Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poszarpany Pasek - Brak Wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj w moim samochodzie audi a4 b8 3.0tdi podczas wolnej jazdy po parkingu coś zaczeło się tłuc/strzelać i zaczeło smierdzieć w środku z klimatyzacji oraz dymić z pod maski. Całkowicie wyłączyło się wspomaganie. Po podniesieniu maski do góry widać strzępy paska wszędzie. Nie został zerwany lecz obcięty po całej długości w pół. Nie wiem czy resztki paska gdzieś nie utkneły bo strasznie smierdziało. Co mogło być tego przyczyną czy ktoś miał taki przypadek już może ? Co teraz ? wystarczy wymienić ten pasek i będzie dobrze ? dlaczego nie ma wspomagania jeżeli pasek wciąż jest tylko jest go połowa. Czy odpalając teraz samochód można coś uszkodzić ?

Czy ktoś wie gdzie w Krakowie można oddać auto i to zrobią ? jakie mogą być koszta naprawy ?

Opublikowano

Kolo pasowe całe na wale?

Opublikowano
4 minuty temu, olinek2 napisał:

Kolo pasowe całe na wale?

Nie mam pojęcia które to koło. Te wszystkie koła i rolki na których jest pasek naciągnięty wydają się być całe. Pasek jest nadal naciągnięty tylko że jest go połowa po długości. Na jednej rolce patrząc od przodu po lewej jest trochę pasek wywinięty jakby. (za dużo tam nie widać) dodam że od jakiegoś czasu przy skręcie w prawo tylko takim mocnym skręcie jadąc wolno np po parkingu lub zwalniając przed zakrętem. Gdy skręcałam słychać było taki dzwięk jakby opona piszczała na asfalcie przy dużym przeciążeniu. Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym ale działo się to tylko przy skręcie w prawo w lewo skręcając była zawsze cisza.

Opublikowano

Czy w tym silniku 3.0TDI CAPA jest przewidziana wymiana tego paska przy jakimś przebiegu ? co należy jeszcze "przy okazji" wymienić ? czy trzeba rozbierać przód aby się tam dostać ? czy mechanik powinien poradzić sobie bez rozbierania ?

Opublikowano

Sam pasek wymienić to pasa nie trzeba ruszać przy odrobinie wprawy. Jedynie kolektor od góry warto sobie zdjąć.
Każdy mechanik powinien ogarnąć. Jakby były jakieś rolki do wymiany to pas w tryb serwisowy i jest w miarę dojście.

Opublikowano

Co tzn pas w tryb serwisowy ? i czy jest przewidziana wymiane tegoż paska przy jakimś przebiegu.

Opublikowano (edytowane)

Ściągasz zderzak, odkręcasz i odchylasz wzmocnienie czołowe razem z lampami i chłodnicami żeby mieć dojście do silnika od przodu.

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

Auto już u mechanika. Diagnoza taka że prawdopodobnie jakiś gryzoń się do tego pżyczynił bo widać wyrażnie ślady że coś tam grasowało lub jakaś rolka miała luz. Do wymiany będzie pasek + rolki i napinacz. Zastanawiam się czy wymienić od razu pompę wody ?

Opublikowano

Wymieniaj wszystko jak będzie dostęp 

Opublikowano

Mialem podobny problem ze scinalo pasek po obwodzie.

Wymiana napinacza, rolek i zamiana rolki na alternatorze na nowa ze sprzegielkiem zalatwila problem.

 

Opublikowano
Dnia 25.06.2017 o 17:25, iwadrian napisał:

Ściągasz zderzak, odkręcasz i odchylasz wzmocnienie czołowe razem z lampami i chłodnicami żeby mieć dojście do silnika od przodu.

po co ? wszytko łącznie z kołem pasowym wymienisz nie rozbierając przodu.

Opublikowano
34 minuty temu, marcin4x4 napisał:

po co ? wszytko łącznie z kołem pasowym wymienisz nie rozbierając przodu.

Po nic. Nie napisałem, że trzeba to zrobić aby wymienić pasek wielorowkowy. Po prostu odpowiedziałem na pytanie: " co tzn. tryb serwisowy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...