mrog Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Proszę o sugestie i uwagi na co zwrócić uwagę przy wymianie tarcz i klocków z tyłu ? Planuję sam się zabrać do roboty (przód zrobiłem sam podpierając się opisem z forum) Czy może z tyłem się nie bawić lepiej dać mechanikowi? Mile widziany opis wymiany krok po kroku.
szogun0 Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Poradzisz sobie, nie trudnego, tylko zmień też od razy łożyska kół.
areckid Opublikowano 1 Marca 2007 Opublikowano 1 Marca 2007 Tyl wymienia sie nieco trudniej niz przod ale pewnie dasz rade. tylko zmień też od razy łożyska kół. tu jest ciekawy temat do pomocy w tej kwestii:http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5612
bratpit Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Pamiętaj tylko że tylne tłoczki się wkręca
Gość dino Opublikowano 6 Marca 2007 Opublikowano 6 Marca 2007 jedyny problem miałem z tłoczyskiem załatw sobie klucz do tylnych tłoczków :smile: moze to być kawałek blachy a reszta bez problemu
Rajmondo Opublikowano 6 Marca 2007 Opublikowano 6 Marca 2007 Wymieniałem w tym roku klocki, tarcze i łożyska - tył obie strony. Jestem laikiem, ale poradziłem sobie tylko z pomocą instrukcji. :biggrin: Nie było problemów, trochę zmyliły mnie pierścienie ABS-u, myślałem, że kupiłem niewłaściwe tarcze, ale zaskoczyłem o co chodzi. Najwięcej czasu zeszło na te przeklęte tłoczyska przy zakładaniu nowych klocków. :frown:
mrog Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Opublikowano 7 Marca 2007 z pomocą instrukcji. możesz ja skrócić i podac tutaj.Pierścienie ABS-u czyści się jakoś, czy nic nie trzeba z nimi robić?
adadur Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Operacja jest bardzo prosta. Potrzebujesz: tarcze, klocki, klej do gwintu loctitle niebieski (lub Locas wraz z tarczami daje nowe śruby z tym klejem na końcu), nowe kapselki na piastę, przy uszkodzeniu gumowych osłonek prowadnic konieczna ich wymiana. Opcjonalnie wymieniasz też łożyska bo i tak stare trzeba wybijać i nabijac na nowe tarcze. Narzędzia i pomoce: Klucz do kół, Lewarek (podnośnik), Klucz nasadowy 24( do nakrętki na piaście), Klucze oczkowe/nasadowe (chyba 15 i 13 ale nie jestem piewien), Przedłużka, Młotek, tulejki to wybicia/wbicia łożysk, coś do wkręcania i wciskania tłoczka (warto wykorzystać do tego klucz od mocowanie tarcz w szliwierkach kontowych), szczotka druciana, WD40 lub inny preparat do "luzowania" połączeń gwintowych, Samar do łożysk tocznych ŁT3S, Smar miedziany, Smar grafitowy, Benzyna ekstrakcyjna. Pamiętaj jęśli łożysko ci spadnie to nadaje się do wymiany.
szogun0 Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 I chyba jeszcze imbusy by się przydały, żeby odkręcić jarzmo zacisku hamulcowego, bez tego raczej nie założy tarczy (ani nie zdejmie).
adadur Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 I chyba jeszcze imbusy by się przydały, żeby odkręcić jarzmo zacisku hamulcowego, bez tego raczej nie założy tarczy (ani nie zdejmie). a tak przydały by się chyba nr 8
kaldziu Opublikowano 10 Marca 2007 Opublikowano 10 Marca 2007 mam pytanko a jaki jest przybliżony koszt kocków do tyło i oddzielnie tarcz? podro
pre_pl Opublikowano 11 Marca 2007 Opublikowano 11 Marca 2007 jaki jest przybliżony koszt kocków do tyło i oddzielnie tarcz? Klocki : ATE : 138zł komplet Ferodo : 77zł komplet Textar : 123zł lub 110zł komplet Tarcze: ATE: 145zł Brembo: 194zł Textar: 187zł ceny z Intercarsu
adadur Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 mam pytanko a jaki jest przybliżony koszt kocków do tyło i oddzielnie tarcz?podro Tarcze ATE: 207zł (para) - zdejmowałem Oryginalne Audi wyglądały identycznie. Klocki OOOO: 100zł (poza ASO)
mrog Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Opublikowano 15 Marca 2007 mam pytanko a jaki jest przybliżony koszt kocków do tyło i oddzielnie tarcz?podro Tarcze TRW 195 zł para - cena bez rabatu
ja Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Proszę szczególnie zwrócic uwagę na fakt, że najczęściej wszystko jest skorodowane i zapieczone. Wzwiązku z tym może się zdazyć, że pęknie wspornik / jarzmo, kopyto - jak kto woli1/ mocowania zacisku. Wtedy są schody bo wiekszość dzisiejszych "znawców " motoryzacji AUDiI nie ma zielonego pojęcia o co chodzi. I póxniej na zadane pytanie gdzie kupić i ile to może kosztować odbywa się BŁOGIE MILCZENIE. Ajest to niestety czesty problem w autach sprowadzonych z niemiec, tym bardziej jeśli właśnie były serwisowane i są rzekomo "igła" TO WIERUTNA BZDURA bo tam zazwyczaj nikt nie zagląda dopóki się nic nie dzieje. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się