Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak zabezpieczyć lakier i szyby w nowym aucie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krótkie pytanie, chociaż wiem, że temat jest bardzo obszerny.

Czym i w jaki sposób najlepiej zabezpieczyć lakier na samochodzie odebranym z salonu? Jak później dbać o takie auto, żeby lakier, szyby i lampy jak najdłużej zachowały dobrą kondycję?

Opublikowano

Najlepszym i najtrwalszym zabezpieczeniem lakieru, szyb i lamp będzie aplikacja powłoki kwarcowej lub ceramicznej. 

Opublikowano
24 minuty temu, Enrique napisał:

Najlepszym i najtrwalszym zabezpieczeniem lakieru, szyb i lamp będzie aplikacja powłoki kwarcowej lub ceramicznej. 

Panie kolego najlepszym i najtrwalszym będą folie ochronne. Na to dodatkowo powłoka dla efektu hydrofobowego. Na szybę sama powloke niestety szyby się nie uchroni przed uszkodzeniami

Opublikowano

Dzięki koledzy za odpowiedź. 

@TOM3K może trochę źle się wyraziłem. Przez "najlepszy" rozumiem "optymalny", tzn. taki, na który nie trzeba będzie wydać fortuny, ale w miarę dobrze zabezpieczy lakier na jakiś czas. Bo domyślam się, że powłokę trzeba co jakiś czas odnawiać.

Opublikowano

naturalnie ze trzeba odnawiać. Ale przed tym warto zapoznać się ze sztuką mycia. Chyba ze będziesz jeździł raz na miesiąc do firmy i płacił za to a w miedzy czasie tylko spłukać na bezdotyku woda

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

No właśnie zastanawiam się czy położenie takiej powłoki za 2.000+ zł raz na rok, żeby potem jeździć tylko na myjnię ręczną, ewentualnie myć auto z wiaderkiem i gąbką, ma sens.

Może zamiast tego lepiej (w moim przypadku) położyć raz na kilka miesięcy jakiś dobry wosk? 

Moje założenia są takie:

- chciałbym, żeby lakier trochę dłużej zachował świeżość
- nie chcę wydawać 2.000 - 7.000 zł co roku
- chciałbym móc myć auto na myjni automatycznej
- mogę raz na jakiś czas spędzić trochę czasu na kosmetyce (np. woskowanie), ewentualnie oddać auto na taki zabieg

 

Da się pogodzić te 3 rzeczy, czy urwałem się z choinki? :)

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

A w ogóle co to za auto i jak będzie jeździło głównie?

Opublikowano

Jeśli wybierzesz dobra powłokę to będzie na lakierze nawet 3 lata jeśli będziesz odpowiednio o nią dbać. Koszt jest spory ale myślę że warto. Ja gdybym kupił nowe auto to na 100% poświęcił bym ten malutki procent wartości tego auta żeby porządnie go zabezpieczyć.
Z myjnia automatyczna to życzę Ci powiedzenia i życzę również żeby blask lakieru został jak najdłużej...

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, TOM3K napisał:

Jeśli wybierzesz dobra powłokę to będzie na lakierze nawet 3 lata jeśli będziesz odpowiednio o nią dbać. Koszt jest spory ale myślę że warto. Ja gdybym kupił nowe auto to na 100% poświęcił bym ten malutki procent wartości tego auta żeby porządnie go zabezpieczyć.
Z myjnia automatyczna to życzę Ci powiedzenia i życzę również żeby blask lakieru został jak najdłużej...

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

Dobrze gada, polać mu! :decayed:

Szkoda tylko, że jeszcze tak mała jest świadomość ludzi w tym temacie i nie rozumieją istoty solidnego zabezpieczenia auta i korzyści jakie z tego płyną a widzą jedynie cenę usługi :doh:

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Bruuuum napisał:

A w ogóle co to za auto i jak będzie jeździło głównie?

A4 Allroad, szary metalik (Manhattan). Raczej nie będę jeździł po żadnych offroadach ;) Miasto 30% / trasa 70%.

Czyli radzicie położyć powłokę ceramiczną / kwarcową. Polecacie coś konkretnego, czy salon detailingu dobiera coś do konkretnego auta, po oględzinach? Jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi? Czy kwota poniżej 3k jest realna?

I kolejne pytanie - co po takiej usłudze? Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie myjnia ręczna. Ale domyślam się, że znaczenie mają też środki, których używa się do mycia. Czyli myjnia ręczna, ale mam jeździć z własnym szamponem? :) Czy np. Karcher na myjni samoobsługowej wchodzi w grę? (tutaj również domyślam się, że raczej bez użycia piany z dystrybutora...?)

Może dla Was to głupie pytania, ale jestem zupełnie zielony w temacie, a chciałbym wyciągnąć jak najwięcej informacji na początek. Więc z góry dzięki za odpowiedzi :hi:

Edytowane przez sowiq
Opublikowano
A4 Allroad, szary metalik (Manhattan). Raczej nie będę jeździł po żadnych offroadach [emoji6] Miasto 30% / trasa 70%.
Czyli radzicie położyć powłokę ceramiczną / kwarcową. Polecacie coś konkretnego, czy salon detailingu dobiera coś do konkretnego auta, po oględzinach? Jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi? Czy kwota poniżej 3k jest realna?
I kolejne pytanie - co po takiej usłudze? Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie myjnia ręczna. Ale domyślam się, że znaczenie mają też środki, których używa się do mycia. Czyli myjnia ręczna, ale mam jeździć z własnym szamponem? [emoji4] Czy np. Karcher na myjni samoobsługowej wchodzi w grę? (tutaj również domyślam się, że raczej bez użycia piany z dystrybutora...?)
Może dla Was to głupie pytania, ale jestem zupełnie zielony w temacie, a chciałbym wyciągnąć jak najwięcej informacji na początek. Więc z góry dzięki za odpowiedzi :hi:

Poszukaj firm w Twojej okolicy zadzwoń i dowiesz się w jakiej kwocie się zamkniesz. Przeważnie są juz pakiety dla nowych aut i tam cena raczej stała (różnice jedynie przy wielkościach aut)
Po takiej usłudze powinieneś kupić pakiet początkującego jeśli masz możliwość mycia pod domem lub jeździć na bezdotyk a co jakiś czas odwiedzić to studio na tzw mycie detailgowe gdzie umyja auto porządnie i pewnie podbija trochę powłokę...


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

@TOM3K, czy produkty Liquid Elements są warte uwagi?

Znalazłem firmę spod Warszawy, która przez telefon "na oko" wyceniła mi zabezpieczenie auta (lakier, koła, szyby, środek, komora silnika) na 2,100 zł brutto. http://www.shineondetailing.pl

Co myślisz o takiej ofercie?

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

Ja polecę powłoki ceramiczne Gtechniq Crystal Serum Black na 2 lata spokoju lub Surface na 3-5 lat spokoju. Zapłacisz ok 3-3.5k ale to najlepsze powłoki na auta. Co roku trzeba taka powłokę lekko odświeżyć w jakimś detailingu najlepiej chemia z danej marki. A tak to myjnia ręczna albo najlepiej własna pianownica i Karcher jak masz czas.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
[mention=106812]TOM3K[/mention], czy produkty Liquid Elements są warte uwagi?
Znalazłem firmę spod Warszawy, która przez telefon "na oko" wyceniła mi zabezpieczenie auta (lakier, koła, szyby, środek, komora silnika) na 2,100 zł brutto. http://www.shineondetailing.pl
Co myślisz o takiej ofercie?

Az takiej styczności z tymi produktami nie mam, żeby je oceniać coś tam na półce stoi wiec pewnie spełnia swoje zadanie. Najlepiej sprawdzić w kilku firmach i porównać sobie.


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki Panowie za wszystkie porady.

Jestem umówiony na poniedziałek z firmą, o której pisałem powyżej. Dam znać po wszystkim.

Opublikowano

polecam powłoki ceramiczne może nie są tanie ale trwałe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...