Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 Auto pływa na nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu zauważyłem że auto zaczęło mi pływać podczas jazdy na nierównościach, wymieniłem opony z zimowych na letnie i jest dalej to samo, przekładałem koła z przody na tył i różnicy to nie zrobiło, więc pojechałem do stacji diagnostycznej na sprawdzenie zawieszenia test przeszedł pozytywnie i według mechanika całe zawieszenie jest ok. Gdzie szukać przyczyny, co może odpowiadać za takie pływanie? 

 

Opublikowano

Guma 235 + koleiny + trzymanie mocno kierownicy. Jeśli zawias ok i zbieżność jest to nic z tym nie zrobisz.

Opublikowano
8 minut temu, afroo. napisał:

Guma 235 + koleiny + trzymanie mocno kierownicy. Jeśli zawias ok i zbieżność jest to nic z tym nie zrobisz.

guma 205/55/r16 w tamtym roku tego nie było więc raczej to nie opona

Opublikowano

Sprawdzanie za stacji diagnostycznej czasem mija się z celem. Też kiedyś podjechałem po cos pukało z lewej strony i niby zawiecha ok. Udałem się do firmy zajmującej się tylko zawieszeniami, regeneracją przekładni i wyszło, że amory z przodu do wymiany i 4 wahacze + delikatny luz na maglu ale bez tragedii. Podjedź do jakiegoś specjalistycznego warsztatu zajmującego się zawieszeniami

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano
3 minuty temu, Rabbi napisał:

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Wszystko kompleksowo

Opublikowano (edytowane)

Przemo to było pytanie do Kamila :decayed:

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano
10 minut temu, Rabbi napisał:

Rozumiem że zbieżność sprawdziłeś? (a nie tylko stan zawieszenia)

Tak zbieżność też jest ok

Opublikowano

To tak jak napisał Przemo musisz uderzyć do kogoś kto specjalizuje się w zawiechach bo gdzieś luz być musi skoro pływa

Opublikowano

Poszukam kogoś w okolicy może coś znajdę 

Opublikowano

A może wiecie co może być odpowiedzialne za takie bujanie budą i pływanie?  

Opublikowano

Na 100% amory z tyłu + górne ich łożyskowanie. 

Miałem to samo auto pływało niebiezpiecznie po najechaniu nawet na najmniejszą nierówność, po wymianie kpl jak ręką odjął.

Opublikowano
26 minut temu, turzol napisał:

Na 100% amory z tyłu + górne ich łożyskowanie. 

Miałem to samo auto pływało niebiezpiecznie po najechaniu nawet na najmniejszą nierówność, po wymianie kpl jak ręką odjął.

Na sprawdzeniu amortyzatorów wykazało  75%

Opublikowano
A może wiecie co może być odpowiedzialne za takie bujanie budą i pływanie?  

Sprawa ma się następująco.
Albo amortyzatory albo wahacze.
Dokładniej ujmując, w kwestii amorów może to być poducha amortyzatora (górne mocowanie) lub sam amortyzator, który jrst wyeksploatowany. Względem wahacza tuleje wahacza dolnego.


Tapnięte z iPhone
Opublikowano
3 minuty temu, jaguaro napisał:


Sprawa ma się następująco.
Albo amortyzatory albo wahacze.
Dokładniej ujmując, w kwestii amorów może to być poducha amortyzatora (górne mocowanie) lub sam amortyzator, który jrst wyeksploatowany. Względem wahacza tuleje wahacza dolnego.


Tapnięte z iPhone

Czyli zaczne od wymiany amortyzatorów tylnich jeśli nic nie pomoże to zajmę sie tulajami wahacza

Opublikowano

Klops w tym, że dolny wahacz ma tylko jedną wymienną tuleje, pozostałe 3 są stałe. Jeśli zużyła Ci się wymienną to spoko, jeśli któraś z niewymiernych to zostaje zakup całego wahacza.

Przy okazji wymień tez odboje na amorku, koszt nieduży a robi różnice.

Pozdrawiam

 

Tapnięte z iPhone

Opublikowano

przejrzałm dzis zawieszenie z przodu i tak to wyglada z drugiej strony tak samo

17836697_1332899466796764_113652590_o.jpg

17836780_1332898826796828_1480691682_o.jpg

17837716_1332899416796769_2019258222_o.jpg

17887552_1332899470130097_898504687_o.jpg

17902184_1332899426796768_327626059_o.jpg

Opublikowano
13 godzin temu, Kamil Kisiel napisał:

Na sprawdzeniu amortyzatorów wykazało  75%

To żaden wyznacznik. Możesz mieć za mało/za dużo powietrza i inny procent wyjdzie.

Opublikowano
przejrzałm dzis zawieszenie z przodu i tak to wyglada z drugiej strony tak samo   

 

 

 

Zdjęcie 4 ewidentnie sparciała i wykruszona guma w elemencie gumowo-metalowym tzw. tulejce wahacza dolnego. Reszta wyglada jeszcze zdrowo choć trochę mógłbyś oczyścić przed foto bo za wiele tez nie widać.

Opublikowano
27 minut temu, jaguaro napisał:

 

 

 

Zdjęcie 4 ewidentnie sparciała i wykruszona guma w elemencie gumowo-metalowym tzw. tulejce wahacza dolnego. Reszta wyglada jeszcze zdrowo choć trochę mógłbyś oczyścić przed foto bo za wiele tez nie widać.

Na wachaczach górnych widać jak są rosciete tuleje to raczej też są do wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...