakiegoś czasu problem, gdyż przy wciśnięciu gazu na luzie na wysokich obrotach audi puszcza duzego "bąka" czarnego dymu i spadają gwałtownie obroty, silnik nie równo zaczyna chodzić jak by miał zgasnac, po wciśnięciu pedału sprzęgła wszystko wraca do normy, ostatnio taka sytuacje miałem podczas przeglądu w trakcie badania spalin, do tego podczas przyspieszania w Normalnej jeździe jedzie do 120 traci moc po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu samochód odzyskuje moc i jedzie dalej. Proszę o pomoc w diagnozie problemu. Z góry dziękuję. 

??

Opublikowano

Raz geometria się zacina. A dwa zawory mogło podwiesić.

Opublikowano

Mocne kopcenie diesla na czarno wskazuje na ubogą w powietrze mieszanke.

Szukaj dziury w dolocie.

 

Karaluch, a czasem nie jest tak że gdy podwiesi zawory to kopci na siwo/biało i przebiera garami?

 

 

Opublikowano
Dnia 24.02.2017 o 13:58, karaluch8 napisał:

Raz geometria się zacina. A dwa zawory mogło podwiesić.

AHU nie ma zmiennej geometrii

Opublikowano

szukac dziury w dolocie, a co z tym odcinaniem mocy i wciskaniu gazu  ? 

Opublikowano

Odnosnie tematu odcinania mocy, zdejmij wezyk podcisnienia z "gruszki" przy turbo i kawaleczek sie przejedz powinien isc na pelnym booscie.  Jesli bedzie poprawa to albo ktores podcisnienie jest dziurawe, zaworek od "gruszki" albo sama gruszka ma nieszczelnosc.

Opublikowano

Odcinanie mocy (tryb awaryjny) jest spowodowany dziurą w dolocie, o ile trafiłem że to akurat nieszczelny dolot.

Najlepiej podepnij vaga i sprawdź błędy, może także się z nich dowiesz od czego masz problem z nierówną pracą silnika.

Napisz nam jeszcze na jakim oleju jezdzisz.

Deptałeś gaz na zimnym czy rozgrzanym silniku i zaczął "przebierać"?

 

 

Opublikowano

Dzisiaj sprobuje podpiac pod kompa i zobacze, jezdze na zwyklym oleju platinum orlenowski 15w - 40

jak byłem na przeglądzie to diagnosta deptał na zimnym 

Opublikowano

Podepnij vaga, tak będzie najszybciej i najłatwiej żeby nie szukać w ciemno.

Nierówna praca silnika była spowodowana przez wysokie ciśnienie gęstego oleju (powinieneś lać 5W40 z normą 505.00, lepszej jakości a nie jakiś orlenowski)

 

 

 

Opublikowano

wyskoczyło mi kilka błędów: 

5 Faults Found:
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
        30-00 - Open or Short to B+
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
        17-10 - Control Difference - Intermittent
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
 

po skasowaniu zostały pierwszy i 3 błąd, pozniej podlacze znowu i sprawdze czy nie pojawily sie z powrotem, i  przy okazji zrobiłem log dynamiczny z grupy 11:

http://vaglog.com/log-011_6rdbJ3I.html

 

dynamicznt.csv

Opublikowano (edytowane)

podpiałem ponownie i wyskoczyly mi troche inne błędy,  tak samo jak poprzednie po skasowniu znikneły oprócz czujnika paliwa

5 Faults Found:
00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)
        30-00 - Open or Short to B+
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        00-00 - Please Register/Activate
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
        00-10 -  - - Intermittent
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
 

Edytowane przez Bartosz Kiłoczko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...