ofikruszon Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam mam jakiś mały Wyciek pod zbiornikiem płynu chłodniczego co to moze być? dodam że wydaje mi się lekko płynu ubyło poniżej daje zdjęcia:( Nie znam się za bardzo czy mogę z tym jeździć? do mechanika dopiero na piątek da rady. Co to moze mniej więcej być? Bardzo mnie to niepokoi Zawartość dodana 7 minutes later silnik 2.0 tdi bpw 140 km 8v Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez ofikruszon
moniuh Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Generalnie to za duze cisnienie w obegu chlodzenia. powyzej zdaje sie 1,5bara otwiera sie zawor upuszczajacy do sprawdzenia korek zbiorniczka - malo prawdopodobne, zobacz czy ubywa przez zawor upustowy pod zbiorniczkiem palcem wymacasz, czy ktorys z wezy moze nie puszcza kolejno chlodniczka egr (trzeba zrobic obejcie z rurki i weze polaczyc dochodzace do chlodniczki), kolejnym etapem jak nic nie pomoze to uszczelka pod glowica/ glowica.
ofikruszon Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 4 minuty temu, moniuh napisał: Generalnie to za duze cisnienie w obegu chlodzenia. powyzej zdaje sie 1,5bara otwiera sie zawor upuszczajacy do sprawdzenia korek zbiorniczka - malo prawdopodobne, zobacz czy ubywa przez zawor upustowy pod zbiorniczkiem palcem wymacasz, czy ktorys z wezy moze nie puszcza kolejno chlodniczka egr (trzeba zrobic obejcie z rurki i weze polaczyc dochodzace do chlodniczki), kolejnym etapem jak nic nie pomoze to uszczelka pod glowica/ glowica. Bo chodzi o to że wczoraj trochę mu dałem po garach i zaglądam pod maskę a tam takie coś. Można z tym jeździć? Zawartość dodana 42 minutes later z tym że ten wyciek jest centralnie pod zbiornikiem. Zauważyłem że przez noc mi wyciągnęlo trochę. było max jest min a zrobiłem wczoraj 100 km to jest max. Nie mam pojęcia co jest pod zbiorniczkiem jest taki odstajacu prostokąt jakby i jak macnalem tam to bardzo mokro byłp. Czy może być to wina zbiornika ? Wątpię żeby to była uszczelka czy głowica raczej pod samym zbiornikiem raczej nie byłoby tyle płynu.
.Pablo. Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Najtańsza opcja uszkodzony zbiorniczek, najdroższa uszczelka głowicy. Kolega w poście wyżej dokładnie opisał co i jak.
ofikruszon Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Teraz, .Pablo. napisał: Najtańsza opcja uszkodzony zbiorniczek, najdroższa uszczelka głowicy. Kolega w poście wyżej dokładnie opisał co i jak. z tym że dziwne jest dla mnie to że jak dolalem do max to go po prostu wyplulo tak jakby za dużo miał. I teraz jest stan pierwotny przed dodaniem. Wydaje mi się że będzie to zbiornik bądź korek może bo wyciek jest centralnie pod zbiornikiem. Jest poniżej kreski minimum a nie wyświetla mi wgl że nie ma płyny ale są jeszcze takie strzałki może jak zejdzie poniżej kreski to wyskoczy ale chodzi o to że zejść niżej nie chce Oddam do mechanika i tak ma mi zajrzeć do xenona bo prawy drzy przy odpalonym silniku i ma zajrzec do pompy oleju a głównie napęd i wymienić od razu wałek imbus Ale jeździć póki co tak mogę?
SotoM Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 albo własnie ten wyciek płynu był powodem sprzedazy auta... - identyczny obiaw miałem kiedys z tym ze w 1.9 AFN - uszczelka pod głowica - w 2.0 jest jeszcze w układzie chłodnica EGRu jesli ona strzeli to beda podobne obiawy w deszcze rozdzielczej podczas jazdy - nie słyszysz bulgotania/chlupotania - z nawiewów leci ci juz gorace powietrze ( HI ) przy tem. 70*...??
.Pablo. Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Jak poziom płynu utrzymuje się poniżej min i płynu juz nie ubywa to zła wiadomość, to typowy objaw uszczelki głowicy. Dolewasz do max po jakim czasie poziom spada poniżej min. U mnie było dokładnie to samo i diagnoza uszczelka pod głowica. Po wymianie uszczelki jak ręką odjal. Powachaj płyn czy nie śmierdzi spalinami.
ofikruszon Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 2 godziny temu, .Pablo. napisał: Jak poziom płynu utrzymuje się poniżej min i płynu juz nie ubywa to zła wiadomość, to typowy objaw uszczelki głowicy. Dolewasz do max po jakim czasie poziom spada poniżej min. U mnie było dokładnie to samo i diagnoza uszczelka pod głowica. Po wymianie uszczelki jak ręką odjal. Powachaj płyn czy nie śmierdzi spalinami. i z takim wyciekiem pod zbiorniczkiem będzie to uszczelka ? mi się nie wydaje hee Zawartość dodana 24 minutes later bulgotania podczas jazdy nie słyszę grzać grzeje i klima chodzi
moniuh Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) jak jest to male pekniecie na uszczelce to nie jest jeszcze duzy klopot to wszystko zalezy czy uszczelka czy nie i jesli uszczelka to z ktorym kanalem polaczenie wystepuje, jak z wydechowym to masz podwyzszone cisnienie dlatego. a wlasnie czy pod korkiem oleju masz ala majonez , albo moze widac delikatne oczka plynu? bulgotanie mialbys przy duzym peknieciu... btw. uszczelka to mniejszy klopot, bo moze masz pekniecie na glowicy, chociaz te bardziej w 16V pekaly... napisalem Tobie co masz sprawdzic po kolei, posprawdzaj to co najbardziej oczywiste i najtansze w diagnozie. Trzymam kciuki zeby to byla pierdoła.. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez moniuh
ofikruszon Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 37 minut temu, moniuh napisał: jak jest to male pekniecie na uszczelce to nie jest jeszcze duzy klopot to wszystko zalezy czy uszczelka czy nie i jesli uszczelka to z ktorym kanalem polaczenie wystepuje, jak z wydechowym to masz podwyzszone cisnienie dlatego. a wlasnie czy pod korkiem oleju masz ala majonez , albo moze widac delikatne oczka plynu? bulgotanie mialbys przy duzym peknieciu... btw. uszczelka to mniejszy klopot, bo moze masz pekniecie na glowicy, chociaz te bardziej w 16V pekaly... napisalem Tobie co masz sprawdzic po kolei, posprawdzaj to co najbardziej oczywiste i najtansze w diagnozie. Trzymam kciuki zeby to byla pierdoła.. nie ma mazi nie kopci temp dobrze trzyma grzeje i wieje. wszystko gra wycieku już nie ma wcale. Ja zalalem płynu lekko po2yzej max. Wydaje mi się że po prostu wyplulo nadmiar z zbiornika bo tak się robi. Macajac właśnie zbiornik był cały mokry od spodu od płynu. Zobaczymy co dalej będzie ale wydaje mi się że wszystko jest ok. jutro zaleje do pomiędzy min i max i może wtedy będzie już gicio. A jak jest z klima wgl ? Bo u siebie w a3 miałem taką gwiazdkę i jak była włączona wiedziałem że klima jest włączona natomiast jak jest w a4 ? Econ trzeba włączyć?
moniuh Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 no to obserwowac tylko zostalo, zobacz czy po ostrzejszej jezdzie bedzie cisnienie pod korkiem, ale uwaga na gorace opary. jak econ wylaczony to dziala klima, ale temp zadana musi byc nizsza niz to co wskazuje komp na zew.
ofikruszon Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 19 minut temu, moniuh napisał: no to obserwowac tylko zostalo, zobacz czy po ostrzejszej jezdzie bedzie cisnienie pod korkiem, ale uwaga na gorace opary. jak econ wylaczony to dziala klima, ale temp zadana musi byc nizsza niz to co wskazuje komp na zew. ciśnienie tzn syczenie po odkrexeniu ? jeżeli będzie to wszystko gra ?
moniuh Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 no wlasnie lekko moze tylko i wydaje mi sie ze jak sie uklad odpowietrza po wymianie. na 100% nie jestem pewien. jak masz mozlisowsc to podmien korek od kogos i sprawdz czy nadal cisnienie powstaje, najlatwiej to zobaczyc wlasnie tym zaworkiem od dolu. osusz to dokladnie i sie przejedz, nastepnie sprawdz czy jest jakis wyciek. nie musi sie nagrzac silnik. zauwaz, ze przy zamknietym termostacie nie wplaywa plyn chlodniczy do zbiorniczka wyrownawczego, to to cisnienie bedzie pochodzic gdzies z ukladu wydechowego.. najtaniej sprawdz korek i podjedzd gdzies zrob test na obecnosc spalin w plynie chlodniczym ( chociaz nie zawsze to test roztrzyjajacy)
.Pablo. Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 U 90% objaw jest taki sam jak u ciebie wywala płyn w tym miejscu bo to zawór upustowy. Na początku tylko takie objawy są przy lekko przedmuchanej uszczelce, zero szlamu na korku, zero bąbelkow tyło objaw wywalania płynu poniżej min. A najlepsze jest to ze każdy podchodzi do tematu jak ty to na pewno nie to  kolega tez tak jeździł pół roku nie dolewal płynu bo trzymało się poniżej min. Aż pewnego dnia na autostradzie dym z pod maski o laweta wypaliło kupę płynu. Chcesz mieć pewność podejdź na test zawartości spalin w płynie. Korek przy odkręceniu może delikatnie syknac ale delikatnie. Węże masz twarde z chlodnicy?
ofikruszon Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, .Pablo. napisał: U 90% objaw jest taki sam jak u ciebie wywala płyn w tym miejscu bo to zawór upustowy. Na początku tylko takie objawy są przy lekko przedmuchanej uszczelce, zero szlamu na korku, zero bąbelkow tyło objaw wywalania płynu poniżej min. A najlepsze jest to ze każdy podchodzi do tematu jak ty to na pewno nie to  kolega tez tak jeździł pół roku nie dolewal płynu bo trzymało się poniżej min. Aż pewnego dnia na autostradzie dym z pod maski o laweta wypaliło kupę płynu. Chcesz mieć pewność podejdź na test zawartości spalin w płynie. Korek przy odkręceniu może delikatnie syknac ale delikatnie. Węże masz twarde z chlodnicy? musiałbym zajrzeć jadę x nim do mechanika ile taki zabieg wymiany uszczelki może kosztować?
moniuh Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) to wszystko zalezy ile za robote wezmie Twoj mechanik, ale to duzo roboty. trzeba glowice planowac sprawdzic szczelnosc jakies 200 pewnie, do tego uszczelka odpowiednia, sruby i uszczelenienia pompek, uszczelki kolektorow, vacum itp . Na pewno kafel lekko pojdzie, bo nikt za darmo nie zrobi... Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez moniuh
.Pablo. Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Od 1,5 do 2,5 powinno się zamknąć z robota i częściami oraz planowaniem głowicy. Sprawdź też chłodnice spalin zanim zdejmjiesz głowicę.Najlepiej ja obejdz i pojezdzij jak będzie bez zmian to czapka w górę niestety.
ofikruszon Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 wczoraj dolalem mu do pomiedzy min a max. Dzisiaj po jezdzie zagladam jak byl silnik rozgrzany a tam plyn na max. waz od chlodnicy twardy byl
ofikruszon Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 Zrobiłem to dopadł mnie UPG. Wymieniłem uszczelkę wszystko było ok. Ostatnio zaglądam na płyn było trochę ponad min dolalem do max patrzę kapie pod zbiornikiem.. Jest tak że kapie jak jest nadmiar ? też zauważyłem jakiś czarny syfek w środku a miałem robione oringi od wtryskow bo wylewalo się trochę to może być to.. Jest możliwość że uszczelka znowu poszla ? A była robiona 4 miesiące temu i glowica była planowana
piotrsob1 Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Objawy wydmuchanej uszczelki już znasz, pojeździ i obserwuj czy płyn wywala z pod zbiorniczka. Jeżeli tak to najpierw wyeliminuj inne możliwe przyczyny ( uszkodzony korek zbiorniczka, chłodnica salin ), jak dalej będzie ubywało to masz powtórkę z rozrywki Czego Ci oczywiście nie życzę ... Silnik za twojego użytkowania nie był mocno przegrzany ? Jak długo ( ile km ) jeździłeś z padniętą uszczelką przed poprzednią jej wymianą? Długa eksploatacja z uszkodzoną uszczelką pod czapką może spowodować w miejscu uszkodzenia erozję bloku silnika , wtedy bez planowania bloku może być ten sam problem po krótkim czasie przy każdej następnej uszczelce....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się