Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Do niedawna byłem "szcześliwym" posiadaczem A4 b5 1.9 TDI 110km, jednak kilka miesięcy temu zaczęły się problemy ze spadkiem mocy.. Do 110-120 idzie jak trzeba i nagle uczucie jakby noga wpadła w muł, mogę wcisnąć gaz w podłogę i ani 1km więcej nie pojedzie.. Wgl nie słychać gwizdania turbiny, tak jakbym jechał zwykłym dieslem a nie TDI.. Po ponownym uruchomieniu silnika czasem problem znika i śmiało idzie 170-180km/h, a innym razem muł już od początku. Przyznam się bez bicia że rok temu po zakupie nie miałem pojęcia jak prawidłowo jezdzić dieslem z turbiną i często gęsto szarpałem na zimnym silniku wysokie obroty i gaz w podłogę..  :facepalm::facepalm:Dopiero później zacząłem czytać i edukować się w tym temacie i zdałem sobie sprawe ze swojej głupoty.. Ale przejdę już do konkretów.. Wykluczyć można zawór n75 i wężyki podciśnienia ( zawór nowy, wężyki wymienione), turbina rzekomo była czyszczona 2 lata temu przez poprzedniego właściciela, twierdzi że też mu się przeładowywała przez PSJ , ale żadnych luzów nie było.. Po podpięciu pod VAGA wyskakuje błąd 17965 przekroczona granica regulacji turbodoładowania ! Musze jeszcze dodać dosyć istotny fakt, że samochód jezdzi 90% w mieście w korkach i na krótkich odcinkach, w związku z czym próbowałem jak mi doradzano przeciągnąć go na 2,3 biegu na wysokie obroty, ale nie pomogło.. Niestety w chwili obecnej nie mam możliwości podłączyć kolejny raz pod komputer więc z logami się musze wstrzymać ;) Czytałem jeszcze coś o zmiennej geometrii, przepływomierzu ale dodam że jestem troche w tym zielony i nie bardzo wiem za co się brać( wężyki i zawór wymieniał mi znajomy mechanik ) 

Opublikowano

Moim zdaniem zapieczone prowadnice w turbinie trzeba wyczyscic.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Myślisz że zwykły mechanik będzie w stanie to zrobić ?  czy tylko ktoś specjalizujący się w turbinach ?
Bo Masz na mysli kierownice turbiny tak ?

Opublikowano

Mam identyczny problem, z takim samym silnikiem.  Jest to klasyczne przeładowanie i tryb awaryjny spowodowany zapieczoną zmienną geometrią. Jest o tym bardzo dużo tematów na forum. Proponuję Tobie zrobić taki domowy test: podpiąć strzykawkę z wężykiem (strzykawka minimum 100ml)  do króćca gruszki turbo i próbować strzykawką zasysać sztangę. Jeśli sztanga będzie ciężko chodziła lub się zacinała to masz bardzo duże prawdopodobieństwo, że turbo trzeba przeczyścić. Przy okazji ta strzykawka to może być niezły (ale doraźny) sposób na rozruszanie kierownic (w moim przypadku pomaga na jakiś czas). Mój mechanik powiedział, że on może wyjąć turbo i je później założyć, ale na czyszczenie odda do zakładu który to robi i daje gwarancję. Koszt za całość około 200-300 zł.

Opublikowano

Ja myślę że jak masz smykałkę to zrobisz to sam. A jeśli nie lubisz się bawic w takie rzeczy to lepiej oddać do mechanika. Przy wyjenciu turbiny przy okazji jest najlepiej skontrolować luzy wirnika. Nie wiadomo w jakim stanie jest ta turbina i czy w ogóle opłaca się bawic w czyszczenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Sam to na pewno tego nie zrobię, ale mam znajomego mechanika (5 lat w zawodzie) ale nie jestem pewien czy kiedyś coś takiego robił i czy by się tego podjął.. Wiem że rozsądniej byłoby oddać do specjalisty, ale jestem troche uprzedzony i jakoś nie mam zaufania do obcych mechaników.. :/ Także wolałbym dać to komuś znajomemu, przy okazji podpatrywać, ewentualnie coś pomóc i może się czegoś nowego nauczyć :)

Arek8888 - rozumiem że te 200-300zł płaciłeś tylko za czyszczenie, bez demontażu i montażu tak ?

A wytłumaczy mi ktoś jeszcze jak zrobić te logi dynamiczne ? Bo kumpel jak się podpinał pod kompa to wyświetla mu tylko błąd i nigdy mi nic nie wspominał o jakichś logach..

Edytowane przez Damian Miśtak
Opublikowano
4 minuty temu, Damian Miśtak napisał:



A wytłumaczy mi ktoś jeszcze jak zrobić te logi dynamiczne ? Bo kumpel jak się podpinał pod kompa to wyświetla mu tylko błąd i nigdy mi nic nie wspominał o jakichś logach..

Tu masz kolego jak logować przez vag com .

Opublikowano

Ja jeszcze tego nie robiłem, tak jak powiedziałem - w moim przypadku na razie pomaga strzykawka. Kwota 300 zł to za całość (demontaż + czyszczenie + montaż), z czego 200 zł to czyszczenie w zakładzie, a do 100 zł to robota mego mechanika. Ale on  bierze po bożemu, dlatego taka niska kwota.

Opublikowano

Dzięki bardzo za porady,  zabieram się więc za poszukiwanie zaufanej osoby do tej roboty, z nadzieją że na lato bede mógł spokojnie śmigać na weekendowe wyjazdy ;) Jeszcze pytanie czy mogę na razie tak jezdzić ? Czy poza notorycznym wk***i...em się przy próbie rozpedzenia auta ponad 120km/h mogę coś  bardziej uszkodzić ? Nie wiem kiedy uda mi się załatwić jakiegoś mechanika,a auto uzywam codziennie do pracy i w koło komina gdzie raczej nie przekraczam 110km/h..  

Opublikowano

Tzn teraz po prostu robi sie coraz wiecej syfu a, skok sztangi coraz mniejszy, problem bedzie sie pogłębiał i bedzie odcinalo coraz wczesniej. Przy przeladowaniu moze peknoc intercooler, lub zrzucic albo rozerwac jakies weze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...