Jump to content

Przeguby wewnętrzne


Lukaszxxx
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z kupieniem przegubu wew do mojej a4 podobno nie wystepuje w katalogu i dziwne bo w jednym sklepie znalezli jakis zamiennik za 350 zl w drugim mi powiedzieli ze pasuje od b5 o srednicy 100 mm wymienial ktos z was???

Link to comment
Share on other sites

masz problem bo nie znajdziesz samego przegubu wewnętrznego dobrego producenta (lobro/spidan itp), występuje tylko cała nowa półoś z 2 przegubami (też trudna do zdobycia), ewentualnie dostaniesz przegub w ASO ale już z półosią, o cenie nie będę nawet wspominał

na pewno coś znajdziesz mniej znanych producentów na allegro ale jakiej to będzie jakości tego nie wiem

Link to comment
Share on other sites

Tak tak wiem ze dobrej marki poprostu nie wystepuje w aso okolo 1000 :cool1: ale wymienial ktos z was?? moze pasowac od b5??[br]Dopisany: 30 Listopad 2010, 17:10_________________________________________________Chyba nie moze :kwasny: A numeru jakiejs firmy nawet tandetnej ktos z was nie posiada czasami??[br]Dopisany: 30 Listopad 2010, 17:34_________________________________________________Panowie a moze wiecie jaki jest wymiar krzyzaka w tym przegubie?? tzn zewnetrzny wymiar łożysk grubosc wieloklina i ilosc trybow??

Link to comment
Share on other sites

Też u nich kupowałem w zeszłym roku Tylko jedna rzecz zwróć uwagę że koledzy pytali się o te przeguby 4 lata temu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja kupowałem Ruville i nie ma na co narzekać a od długiego czasu śmigam na nim.

Link to comment
Share on other sites

Dolacze sie do tematu. Mam do wymiany przegub wewnetrzny z lewej poloski. Ma duzo wiekszy luz niz ten z prawej. Nie ma nic dobrego producenta a na nowa poloske nie chce mi sie wydawac bo niedawno wrzucilem nowy przegub zewnetrzny gdyz oslona pekla i wylecial caly smar. Czy wymienial ktos z was sam przegub? Znalazlem w internecie zdjecie przegubu ktory wyglada tak samo ale nie wiem czy to jest dokladnie ten sam. ne2utemy.jpg prosze o pomoc w doborze przegubu

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś orientuje się czy przegub wew w a4 b6 1.9 tdi jest taki sam co w sharanie?

Link to comment
Share on other sites

Panowie, najprosciej i najpewniej to kupic uzywke z pewnego źródła z małym przebiegiem, z jakiejs b7... wole to niz china..

Link to comment
Share on other sites

właśnie chyba tak będzie trzeba zrobić, nie wiesz czy półośka z benzyn 1.8t i 1.9 tdi jest taka sama?

Link to comment
Share on other sites

wrzuć mi vin na pw i sprawdzę i Ci napiszę.

Pozdrówki

marcin

Link to comment
Share on other sites

Panowie, zeby nie zakladac nowego wątku. Mam problem z drganiami pojawiajacymi sie od predkosci 90-100 km/h. Czuc ze drga cala buda, nie jest to typowe bicie kół, które z reszta były 2x sprawdzane i wyważane. Raz wystepuje to mocniej, raz mniej.Widac jak lewarek biegow caly drga. Drgania wzmagają się z wzrostem prędkosci tak do 150-160 km/h. Pożniej ustaja ale podejrzewam, że wtedy czestotliwość jest tak duża, zę poprostu tego tak nie czuc tak bardzo. Po wciśnieciu sprzęgła, na luzie i bez gazu, drgania nadal występuja. Z tego co sie dowiadywałem ,to problem może być w przegubach? Może ktoś miał podobny przypadek i coś więcej podpowie.

Edited by Lukasz_N
Link to comment
Share on other sites

Mam podobnie tylko, że jak wcisne sprzęgło drgania ustaja. Na wyższych biegach odczuwalne intensywniej. Jeden mechanik mówi, ze to przegub wew inny ze zewn. Chyba wymienie cale polosie i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

U mnie wlasnie po wcisnieciu sprzegla dalej drgania wystepuja, Co dziwne czasem sa silniejsze, czasem slabsze, reguly nie ma, ale jest to strasznie iryrytujące.

Link to comment
Share on other sites

Lukasz bardzo mozliwe ze to wina wlasnie poloski. Tez w swojej mialem podobne objawy i po podstawieniu drugiej polosi drgania ustaly.

Link to comment
Share on other sites

Bede chyba musial wyjac połosie i przyjrzec sie dokladnie przegubom :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

u mnie problem został rozwiązany, miałem pękniętą osłone, i już mało smaru.... póki co zmieniłem osłonę i nie żałowałem smaru, złożyłem narazie wygląda ok, drgania ustały. Ale powoli rozglądam się za drugą półośką.

Link to comment
Share on other sites

Umnie podobnie, jadac okolo 90 slychac impulsywnie buczenie, po puszczeniu gazu lub nacidnieciu sprzegla ustaje. Terax jak zalozylem zimowki o innych wymiarach to juz od 60 intensywnie to slychc.

Nigdy nie moglem zlokalizowac tego odglosu, mechanicy rece rozkladali

Link to comment
Share on other sites

Umnie podobnie, jadac okolo 90 slychac impulsywnie buczenie, po puszczeniu gazu lub nacidnieciu sprzegla ustaje. Terax jak zalozylem zimowki o innych wymiarach to juz od 60 intensywnie to slychc.

Nigdy nie moglem zlokalizowac tego odglosu, mechanicy rece rozkladali

Udało się rozwiązać problem? Mam ten sam problem tylko "buczenie" występuje przy ok. 100km/h poniżej i powyżej nic. Auto na nowych contipremium 5 195/65 R15, jeśli to ma jakiś wpływ.

Link to comment
Share on other sites

Etka wskazuje przegub wewnętrzny dla AVF o nr:

  • 4B0498103 

Niestety pod tym numerem słabo z zamiennikami... 

  • DENCKERMANN C120509
  • GSP 661044
  • NK 5147145
  • KAMOKA 8709
  • JP GROUP 1143501410

Można dostać dobrej firmy całą półoś z przegubami, ale ceny spore:

Lewa:

  • 8E0407271S 
  • 8E0407451GX

LÖBRO 304291

METELLI 17-0693

SPIDAN 23628

Prawa:

  • 8E0407272S
  • 8E0407452GX

LÖBRO 304292

SKF VKJC 5580

SPIDAN 23629

 

Wracając do samego przegubu wewnętrznego 4B0498103 w ASO cena ok 1300 zł :/ Zamienników Lobro / Spidan / SKF praktycznie brak na półkach sklepowych.

Oryginalnie na pierwszy montaż szły przeguby z koncernu GKN - do którego należą właśnie Lobro i Spidan. 

f0504e77cc82.jpg

Mimo, iż widnieją w katalogach, ciężko coś dostać jak np:

  • SKF VKJA 8509

Wygląda na to, że powinny pasować też przeguby z VW/SEAT o nr 7M3498103H

  • Lobro 305017
  • Spidan 24745

Bez tytułu.png

Dla przykładu

SKF VKJA 8509

  • Średnica: 123 mm
  • Długość: 84 mm
  • Wewnętrzne uzębienie: 34

LÖBRO 305017

  • Średnica: 123,5 mm
  • Długość: 83,7 mm
  • Wewnętrzne uzębienie: 34

 

Edited by kamil-vag
Link to comment
Share on other sites

W tamtym tygodniu wymieniałem przegub wewnętrzny z lewej strony
SKF VKJA 8509 Cześć praktycznie nie do zdobycia w dobrej cenie ale udało mi się kupić 172 zł plus wysyłka.
Jeśli chodzi Ci o wewnętrzny od strony skrzyni biegów :)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

http://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/2912651-zestaw-przegubu-poloz-napedowa-skf-vkja8509/

Kupiłem u nich mają od czasu do czasu 1 szt w sklepie :)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Łukasz tak o te. W ogóle dziwne, że wycofali się z produkcji tych części :/ Zarówno SKF i GKN. 

Link to comment
Share on other sites

Podobno kiedyś w ogóle nie były produkowane. Trzeba było oske kupić całą. Teraz można wyrwać czasami pojawiają się w sklepach. Z skf jestem zadowolony nic nie strzela, nie stuka. Jeździłem ok miesiąc z uszkodzoną osłoną przegubu i z krzyżaka w środku miazga była. Niestety nie widziałem tego bo wszystko robił mechanik. Objawy strzelanie przy ruszaniu, skręcaniu, luz przegubu ok 2,3 cm kręcąc nim w koło.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

U mnie nic nie strzela, ale właśnie kiedyś pękła mi też osłona na lewym i przy wymianie czułem, że względem kielicha a ośką z łożyskiem jest już lekki luz. I dlatego powoli się rozglądam za czymś... Chciałem to wymienić raczej prewencyjnie niż z przymusu ;)

Link to comment
Share on other sites

Obserwuj sklepy. Ten co link dałem co jakiś czas pojawia się SKF w dobrej cenie wtedy kupisz. Te GSP nie testowałem więc nie mam zdania.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ten z GSP na prawej przedniej półosi bo SKFu juz nie mieli. W sklepie mowili ze ludzie to kupują wiec i ja wziąłem.

narazie jeździ, zobacze jak długo [emoji16] wymiana prosta i szybka bez wyciągania półoski z auta wiec 120zl mi nie szkoda

 

 

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Udało mi się znaleźć jedną sztukę SKF VKJA 8509 - już zamówiona (201 zł z wysyłką) ;) Będę kiedyś na kanale to zdemontuje przegub z flanszy skrzyni i wtedy dokładnie sobie poruszam i zobaczę jaki jest luz. Do tego będę widział jak to jest na nowym a jak na starym i będę miał porównanie. 

Edited by kamil-vag
Link to comment
Share on other sites

 

11 minut temu, kamil-vag napisał:

Do tego będę widział jak to jest na nowym a jak na starym i będę miał porównanie. 

Nie zapomnij się tym podzielić. Ja nie znalazłem używki bez luzów, a nowe są podobno jeszcze gorsze :) 

Link to comment
Share on other sites

U mnie identyczny problem - lewy przegub wewnętrzny do wymiany. Zastanawiam się, czy szukać całej półośki (rada mechanika), czy jednak nie znaleźć samego przegubu wewnętrznego, ale z tego co widzę - ciężki temat ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...