acidQ Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witajcie. Niestety mój Avancik został uszkodzony - nie z mojej winy - stan jak na zdjęciach. W związku z tym mam do Was pytanie: naprawiać, czy dać sobie spokój. Jeśli naprawiać, to czy wymieniać elementy stałe (ćwiartka, pas tylny), czy wyciągać i szpachlować (nie lubię szpachli na aucie). Samochód po uderzeniu jedzie prosto, nic nie ściąga. Tylne drzwi "nie działają". Po lewej stronie samochód krótszy o ok 3 cm. Mam wielki dylemat: autko jest doinwestowane i bardzo je lubię, ale to już auto pokolizyjne. Co doradzicie? Pozdr. acidQ
hak64 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 To jest szkoda całkowita (ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie w kwocie odpowiadającej wartości pojazdu przed szkodą, pomniejszoną o wartość wraku). Rzeczywisty koszt naprawy takich uszkodzeń (po cenach stosowanych w ASO) przekroczy 10 tyś zł, natomiast "partyzancka" naprawa z użyciem części używanych powinna być o 2/3 tańsza. Przy oderzeniach w tył często dochodzi do urazów kręgosłupa w odcinku szyjnym (naderwane więzadła, mięśnie, przepuklina międzykręgowa), jeśli więc coś Cię boli, to idź do lekarza. Takie obrażenia zwykle wyceniane są na kilka tyś zł.
acidQ Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dzięki za odp. No właśnie mam już wycenę i kosztorys, ale po wizycie w ASO i kilku innych warsztatach stwierdzam, że TU robi sobie ze mnie jaja - zaproponowali 5800. Nic na szczęście mnie nie boli, i wolę żeby tak zostało niż kilka kilo złotówek. Ale wracając do pytania: czy po takim zderzeniu, nawet dobrze zrobiony samochód jest wart tego aby nim jeździć i czuć się w nim bezpiecznie? Czy ruda nie zawita za jakiś czas na ocynkowanych blachach? Czy może jednak wydrzeć od TU ile się da, sprzedać tak jak jest lub części i rozglądać się za następnym Avantem? pozdr. acidQ
hak64 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 4 godziny temu, acidQ napisał: mam już wycenę i kosztorys, Prześlij na PW, przejrzę i powiem czy jest poprawnie zrobiony. Odnośnie dalszych pytań: Dobrze zrobiony samochód (zgodnie z technologią napraw) będzie bezpieczny, ale rdza może pojawiać się na elementach, w których naruszono powłokę antykorozyjną. Ta robota wymaga wyprucia całego tylnego błotnika i podłogi bagażnika. Napisz odwołanie do ubezpieczyciela powołując się na wycenę kosztów naprawy jakiegoś warsztatu. Wykaż przy tym, że koszt naprawy z zastosowaniem części oryginalnych (do takich masz prawo) przekroczy wartość pojazdu przed szkodą. Wtedy ubezpieczyciel zmieni zdanie orzekając szkodę całkowitą. Nie wiem tylko, czy będzie to dla Ciebie bardziej korzystne. Sądzę, że wyciągniesz z tego max 10 000 zł.
acidQ Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 Dnia 22.06.2017 o 16:30, hak64 napisał: Prześlij na PW, przejrzę i powiem czy jest poprawnie zrobiony. Wysłałem na PW linki z dokumentami. Z góry dzięki za spojrzenie na te papiery. pozdr. acidQ
hak64 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Przejrzałem. Ubezpieczyciel zastosował śmieszną stawkę rbg (55 zł), tanie zamienniki błotnika, lampy tylnej oraz zderzaka, a na domiar złego, bezprawnie zastosował 30% rabatu na części zamienne, oraz zaledwie 40% współczynik odchylenia przy materiale lakierniczym (chyba musisz zeskrobać stary lakier i użyć go ponownie). Kosztorys obejmuje pozycję "formowanie tyłu pojazdu" na które to czynności przewidziano "aż" 2,5 rbg. W rzeczywistości powinna się tam znaleźć pozycja naprawa, lub "wymiana podłogi bagażnika" z użyciem płyty kontrolno pomiarowej, a i to nie wszystko, bowiem istnieje realne podejrzenie przestawienia geometrii tylnego zawieszenia pojazdu. Napisz odwołanie z żądaniem zastosowania części oryginalnych, bez rabatu (nie mozna zakładaćz góry, że poszkodowany otrzyma rabat na części). Więcej nie ma sensu, bo wyjdzie szkoda całkowita, a to może się okazać jeszcze mniej korzystne.
acidQ Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Opublikowano 5 Lipca 2017 Dzięki za odpowiedź. Póki co szukam wykonawcy naprawy i ..... na konkretną, dobrą, zgodną z technologią naprawę (a tylko taka mnie interesuje - nie chcę jeździć gruzem, trupem, ulepem, szpali-avantem;) ), nie ma co liczyć - przewyższy ona wartość auta. Napiszę to odwołanie, może uda się coś wyszarpać więcej, ale coś mi się wydaje, że będę sporo w plecy Dzięki za zainteresowanie. pozdr. acidQ
hak64 Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 (edytowane) 20 godzin temu, acidQ napisał: Napiszę to odwołanie, może uda się coś wyszarpać więcej, ale coś mi się wydaje, że będę sporo w plecy Nie musisz być w plecy. Jeśli chcesz auto naprawiać, to oddaj do dobrego fachowca i zleć naprawę z użyciem części używanych (klapa bagażnika i lewa tylna ćwiartka). Poproś właściciela warsztatu aby wystawił fakturę za naprawę w kwocie 6000 zł (bliskiej wartości auta przed zdarzeniem). Na fakturze zapis "naprawa z użyciem części zamniennych dostarczonych przez poszkodowanego" - wtedy warsztat nie będzie musiał udowadniać, że kupił nowe i oryginalne części. Dodatkowo możesz ubezpieczyciela obciążyć kosztami: holowania, parkowania i zabezpieczenia uszkodzonego auta, przeglądu pokolizyjnego, korzystania z samochodu zastępczego. Ten ostatni może być nawet wynajęty od osoby prywatnej (na umowę najmu). Edytowane 6 Lipca 2017 przez hak64
PatrickU Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 Tylnego błotnika bym nie wymieniał, blacharz pociągnie i ładnie wskoczy na swoje stare miejsce.
15lolo Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 u znajomego podobne uszkodzenie w sedanie, koszt naprawy uwzglednili na 3300 (wliczajac koszt zderzaka aso od s4 b5 za 1,400) bodajze przy czym wartosc auta przed naprawa 6700 masakra te pzu a4 b5 99 Quattro ajl
acidQ Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Opublikowano 10 Lipca 2017 Witajcie. Dnia 6.07.2017 o 10:27, hak64 napisał: Nie musisz być w plecy. Masz rację. Jeśli będę naprawiał auto, to faktycznie można trochę przyoszczędzić - części używane można kupić za grosze. Jednak auto jest powypadkowe i straciło na wartości. Sama naprawa faktycznie zależy od jakości znalezionych części i fachowej pracy blacharza-lakiernika. Jeśli natomiast chciałbym poszukać innego avanta, to będę musiał jednak trochę dołożyć, no i nie od razu znajdę zadbaną sztukę - tych aut nie przybywa..... Dnia 6.07.2017 o 16:05, PatrickU napisał: Tylnego błotnika bym nie wymieniał, blacharz pociągnie i ładnie wskoczy na swoje stare miejsce. A czy to w ogóle jest bezpieczne? Dnia 7.07.2017 o 08:59, 15lolo napisał: u znajomego podobne uszkodzenie w sedanie, koszt naprawy uwzglednili na 3300 (wliczajac koszt zderzaka aso od s4 b5 za 1,400) bodajze przy czym wartosc auta przed naprawa 6700 masakra te pzu a4 b5 99 Quattro ajl Nie wiem skąd oni biorą te ceny, bo na pewno nie są rynkowe. pozdr. acidQ
PASSATB5 Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 A skąd wiesz czy już wcześniej auto nie było bite np. w przód? Boisz się czy będzie bezpieczne a taka prawda że z racji samego wieku już auto jest mniej wytrzymałe Nie takie szkody ludzie naprawiaja. Ćwiartke za 150 zł pewnie kupisz..
Cpt.Ryan Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 Mam pytanie, jak to jest w przypadku gdy mam zamontowany intercooler nie oryginalny, i załóżmy ktoś mnie uderzy w taki sposób, ze mi go rozwali (z jego winy) . Czy wtedy w warsztat składa do stanu fabrycznego, czy do takiego jaki był w chwili wypadku/stłuczki?
hak64 Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 10 godzin temu, Cpt.Ryan napisał: jak to jest w przypadku gdy mam zamontowany intercooler nie oryginalny, i załóżmy ktoś mnie uderzy w taki sposób, ze mi go rozwali (z jego winy) . Czy wtedy w warsztat składa do stanu fabrycznego, czy do takiego jaki był w chwili wypadku/stłuczki? Pytasz o dwa różne tematy. Ubezpieczyciel wycenia szkodę i ma w niej uwzględnić wszelkie modyfikacje wprowadzone przez użytkownika, natomiast warsztat może (nie musi) zastosować tylko oryginalne rozwiązania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się