Slawek84 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 witam Postanowiłem dzisiaj z rana sprawdzić poziom oleju. Ciągnę, i.... jakoś tak lekko mi się wyciągnęło, patrze, a tutaj mi się ułamała na początku w/w rurka. Czy da się to jakoś samemu wymienić? od spodu jakiś dostęp jest? Czy trzeba jechać do magika? Jak ma się sprawa z kosztem takiej rurki?
chudineze Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Poszukaj na forum jak dobrze sobie przypominam ktoś pisał o wymianie tej rurki. Koszt to jak sobie przypominam 10-15zł. Ja u siebie zostawiłem to magikom przy okazji wymiany rozrządu bo tak to trzeba by pokombinować bo trudny dostęp do tej rurki jest w naszych silnikach.
cichy1989 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ja też ułamałem i jeździłem na wbitym kołku zamiast bagnetu :> również zrobiłem to przy wymianie rozrządu i mnie mechanior nawet za to nie skasował
lukasz80 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Żadnych mechaników do tego ci nie potrzeba, weź kombinerki wyciąg tą starą część plastiku co zapewne została na metalowej rurce. Jak by nie chciało zejść to pomocny będzie śrubokręt do podważenia tego plastiku. Przy zakładaniu załóż nową część najpierw na bagnet wsuń go do metalowej rurki i dociśnij (powinno kliknąć). Po ponownym wyciągnięciu bagnetu powinien się on tylko wyciągnąć. Od spodu raczej się nie dojdziesz do tego (ja wymieniałem od góry) jest trochę ciasno ale sobie poradzisz (chyba że masz dłonie jak wielkie buły :>)
Beher Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Cześć, przerabiłem ten problem Jak dobrze pamiętam, ten plastik jest na wcisk. Starą możesz delikatnie połamać lub zdjąć. Ja do niej się dostałem od "chłodnicy" jak by to ująć u mnie zaraz koło chłodnicy jest duzo miejsca i tamtędy sie dostałem jakoś tam przecisnąłem rękę. Wystarczy ją nałożyć i czymś od góry przycisnąć. I po sprawie. Pozdrawaim
philipsss Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 czescy w sklepie z olejami taka rurka kosztuje niecałe 3złote hehe wiec sie nie przejmuj tylko pytaj!! sam złamałem i dokupiłem nową(bo chodzi oczywiście o tą pomarańczowa)
beni226 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Koledzy a te rurki sa jednakowe do wszystkich silnikow czy różnią się czymś? bo mam do wymiany w 1.6 AHL i 1.8 ADR no i nie wiem czy iść do sklepu i wziąść pierwsze dwie lepsze do audi czy po prostu zamawiac odpowiednio do rodzaju silnika??? Co wy na to?
Pucek Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 no właśnie, dzisiaj tak mnie naszło żeby sprawdzić poziom oleju, ciągne a tu cyk, lekko...i urwałem ten plastik do którego wkładamy bagnet mnie też ciekawi czy kupuje się cały bagnet z tą rurką w zestawie, czy sam ten kawałeczek plastiku, i czy to część uniwersalna, czy kupuje się to pod odpowiedni silnik czy jak...? dzieki za pomoc aha czy w "normalnym" sklepie to kupie, czy walić do ASO...
chudineze Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Kupisz samą plastikowa rurkę w którą wkładasz bagnet i kupisz w normalnych sklepach,a co do różnych silników to chyba taka sama jest ale warto spytać w sklepie.
Wodzu.tg Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Cześć! Zeby nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj. Silnik 1.8 APT (więc osprzętowo chyba to samo co ADR) i klasyczny problem z ułamaną rurką (lejkiem). Zakupiłem nową w ASO dobierając po numerze VIN- na oko identyczną ze starą, z tym , że w trakcie montażu zauważyłem, że na nowej widnieje numer 050 103 663, natomiast na starej 053 103 663. Czy ktos z dostępem do ETKI byłby uprzejmy sprawdzić, czy części o w/w numerach są kompatybilne? Byłbym wdzięczny, ponieważ z czasem u mnie krucho, do ASO 30km, a z drugiej strony- zależy mi na precyzyjnym pomiarze stanu oleju, a w tym przypadku każdy milimetr się liczy. Przy okazji- życzę Klubowiczom zdrowych i wesołych Świąt i wszyskiego najlepszego w nowym, 2010r.
lilianatoja Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Ja ten temat przerabiałam w październiku - została mi końcówka na bagnecie. Podjechałam do Autolandu, podałam rocznik i rodzaj silnika i Pan zaproponował dwie firmy - jedną za 1,5zł drugą za 3,9zł. Potem podjechałam do pierwszego lepszego zakładu, ładnie się uśmiechnęłam i po sprawie. Z tego co widziałam Kolega wkładał rękę jakoś tak z boku, bo od góry to strasznie długie kombinerki trzeba mieć no i nie ma już tej siły chwytu. Na koniec żeby nie było dałam 5 za fatygę i git jest
Dawid0 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 te końcówkowi są różne dla benzyny i diesla.... każda pasuje na tą metalową rurkę co wychodzi z bloku ale nie każda pasuje od bagnetu, koszt 3-4zł w każdym sklepie motoryzacyjnym.
ROBERT Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Do różnych silników są różne rurki np. do silników 1.6 są trzy rodzaje-przerabiałem też ten temat. Na rurce jest nr. i po tym numerze zakup nową. Ja kupiłem w IC za ~17 złoty z "TOPRANA" ale porównując z cześcią starej było widać kilku milimetrowe różnice, pojechałem do ASO i kupiłem nówkę ORI za ~22 złote. Także proponuję podjechać do najbliższego ASO tam po nr. VIN dostaniesz taką jak potrzebujesz
Wodzu.tg Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Właśnie w ASO mi dobierali po n-rze VIN- różnicę jednej cyferki w numerze części zauważyłem po powrocie do domu w trakcie montażu. Podejrzewam, że jest ok, ale wolałbym mieć pewność (po świętach przedzwonię do ASO). Pozdrawiam.
ROBERT Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Właśnie w ASO mi dobierali po n-rze VIN- różnicę jednej cyferki w numerze części zauważyłem po powrocie do domu w trakcie montażu. Podejrzewam, że jest ok, ale wolałbym mieć pewność (po świętach przedzwonię do ASO). Pozdrawiam. Niektóre "stare" numery są zamieniane na nowe, czasami tylko ostatnia litera np.u mnie czujnik temp. G2/G62 nr. 078919501C >>> 058919501A albo właśnie rurka miarki oleju 06B103663B >>> 06B103663G
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się