Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi BPW a4 b7 2006 r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem 4 dni temu a4 b7 2006 r z silnikiem diesla 2.0 tdi 140 km z oznaczeniem bpw. Samochód bardzo zadbany był serwisowany z tym że w książce nie ma jakichś poważniejszych napraw. Auto w 1 rękach od 8 lat. wcześniej 3 lata w Niemczech. Przebieg 245 tys. Moje pytanie co należy sprawdzić w takim silniku ? Jakie są opinie na temat BPW ? wcześniejszy właściciel problemów z tym autem nie miał.  Mogę nagrać filmik jak samochód chodzi na zimnym. Jest zrywny na każdym biegu ma kopa. Jest bardzo zadbany no ale trochę mnie męczy bo się naczytalem różnych rzeczy dlatego wole tutaj zapytać expertow pozdrawiam 

Opublikowano

Wałek rozrządu i napęd pompy oleju ;) z naciskiem na pompę oleju. Krzywki na wałku u mnie po 220 tys. Po niemieckich autostradach były wytarte.

Opublikowano

Sprawdź napęd pompy oleju!!!!!
Nie daje objawów a przez to gówno zatarłem silnik przy przebiegu 190tyś. Jeśli masz pompe z wałkami równowarzącymi to sprawdź imbus i gniazdo a jeśli już zwykłą pompę to tylko napinacz. Kolego, nie zwlekaj tylko szybko miska w dół i sprawdzaj. Jak chcesz to wyślj mi na pw swój numer to zadzwonię i opowiem ci co mi się przytrafiło. Walczę już pół roku i worek pieniędzy poleciał o pierdołę za 15zł. Nie lekceważ proszę tego.

Zawartość dodana 6 minutes later
Wałek rozrządu i napęd pompy oleju [emoji6] z naciskiem na pompę oleju. Krzywki na wałku u mnie po 220 tys. Po niemieckich autostradach były wytarte.

Jaki kolego wałek założyłeś. Też muszę jeszcze wymienić. Mam słupek AWX a resztę z bpw i problem z dpf( przez wałek) dlatego szukam wałka do bpw bo nie chcę usuwać dpfa
Opublikowano
15 minut temu, Awra napisał:

Wałek rozrządu i napęd pompy oleju ;) z naciskiem na pompę oleju. Krzywki na wałku u mnie po 220 tys. Po niemieckich autostradach były wytarte.

Rozrząd wymieniany był 2 razy przez tego właściciela ostatnia wymiana rok temu 15 tys km temu. Więc tam raczej nie ma co patrzeć a co do pompy to ja nie mam pojęcia na takie tematy a nie chce grzebać chyba że to prosta sprawa 

Zawartość dodana 4 minutes later
12 minut temu, ecobuda napisał:

Sprawdź napęd pompy oleju!!!!!
Nie daje objawów a przez to gówno zatarłem silnik przy przebiegu 190tyś. Jeśli masz pompe z wałkami równowarzącymi to sprawdź imbus i gniazdo a jeśli już zwykłą pompę to tylko napinacz. Kolego, nie zwlekaj tylko szybko miska w dół i sprawdzaj. Jak chcesz to wyślj mi na pw swój numer to zadzwonię i opowiem ci co mi się przytrafiło. Walczę już pół roku i worek pieniędzy poleciał o pierdołę za 15zł. Nie lekceważ proszę tego.

Zawartość dodana 6 minutes later


Jaki kolego wałek założyłeś. Też muszę jeszcze wymienić. Mam słupek AWX a resztę z bpw i problem z dpf( przez wałek) dlatego szukam wałka do bpw bo nie chcę usuwać dpfa

Jest jakiś schemat jak się do tego zabrać? Może lepiej jak nie mam za bardzo pojęcia wybrać się do sprawdzonego mechanika ? umawialem się z nim na przyszły tydzień bo prawy xenon mi drzy na postoju a lewy stoi w miejscu i denerwuje mnie to. Ma mi zajrzeć i przy okazji myślałem aby sprawdził ten napęd. Jeżeli to blachostka i łatwo się do tego zabrać to może jakieś wskazówki? To cyknalbym zdjęcie i podesłał hpciaz w sumie i tak mam go wiezc a nie jeżdżę nim póki co bo mam inne auto zalane a to czekało na tablice :)

Opublikowano
Rozrząd wymieniany był 2 razy przez tego właściciela ostatnia wymiana rok temu 15 tys km temu. Więc tam raczej nie ma co patrzeć a co do pompy to ja nie mam pojęcia na takie tematy a nie chce grzebać chyba że to prosta sprawa 

Jeszcze raz powtórzę. Sprawdź napęd pompy oleju. Zatarłem silnik przy 190tyś. Trzeba zdjąć miskę olejową jak nie ogarniasz to jedź do mechanika i niech to sprawdzi. Masz fajne auto więc teraz się o nie zatroszcz.
Opublikowano
3 minuty temu, ecobuda napisał:


Jeszcze raz powtórzę. Sprawdź napęd pompy oleju. Zatarłem silnik przy 190tyś. Trzeba zdjąć miskę olejową jak nie ogarniasz to jedź do mechanika i niech to sprawdzi. Masz fajne auto więc teraz się o nie zatroszcz.

I tak też zrobię niech mi sprawdzi i będzie git. A co do silnika chodzi mi o oznaczenie są w miarę ok ? bo nie wiem czy dobrze trafiłem. Należy raz na jakiś czas wlać do baku środek do czyszczenia wtryskow ? Jeżeli tak to jaki i co jaki czas jestem zielony bo wcześniej miałem a3 w benzynie hehe 

Opublikowano

Zadzwoń jutro do mnie. Opowiem ci wszystko o moim bpw.Na pw wysłałem ci mój numer.

Opublikowano

Wałkiem zajął się mój mechanik, włożył to co się pakuje w serwisie. Oczywiście koszta były mniejsze niż kupując przez serwis, tanio nie było ale temat załatwiony. Jak chcesz zobaczyć moje rzeczy z użytkowania auta po przebiegu ok. 220 do 300tys to zerknij w mój temat w którym aktualnie sprzedaję auto, wszystko co robiłem jest napisane i w zasadzie to są wlaśnie bolączki BPW :) silnik moim zdaniem fajny.

Opublikowano

 najlepiej od razu wał i pompę  z 1.9 założyć i raz na zawsze pozbyć się problemu  napędu pompy ogólnie tego wynalazku  

co jedynie dociąża auto:decayed:

 

 

 

Opublikowano

takie coś było robione w 2009. Ponadto rozrząd x2 wymiany oleju 5w30 Castrola EDGE td. klocki żarówki xenon rok temu. tarcze tył przód amortyzatory chyba (nie mogę się rozczytac z książki) także rok temu.  3x obsluga ac + ozon  (jak dobrze przeczytałem). Serwisowany w 1 serwisi3 w Krakowie. Do tego wcześniej w Niemczech był serwisowany w ingostadt.  To tyle co się doczytałem. W przyszłym tygodniu jadę do mechanika niech przejzy mi to auto. a dokładnie ten napęd pompy olejowej :) I niech od razu wymieni imbus i po sprawie myślę. 

1490899503344-1068972784.jpg

Opublikowano

przestan czytac i sie stresowac bo osiwiejesz... jak sie nic nie dzieje to jezdzij i sie ciesz... moim zdaniem najwiekszym mankamentem i cechą tych silników jest naped pompy oleju - wiec jesli nikogo jeszcze nie było w twojej misce olejowej to na poczatek zajrzał bym tam i spr.zabierak bo to nie jest smieszne...

wielu włascicieli broni sie od przeróbek/regeneracji i woli co 50tkm sciagac miske i zwiedzac stan zabieraka...- stwierdziłem ze to głupiego robota - jak robic to konkretnie i zapomniec o usterce - zdemontowac moduł i wysłac go do zrobienia ,załozyc miske i jezdzic bez zerkania na kombinstrument w oczekiwaniu komunikatu o braku cisnienia oleju. 

głowne te usterki sa usterkami sporadycznymi tak naprawde bardzo zadko sie trafia takie cos na warsztacie- na forum wydaje sie tego duzo (zgrupowanie ludzi pechowych) - gorzkie żale...

 

Opublikowano

Nie pechowych tylko jak 70% ma 2.0tdi to się muszą usterki spotykane w tym silniku zdarzać, ale dobrze napisałeś że paniki nie ma co siać. Zrobić napęd i latać.

Opublikowano

Dokładnie najważniejsze to w BPW tak jak koledzy piszą zrobić pompę oleju. Jeździć na bardzo dobrym oleju, zmieniać co 10 tys i nawet z wałkiem i szklankami nie będzie problemu no chyba że wypadna broki bo zdarzają się przypadki. Po zmianie pompy oleju mamy praktycznie taki sam silnik jak 1.9 AVF z b6. Różnica to w sumie jeszcze EGR no i wałek bo obsługuje Dpf. U mnie BPW jeździ już długi czas bez dpf na przelocie z turbo BRD zrobione 190km/415Nm i odpukać wszystko Ok. 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 31.03.2017 o 08:41, danielstol napisał:

U mnie BPW jeździ już długi czas bez dpf na przelocie z turbo BRD zrobione 190km/415Nm i odpukać wszystko Ok. 

Daniel dobrze że masz ośkę, bo to nie są bezpieczne parametry dla BPW:decayed:

Ja przy swoich nędznych 165 KM i 370 Nm i działającej cały czas kontroli EGT ( dpf cały czas na pokładzie ) już dwókronie doprowadziłem motorówkę do stanu, w którym tłoki spuchły na tyle, że silnik stanął dęba i trzeba było poczekać parę minut by się obkurczyły i rozrusznik miał siłę uruchomić silnik :P

Poza tym ori sprzęgło ( przynajmniej w quattro ) już przy moich parametrach " idzie po bandzie ":grin:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No przy tych parametrach to sprzęgło nawet w ośce od czasu do czasu nie chce ze mną współpracować :-D Ale tak jeszcze mój BPW się nie zagrzal jak Twój :-o zwłaszcza że program raczej trochę u mnie dymny z racji pobudzenia do życia opornej turbiny BRD :-) może przelot 2.5 cala pomaga w opróżnianiu spalin i Egt nie rośnie aż tak strasznie :-? 

Opublikowano

A więc tak bo zapomniałem wymieniłem sobie napęd pompy oleju (imbus) był już wytarty trochę ten stary no + pasek klinowy z napinaczem :)

Opublikowano

wymieniłeś sam imbus czy jak?  gniazdo ok?

Opublikowano
A więc tak bo zapomniałem wymieniłem sobie napęd pompy oleju (imbus) był już wytarty trochę ten stary no + pasek klinowy z napinaczem [emoji4]

Dobrze kolego że posłuchałeś. Mój lament przez telefon nie poszedł na próżno. Teraz pilnuj tylko oliwy czy nie przybywa i ciesz się jazdą. Ja tak jak Ci opowiadałem przez telefon z moim silnikiem do tej pory się borykam. Jestem teraz w Hamburgu z zaklajstrowanym na amen dpfem i chyba wrócę na lawecie bo silnik już ledwo oddycha. Jak tylko będę w domu wywalam to gówno.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
10 godzin temu, Karasik2 napisał:

wymieniłeś sam imbus czy jak?  gniazdo ok?

tak imbus gniazdo było pikne

Opublikowano
48 minut temu, ecobuda napisał:


Dobrze kolego że posłuchałeś. Mój lament przez telefon nie poszedł na próżno. Teraz pilnuj tylko oliwy czy nie przybywa i ciesz się jazdą. Ja tak jak Ci opowiadałem przez telefon z moim silnikiem do tej pory się borykam. Jestem teraz w Hamburgu z zaklajstrowanym na amen dpfem i chyba wrócę na lawecie bo silnik już ledwo oddycha. Jak tylko będę w domu wywalam to gówno.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

no dzięki wielkie za rady i powodzenia z twoim oby było lepiej 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...