Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, kamelus_ napisał:

A wiesz jak wykodować system SS w nowym VW Crafterze? Bo nigdzie nie mogę znaleźć.

Nie miałem jeszcze okazji w Crafterze kodować ale poszukałbym w adaptacjach, podnieść wartość progową napięcia dla deaktywacji s/s. Podobnie jak na platformie MQB (Golf 7).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
42 minuty temu, kamelus_ napisał:

To akurat prawda. Do tego line assist działa jak dla mnie bardzo dziwnie. Bardzo to jest niebezpieczne bo idąc ogniem po zakrętach jak się zbliżymy do lini próbuje nas korygować ale robi to w tak dziwny sposób że wrażenie na kierownicy jest jak by auto wypadało w poślizg przednimi kołami i odruchowo ja robię kontrę.

Jak dla mnie ostatnia opcja do zaznaczenia w konfiguratorze.

WW etronach i nowym etronie GT tez on działa bardzo dziwnie ale przynajmniej nie jest aktywny po każdym odpaleniu . Tak w ogóle to Auto potrafi pływać od pasa do pasa... vw golf 7 czy tez nowy Touranie dużo lepiej to działa imo.  Mnie ostatnio w b9 trochę irytowało wyłączenie silnika po przełączeniu z D na P ? 

Opublikowano
35 minut temu, Norbas napisał:

 Mnie ostatnio w b9 trochę irytowało wyłączenie silnika po przełączeniu z D na P ? 

A to ja tego nie mam. To połączone jakoś ze start/stop? Start stop bardzo łatwo dezaktywować poprzez ustawienie poziomu nawiewu przy którym ma być nieaktywny. W praktyce wyglada to tak ze jak masz uruchomiony klimatronik to się nie włączy

Opublikowano
29 minut temu, siemian napisał:

A to ja tego nie mam. To połączone jakoś ze start/stop? Start stop bardzo łatwo dezaktywować poprzez ustawienie poziomu nawiewu przy którym ma być nieaktywny. W praktyce wyglada to tak ze jak masz uruchomiony klimatronik to się nie włączy

Wydaje mi się, ze to kwestia adaptacji ;) ale nawet jak miałem wyłączony ss to po przejęciu z d na p automatycznie wyłączał. Coś jak w b8 wyłączenie auta po otworzeniu drzwi albo załączenie ręcznego po otworzeniu drzwi. Oczywiście nie wszystkie to miały ale się zdarzały. 
 

nawet nie wiedziałem, ze z poziomu klimy można to kontrolować ? będę miał jeszcze okazje to sprawdzę. 

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, Norbas napisał:


 

nawet nie wiedziałem, ze z poziomu klimy można to kontrolować ? będę miał jeszcze okazje to sprawdzę. 

Musisz najpierw zmienić adaptację w panelu klimy (08).

Adaptacja IDE03253 - A/C comfort parameter for start-stop function > wartość: 5 > zmienić na: 0

Ja akurat zamówiłem moduł z funkcją memory bo 3.0 TDI co prawda przyjmują także tę adaptację, którą wymieniłem u góry ale gdy wyłączysz klimę silnik zaczyna telepanie. Dlatego wepnę moduł zapamiętujący ostatnie położenie przycisku i będzie cacy.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Musisz najpierw zmienić adaptację w panelu klimy (08).

Adaptacja IDE03253 - A/C comfort parameter for start-stop function > wartość: 5 > zmienić na: 0

Ja akurat zamówiłem moduł z funkcją memory bo 3.0 TDI co prawda przyjmują także tę adaptację, którą wymieniłem u góry ale gdy wyłączysz klimę silnik zaczyna telepanie. Dlatego wepnę moduł zapamiętujący ostatnie położenie przycisku i będzie cacy.

Tez fajny patent ale mnie się jakoś przez 14 lat jak jeżdżę a4 nie zdarzyło jeszcze żebym wyłączył klime 

Opublikowano
3 minuty temu, siemian napisał:

Tez fajny patent ale mnie się jakoś przez 14 lat jak jeżdżę a4 nie zdarzyło jeszcze żebym wyłączył klime 

Ja też jeżdżę zawsze z włączoną ale w przypadku gdy układ klimatyzacji stanie się nieszczelny i system wyłączy klimę aby nie zatrzeć sprężarki, pojawi się problem. Nie zawsze wożę laptopa ze sobą żeby w takim przypadku zmienić kodowanie. 

Opublikowano
17 godzin temu, siemian napisał:

Widocznie nie jeździsz dynamicznie. Albo w c7 jest jakoś inaczej. Ale jeździłem b7 na takim set upie, jeździłem b8 i nie da się tym szybko jechać. Skoro to tak dobrze pracuje to po co audi do 1be daje inne amory, przecież to tylko koszty. Zreszta któryś z producentów nie pamietam który czy eibach czy h&r podaje ze te sprężyny nie nadają się do seryjnych amorów tylko musza być z obniżonego zawieszenia 

U mnie w B8 też mam Eibach Pro Kit do amorków z 1BA i jest git jeśli chodzi o właściwości jezdne :)

Opublikowano
W dniu 24.04.2021 o 11:00, WojtekA4B8 napisał:

Jeździ ktoś na zawieszeniu 1BA i sprężynach Eibach  Pro-kit ? Chciałbym zobaczyć jak to siada na 19" calach .

Chodziło Ci konkretnie o B9 czy ogólnie ? :)

Tak siada na 19" calach w B8 :)

IMG_2250.JPG

IMG_2255.JPG

IMG_2272.JPG

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Michu1996 napisał:

Chodziło Ci konkretnie o B9 czy ogólnie ? :)

Tak siada na 19" calach w B8 :)

IMG_2250.JPG

IMG_2255.JPG

IMG_2272.JPG

Dzięki za foty ,ale chodzi mi konkretnie o B9 ,co powiesz o prowadzenia i zachowaniu się samochodu  przy większych prędkościach i gwałtownym  hamowaniu np  ? Wrzuciłem  pytanie bo mój znajomy ma  B9 i założył 19" cali i chciałby ją teraz  trochę obniżyć ...

Edytowane przez WojtekA4B8
Opublikowano
1 minutę temu, WojtekA4B8 napisał:

Wygląda bardzo dobrze , a co powiesz o prowadzenia i zachowaniu się samochodu  przy większych prędkościach i gwałtownym  hamowaniu np  ? Wrzuciłem  pytanie bo mój znajomy ma  B9 i założył 19" cali i chciałby ją teraz  trochę obniżyć ...

Dziś założone, więc jeszcze za dużo nie mogę powiedzieć :) Przy prędkościach rzędu 100-120km/h jest git, więcej nie zdążyłem potestować :wink:

Opublikowano
1 minutę temu, Michu1996 napisał:

Dziś założone, więc jeszcze za dużo nie mogę powiedzieć :) Przy prędkościach rzędu 100-120km/h jest git, więcej nie zdążyłem potestować :wink:

Ale wyżej już napisałeś, że jest git. Pojeźdźij, potestuj w różnych sytuacjach i dopiero wyraź opinię:wink:

Opublikowano

Ja swoje wiem i zdania nie zmienię. W sytuacjach kryzysowych, na granicy przyczepności i zmiany środka ciężkości auto robi się nerwowe i nieprzewidywalne. Pojedz sobie na tor i sprawdź. Możesz jezdzić 10 lat i nie mieć żadnej takiej sytuacji, ale jak raz się przytrafi to możesz zrobić krzywde sobie albo innym. I wytłumaczenie że "dla mnie to nie ma znaczenia bo jezdze tylko po bułki do sklepu" do mnie nie przemawia bo sarna może zawsze wyskoczyć na drogę, albo ktoś może wyjechać. Znam wielu kierowców którzy twierdzą że np. renault megane sie super prowadzi. Kłopotem nie zawsze jest brak wyczucia i umiejętności a czasem brak odniesienia.

Skoro jeden amor obsługuje wszystkie sprężyny to nieźli frajerzy z tych wszystkich inżynierów pracujących w fabrykach... pewnie specjalnie komplikują proces produkcji żeby wyciągnąć kasę od konsumentów (oczywiście to ironia)

Opublikowano
7 godzin temu, Muskel1 napisał:

Ja też jeżdżę zawsze z włączoną ale w przypadku gdy układ klimatyzacji stanie się nieszczelny i system wyłączy klimę aby nie zatrzeć sprężarki, pojawi się problem. Nie zawsze wożę laptopa ze sobą żeby w takim przypadku zmienić kodowanie. 

No i tak i nie. Bo jeśli system wykryje nieszczelność to odłącza sprężarkę a nie wyłącza klimatonika i nawiew dalej działa tyle że nie chłodzi. W takim przypadku system SS jest nadal nieaktywny. Działanie systemu jest zależne od działania nawiewu. Wiem bo ostatnio poszła mi chłodnica klimy :polew: Problem pojawia się gdy wyłączysz nawiew bo w przypadku jak sprężarka nie działa to nawiew grzeje jak głupi i lepiej jezdzić z w ogóle wyłaczonym klimatornikiem. I wtedy rzeczywiście aktywujesz SS ;-)

Opublikowano

Jedyne przypadki gdy wyłączam nawiew to przysłuchiwanie się odgłosom, które moim zdaniem nie powinny występować. Jak gdzieś coś skrzypnie lub stuknie:polew:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
9 minut temu, Muskel1 napisał:

Jedyne przypadki gdy wyłączam nawiew to przysłuchiwanie się odgłosom, które moim zdaniem nie powinny występować. Jak gdzieś coś skrzypnie lub stuknie:polew:

Skąd ja to znam ?? 

Opublikowano

:polew: na szczęście w 99% okazuje się, że to fałszywy alarm a odgłosy wywołują jakieś pierdoły, które żona chyba specjalnie wkłada do kieszeni tapicerki drzwi:decayed:

Opublikowano

Pytanie z innej beczki. Ja u was wygląda nadkole tuż za przednimi kołami? U mnie zbite już kamieniami a ten plastikowy pasek jakby 2-3mm za wąski. W a5 wygląda jakby trochę wystawał poza rant i zastanawiam się czy właśnie od a5 nie będzie lepszy...

16194187225902594509784934713845.jpg

Opublikowano

Jakich programów/urządzeń używacie do diagnostyki b9? Od zawsze miałem vag później vcds i mam 20.4.1. Podłączyłem auto (B9) i mam błąd z czujnika ciśnienia w oponach ale nie usuwa bo wyskakuje błąd. Czytałem, że  w b9 mogą być problemy i podobno obdeleven lepiej daje rade. Podpowie ktoś? w B8 nie miałem problemów, wszystko działało. 

Opublikowano

Myślałem ostatnio nad odb eleven. Kwestia jaki masz ten kabel 20.4.1. Większość klonów nie daje rady. Teraz mam 20.4 v2 ale kopia oryginału 1:1 i nim normalnie jestem w stanie wszystko robić. Kabelek droższy niż większość klonów ale przynajmniej da się diagnozować nowsze auta. Odb pewnie kupię żeby się go trochę nauczyć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...