Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Chłodnica oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Szukam porady bo...

Mam jak widac w opisie 1.9tdi quattrro 130KM , ktoremu zrobilem chipa jak sie ostatnio przekonalem na hamowni program wyszedl bardzo ciekawie na 4 biegu 174KM przy 356Nm :>. I wlasnie tutaj zaczyna sie moj problem lalem Castrol magnatec 10w40 wydawalo mi sie ze to odpowiedni olej do tego silnika , ale okazalo sie ze sie przy tej mocy sie grzeje i z tad moje pytanie jaki polecacie olej zastosowac w tej chwili?

Druga sprawa dotyczy chlodnicy oleju polecono mi ze warto byloby zmienic na wieksza niz ta co mam w tej chwili, ponoc w 1.9tdi bymy montowane dwa rodzaje chlodnic wieksze i mniejszcze i ja mam zamontowana ta mniejsza, wiec szukam tej wiekszej, chociaz wydaje mi sie ze lepiej w tym momencie zmienic na chlodnice oleju z 2.5tdi. Czy ma moze ktos taka do sprzedania, ewentulanie ta wieksza z 1.9tdi.

Moze ktos z madra glowa moze mi doradzic co by zrobil w takim przypadku?

pozdrawiam

P.S. Jeszcze jedno pytanie czy warto w tej sytuacji zmienic rowniez sprzeglo na to z 2.5tdi?

Opublikowano

Zmień jak najszybciej olej na taki 5W40 z normą 505,01. Motul,Mobil lub Castrol z pewnego żródła.

Opublikowano

A co z chlodnica oleju?

Opublikowano

A co z chlodnica oleju?

najpierw zamontuj wskaznik temp oleju, wyjdzie taniej bo moze sie okazać

ze wcale nie potrzebujesz wiekszej chłodnicy

przegoń auto po jakiejs a-bahnie i zobacz jaka jest temperatura

jak bedzie za wysoka szukaj chłodnicy

a na tę chwile wlej olej taki jak potrzeba czyli 505.01

ja kilka lat temu napaliłem sie jak komornik na video na większa chłodnice

okazało sie ze cały dzień siedzenia w warsztacie poszedł psu w d....e

bo temperatura oleju była zbyt niska a poprzednio była prawidłowa

Opublikowano

a na tę chwile wlej olej taki jak potrzeba czyli 505.01

ja kilka lat temu napaliłem sie jak komornik na video na większa chłodnice

okazało sie ze cały dzień siedzenia w warsztacie poszedł psu w d....e

bo temperatura oleju była zbyt niska a poprzednio była prawidłowa

Jakbyś poczytał to byś znalazł słowo "termostat" :polew: :polew: :polew:

Gdybyś przypadkiem nie wiedział to stosuje się powietrzne chłodnice oleju, węże ciśnieniowe w oplocie i podstawkę pod chlodnicę oleju z termostatem np. firmy Mocal. Inaczej masz cały czas niedogrzany olej :no: :no: :no:

AWX ma większy wymiennik woda-olej. Spokojnie wystarcza na te 180 KM. Zmień olej na Motula 505.01 i zapomnij o problemie.

Druga sprawa dotyczy chlodnicy oleju polecono mi ze warto byloby zmienic na wieksza niz ta co mam w tej chwili, ponoc w 1.9tdi bymy montowane dwa rodzaje chlodnic wieksze i mniejszcze i ja mam zamontowana ta mniejsza, wiec szukam tej wiekszej, chociaz wydaje mi sie ze lepiej w tym momencie zmienic na chlodnice oleju z 2.5tdi. Czy ma moze ktos taka do sprzedania, ewentulanie ta wieksza z 1.9tdi.

Moze ktos z madra glowa moze mi doradzic co by zrobil w takim przypadku?

pozdrawiam

P.S. Jeszcze jedno pytanie czy warto w tej sytuacji zmienic rowniez sprzeglo na to z 2.5tdi?

Kto Ci nawtykał takich farmazonów? Sprzęgło od 2.5 TDI ma 240 mm, a w AWX ma 228 mm i nie pasują zamiennie bo 2.5 ma skrzynie 6, tak jak i AVF.

Chłodnica oleju "większa" z AVF i AWX wygląda tak:

http://www.allegro.pl/item526009691_filtr_oleju_chlodnica_oleju_1_9_tdi_vw_audi_130km.html

Ty właśnie taką już masz :wink4:

Opublikowano

Wielkie dzieki za pomoc

Lepiej sie zawsze zapytac niz wydac kase i zrobic cos glupiego

pozdr dla wszystkich maniakow audi :kox:

Opublikowano

ale ten olej to wymien z punktu bo rozwalisz pompowtryskiwacze i wałek :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...