zielony04 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Witam Jestem posiadaczem silnika AFN Od jakiegoś czasu mam dziwny problem sporadycznie (raz w miesiącu) samochód odpala tak jakby na 3 cylindry . Piszę tak jakby ponieważ samochód odpala i strasznie częsie budą tak jakby chciał się rozlecieć. Wystarczy go zgasić poczekać 2 minuty i pali od kopa normalnie. Może ktoś ma pomysł co może być przyczyną. ????? Nadmienię iż brak błędów silnika jedynym moim skojarzeniem jest to iż efekt występuję wtedy jak za szybko puszę kluczyk przy odpalaniu ( normalnie samochód by nie odpalił) samochód odpala od pierwszego ( góra drugiego obrotu wału) czyli o chełtaniu go nie ma mowy
karaluch8 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Też tak mam :F Jak odpowiednio dobrze odpuscisz kręcenie, złapie jakby na dwa gary, chodzi, chodzi, nagle załapuje na wszystkie xD Dobry bajer. Sprawdź korekcje wtryskiwaczy.
zielony04 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2017 Korekcja OK ( wartości nie pamiętam ale nie było nic strasznego) Nigdy nie dotrwałem do momentu aż załapały wszystkie (od razu gasiłem)
Ronnie Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Ja powiem tak. Też tak mialem ale wtedy gdy na zimnym silniku wkrecilem go na ok. 3tys obrotow (nie powino sie tego robic ale czasem sie zdarzyło) mimo tego nie powinien sie tak zachowywac. Teraz mam problemy z zapowietrzaniem sie pompy tzn. samochod po ujechaniu ok. 2 km stracil moc i sam zgasl. Wiec moze byc problem z sterowaniem pompy (nastawnik pompy) tak jak i w twoim przypadku jak i w moim.
Hezen Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Ronnie, jak na zimnym po wkręceniu na wyższe obroty, zaczął przebierać a z wydechu biały dym to podwiesiło Ci zawory.Jest to spowodowane lipnym olejem, a najczęściej zaciętym zaworem zwrotnym w pompie oleju (olej omija filtr jak jest za wysokie ciśnienie)Rozwiązaniem jest, płukanka a jak ona nie pomoże to wymiana pompy oleju.Wysłane z OP3T
karaluch8 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Dokładnie jak kolega wyżej. Na zimnym za gęsty olej i podwiesiło zawory. Nie polecam kręcić na zimnym. I olej wymienić.
wesz82 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 2 godziny temu, Hezen napisał: Ronnie, jak na zimnym po wkręceniu na wyższe obroty, zaczął przebierać a z wydechu biały dym to podwiesiło Ci zawory. Jest to spowodowane lipnym olejem, a najczęściej zaciętym zaworem zwrotnym w pompie oleju (olej omija filtr jak jest za wysokie ciśnienie) Rozwiązaniem jest, płukanka a jak ona nie pomoże to wymiana pompy oleju. Wysłane z OP3T Przeciez wiesz ze to normalne. Jak wstawisz na zimnym zawor podwiesi sie bo nie ma oleju. Moim zdaniem olej jaki by nie byl gown...to da. Proponuje sprawdzic kompresje i wtedy bedzie wiadomo cos wiecej.
Hezen Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Na zimnym gdzie nie ma oleju? Na górze silnika?Po uruchomieniu silnika, pompa w moment zapełnia magistralę olejową oraz szklanki kasując luzy zaworowe. Dobrze to słychać jak u niektórych i też u mnie, po odpaleniu na zimnym silniku cichną klekoczące szklanki :>Sprawdzenie kompresji w takim przypadku nie wiele powie, bo zawieszanie zaworów ma inne podłoże przyczynowo-skutkowe. Wysłane z OP3T
wesz82 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Chodzilo mi bardziej o powod palenia na 2lub 3 cylindry
zielony04 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2017 Witam A może ktoś ma pomysł co umnie może być przyczyną ???? -Efekt występuje tylko przy odpaleniu ( przy kręceniu silnika nie) -Częstotliwość to 1 raz w miesiącu ( czyli występuje poniżej 1% rozruchów) -Po natychmiastowym zgaszeniu i odpaleniu efekt pozostaje -Po odczekaniu 2-5minut pali od kopa ( normalnie) -Zero problemów przy paleniu -odpala od kopa w każdej sytuacji ( jak się tłucze też )
Hezen Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Jak łapie na 3 gary to do sprawdzenia ciśnienie oleju, kompresja i układ wtryskowy - pompa i wtryski. Też tak mam :F Jak odpowiednio dobrze odpuscisz kręcenie, złapie jakby na dwa gary, chodzi, chodzi, nagle załapuje na wszystkie xD Dobry bajer. Sprawdź korekcje wtryskiwaczy.Karaluch, pamiętam Twój temat o zapiekającej się geometrii i też chyba wspominałes o rozruchu?Tak mi do głowy teraz przyszło, miałeś głowice robioną np. po padniętej uszczelce pod głowicą?Wiem że problemy z łapaniem a potem z pracą silnika miały 1Z po dużym przebiegu przez umęczone sprężyny zaworowe - nie domykały zaworów się do końca.AFN i 1Z to ten sam silnik, różniące się osprzętem, więc może jest coś na rzeczy związane z tym?Wysłane z OP3T
Hezen Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Jak łapie na 3 gary to do sprawdzenia ciśnienie oleju, kompresja i układ wtryskowy - pompa i wtryski. Też tak mam :F Jak odpowiednio dobrze odpuscisz kręcenie, złapie jakby na dwa gary, chodzi, chodzi, nagle załapuje na wszystkie xD Dobry bajer. Sprawdź korekcje wtryskiwaczy.Karaluch, pamiętam Twój temat o zapiekającej się geometrii i też chyba wspominałes o rozruchu?Tak mi do głowy teraz przyszło, miałeś głowice robioną np. po padniętej uszczelce pod głowicą?Wiem że problemy z przebieraniem a potem z pracą silnika miały 1Z po dużym przebiegu przez umęczone sprężyny zaworowe - nie domykały zaworów do końca.AFN i 1Z to ten sam silnik, różniące się osprzętem, więc może jest coś na rzeczy związane z tym? Wysłane z OP3T
karaluch8 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) 19 godzin temu, Hezen napisał: Jak łapie na 3 gary to do sprawdzenia ciśnienie oleju, kompresja i układ wtryskowy - pompa i wtryski. Karaluch, pamiętam Twój temat o zapiekającej się geometrii i też chyba wspominałes o rozruchu? Tak mi do głowy teraz przyszło, miałeś głowice robioną np. po padniętej uszczelce pod głowicą? Wiem że problemy z przebieraniem a potem z pracą silnika miały 1Z po dużym przebiegu przez umęczone sprężyny zaworowe - nie domykały zaworów do końca. AFN i 1Z to ten sam silnik, różniące się osprzętem, więc może jest coś na rzeczy związane z tym? Wysłane z OP3T Nie robiłem głowicy. Co najwyżej uszczelniacze zaworowe wymieniałem. Ja to ogólnie nawet miałem tak że np. normalnie nagrzana już po trasie, ja jej na cpnie w piz*e, a ona nie chodzi na wszystkie gary. A po płukance i zmianie oleju na razie mi się nie przydarzyło. Ale ogólnie czesto jak w zime wstawiłem jej za bardzo w piz*e to potrafiło normalnie podwiesić. Tu jest problem w zaworze upustowym w pompie jeśli wstawiamy w piz*e na zimnym. Ogólnie ujmując powiem tak. Podłączyć manometr na zimnym silniku zamiast czujnika cisnienia oleju i sprawdzić magistrale olejową. Jedna rzecz mniej do odhaczenia na liscie. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez karaluch8
zielony04 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Witam Temat częściowo się rozwiązał. ( padający dwu-mas) Samochód dostaje drgawek ja odpala się go na luzie bez wciśniętego sprzęgła ( czyli sprzęgło docisk lub dwu-mas). O tyle jest to dziwne ze innych objawów brak . Co prawda jak wziołem za podejrzanego dwu-mas to go lekko słychać ( jednak tylko po słuchu nigdy bym nie wpadł ze to on) Na razie będę jeździł tak jak jest. ( jak się pogorszy to wymienię cały komplet) . Tylko czy nie padł jeszcze jakiś czujnik ??. Może ma ktoś pomysł bo nie chce mi się wierzyć ze sam dwu-mas ( bez żadnych innych typowych dolegliwości ) robi tyle zadymy ?!.
Hezen Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jeśli nie masz błędów to żaden czujnik nie jest uszkodzony.Możesz tylko sprawdzić czy podają dla ECU prawidłowe wskazania.Wysłane z OP3T
zielony04 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 Przyczyna drgawek -ustalona 1) padł (rozrusznik/tulejki) po gruntownej naprawie problem ustał. 2) padający dwu-mas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się