Gość GENERAL Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Witam wszystkich użytkowników i forumowiczów audi A4 . Chciał bym podzielić się z wami moimi doświadczeniami podczas naprawy licznika mojej furki. Uszkodzenie objawiało się poprzez brak wskazań prędkościomierza oraz obrotów silnika, dodam jeszcze, że podczas załączenia zapłonu wskazówka od prędkościomierza drgała w zakresie od 0 do 5km/h. Czytałem wiele postów na ten temat gdzie wielu z was miało takie same problemy i wymieniali liczniki na "nowe" tzn inne i tracili być może niepotrzebnie pieniądze a ktoś na nich zarabiał . Cała naprawa kosztowała mnie około 5zł i trochę czasu poświęconego na jej wykonanie. Do naprawy wykorzystałem: miernik, lutownicę, cynę, kalafonię, oraz diodę prostowniczą. Wyjołem licznik z auta, rozłożyłem obudowę przednią i tylną także w ręku miałem zegary z płytką. Po prawej stronie płytki patrząc na zegary mamy prędkościomierz a pod nim umiejscowione na płytce elementy elektroniczne. Jeżeli spojrzym na płytkę tak na wysokości wskzań 130km/h ujżymy element elektroniczny o kształcie walca o wymiarach około 1,5mm szerokości i około 3mm długości, koloru bordowego z czarnym paskiem jest to dioda prostownicza, która w moim przypadku okazała się padnięta. Dioda musi być wstawiona w to samo miejsce paskiem do dołu. Wymieniłem ją na nową i licznik ruszył, pojawiły się obroty i prędkość, i w ten sposób zaoszczędziłem kasę od 120zł za licznik angielski plus koszty zmiany mil na km do 300zł za wersję europejską. Dodam jeszcze że licznik mój jest z 1996 bez wersji immo. Diodę tą zakupiłem w sklepie elektronicznym (proszę nie mylić z AGD RTV bo tam jej nie dostaniecie), jest to typowa szklana dioda, która może być wykorzystywana do mostków prostowniczych itp... Będzie mi miło jeżeli komuś pomogę, a wy nie dacie się nabrać na kasę typowym zarobkowiczom. Zyczę powodzenia
Gość jaarek_dpl Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 no to bede musial rozebrac licznik bo mi czasem nie dziala predkosciomierz i slabo podswietla mi wskazowki dobrze, ze ktos to poruszyl pzdr
jarek3251 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 zdjecia by sie przydały ale jestem zdania poprzednika
Peterka Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 No super super. Z tygodniu zabieram sie za prace. Objawy mam identyczne. Dzięki
Gość GENERAL Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Mam zrobione fotki i niebawem je zamieszczę i pokażę wam, którą diodę wymieniłem.[br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 17:20_________________________________________________Zgodnie z obietnicą fotki: tak wyglądała dioda którą wymieniłem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ec75e9984520c4b.html w tym miejscu była umiejscowiona, i taką zastosowałem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7532b455e0938f6b.html a tak wyglądał licznik po rozbiórce: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b21d10390173a09e.html
adi67 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 :hi:Witam i pozdrawiam wszystkich ja mam inny problem z licznikiem moze znajdzie sie ktos kto sie z tym zetknoł i pomoze mi a sprawa wygląda tak. Predkosciomierz jak i licznik kilometrów raz mi pokazuje a raz nie to znaczy przewaznie jak ujade pare kilometrow to soada do zera i nie dziala jak by tego było mało to w tym czasie tez zaczyna mi wariowac wskaznik paliwa tzn. kołysze sie wskazówka podczas jazdy na zakretach i przy chamowaniu a jak licznik jest ok to tego nie ma i wszystko jest w porządku lecz nie stety nie na długo ,rozbierałem licznik i sprawdzałem styki ale wszystko jest ok. Jeśli ktos wie co z tym sie dzieje to bardzo prosze o pomoc bo juz sam nie wiem co z tym jest
SZYCHA Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 GENERAL, moje gratulacje! Może to nie wygląda za pięknie, ale grunt że działa . Mało jest takich co sami coś dłubną w elektronice. Szkoda tylko, że nikt nie opisał sposobu naprawy wyświetlaczy w licznikach (wiedza tajemna servisów). P.S. Czyżbyś luty poprawiał na płytce (np. przy opornikach i diodzie) ? ADi67 - sprawdzałeś VAG` iem, błędy (test wskażników) moze warto profilaktycznie. Pozdrawia SZYCHA
adi67 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 VAG` iem niestety jeszcze nie sprawdzałem bo wiąże sie to z kosztami narazie próbuje sie samodzielnie czegos dowiedziec i bez skutecznie wiec chyba bede musiał sie wybrac do warsztatu w wybulic troche kasy Ale miałem jeszcze nadzieje ze ktos mi tu pomoze
Gość GENERAL Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Tak zegary sprawdzałem z poziomu vaga, a efekt był taki że nawet nie drgnęły a pozostałe elementy przeszły test ok, oczywiście że poprawiałem na samym początku luty bo myślałem, że to wystarczy. A co do naprawy wyświetlacza to też naprawiałem tyle że przy klimatroniku, mniej więcej wyglądało to w następujący sposób: wyjołem panel klimy i rozłożyłem go tak aby wyświetlacz mieć na wierzchu, przemyłem czystym alkoholem szkło wyświetlacza i jego ranty tam gdzie stykają się gumy łączeniowe wyświetlacz z elektroniką, które oczywiście też przemyłem. Radzę delikatnie obchodzić się z wyświetlaczem ponieważ poprzez mocniejsze jego ściśnięcie może spowodować jego nie efektywne wyświetlanie. Przy naprawie wyświetlacza proponuję również sprawdzić taśmy łączeniowe, one też potrafią szwankować. Jeżeli ten sposób reanimacji wyświetlacza okaże się nie skuteczny to można go wymienić na uniwersalny ale przy zachowaniu tych samych wymiarów. Jeżeli sprzedawca w sklepie elektronicznym będzie dość kumaty to na pewno wam odpowiedni dobierze. Szkoda, że nie zrobiłem fotek z tej akcji bo chyba by się przydały.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 20:37_________________________________________________adi67 chciałbym zaproponować Tobie sprawdzenie impulsatora przy skrzyni biegów, bo coś mi się wydaje, że tu będzie pies pogrzebany, jeżeli masz wskazania obrotów silnika a nie masz wskazań prędkości i kilometrów ci nie liczy to raczej bym go sprawdził. Impulsatro znajduje się przy lewej półosi.
adi67 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Opublikowano 20 Stycznia 2009 GENERAL - Zgodził bym sie z twoim stwierdzeniem gdyby nie to ze w tym czasie kiedy nie działa mi ten licznik to rowniez wskazanie poziomu paliwa zaczyna szalec to znaczy zachowuje sie tak jak by nie było przegrody w baku i przy skrecaniu , chamowaniu oraz przyspieszaniu wskazówka poziomu paliwa odchyla sie i to dosyc gwałtownie oczywiscie dzieje sie tak tylko wtedy gdy nie działa licznik wiec sam rozumiez ze to raczej nie bedzie impulsator juz sam nie wiem co to moze byc
_Solar_ Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 adi67 chciałbym zaproponować Tobie sprawdzenie impulsatora przy skrzyni biegów, bo coś mi się wydaje, że tu będzie pies pogrzebany, jeżeli masz wskazania obrotów silnika a nie masz wskazań prędkości i kilometrów ci nie liczy to raczej bym go sprawdził. Impulsator znajduje się przy lewej półosi. znajomy ma podoby problem jego audi to 1Z padł mu prędkościomierz i licznik kilometrów,podjechał do jakiegos magika który stwierdził że to impulsator.Wymienił ten impulsator i dalej to samo,prędkosciomierz nie działa.Co moze byc jeszcze przyczyna oprócz impulsatora ??
Gość GENERAL Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Jeżeli impulsator jest nowy to już jest jeden problem z głowy. Natomiast jeżeli nie działa prędkościomierz jak również licznik kilometrów to proponuje przejrzeć elektronikę wraz ze ścieżkami płytki włącznie, lub zdobyć sam ustrój prędkościomierza na podmianę i zobaczyć czy ruszy ( na allegro widziałem samą elektronikę od a4). Gdybyś miał rozpiskę pinów od licznika było by łatwiej, bo śledził byś ścieżki płytki i elementy elektroniki do prędkościomierza i licznika kilometrów. Proponuję również jak i wszyscy radzę poprawić wszystkie luty, może poprzez nie nie ma napięcia. Powodzenia
_Solar_ Opublikowano 21 Stycznia 2009 Opublikowano 21 Stycznia 2009 GENERAL Dzieki bardzo na weekendzie podjade to niego i spróbujemy podmienic jego licznik na mój,jak bedzie wszystko w porządku to zapewne wina lutów bedzie.
Gość GENERAL Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Solarek 4 jeszcze jedna rzecz którą moge zaproponować to dokładne sprawdzenie kostki elektrycznej przy impulsatorze, może tam być przetarty przewód, a jak okarze się ok, to sprawdź jak pisałem licznik.
Gość jaarek_dpl Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 a panowie mam pytanko jaka jest ewentualna cena tego impulsatora ? sam moge go wymienic czy tak niebardzo ?
Gość GENERAL Opublikowano 28 Stycznia 2009 Opublikowano 28 Stycznia 2009 koszt używanego impulsatora jest w granicy 50zł, natomiast nowy okło 200zł, bynajmniej w moim regionie. Wiadomo co region to inne ceny. A co do wymiany to najlepiej zrobić to z kanału bo masz wygodne dojście. Spsób wymiany był już opisywany na formu, poprostu musiał byś poszukać. Powodzenia
djmario122 Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 GENERAL dziś zrobiłem ten zabieg co opisujesz w poście i nic nie pomogło Wlutowałem najpierw diodę SMD taką jaka jest na twojej fotce. Oczywiście paskiem w dół -->> i nic;/ później zastosowałem zwykłą diodę prostowniczą (także paskiem w dół) i znów nic:( I tak się teraz zastanawiam na jakie napięcie kupowałeś te diody? Bo ja odruchowo kupiłem na 12V.
Gość GENERAL Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 możesz spróbować zastosować diodę o większym zakresie napięcia, a po za tym proponuję sprawdzić luty przy kostkach, ewentualnie styki pinów kostek ze złączkami
yankees Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Ja wymienialem zarowke 1.1 12w podswietlajaca zegary. Podjechalem bez zegarow po zarowke (co bylo przyczyna swiecacej non stop kontrolki AIR BAG- blad )zapiolem zarowke wcisnolem zegary. i poczkalem do wieczora by zobaczyc efekt. Zwrócilem uwage na swiecaca kontrolke Air Bag (wiem ze musze wyasowac balad vagiem) brak podswietlenia w liczniku km tzn raz swiecil raz nie ale obecnie w ogole nie swieci ta jakbym niemial licznika km. hedna zarowka sie przepalila wiec dziiaj kupilem nastena. Co to moze byc i jak sie z tym uporac?? Dodam ze predkosciomierz dziala wszystko jest oki poza tym co napialem[br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 09:55_________________________________________________..juz sobie poradzilem :P
czaja77 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 panowie a ja mam problem z licznikiem taki ze ,wskażnik paliwa jak jest mniej niż pół baku sobie skacze w dół,z 3o litrów robi się 15np.(PŁYWAK WYCZYSZCZONY)a z kolei wskażnik od temperatury pokazuje mi ze mam temperaturę 115 c gdzie na vagu mam idealnie 91c na klimie kanał 49 tyle co na desce czy;i 115c ,a kanał 51. 90c dodam ze jak rano idę do auta po przekręceniu kluczyka temperatura startuje od 70c75c czujnik tem nowy tak jak i termostat ori z aso.pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się