bagy Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Po wycięciu katalizatora wspawałem prostą rurke o średnicy 55 mm jak cały wydech przy okazji zmieniłem łącznik elastyczny (plecionka) ale jestem rozczarowany dźwiękiem wydechu jest głośno przy większych prędkościach. Proszę o poradę co zrobić żeby było ciszej, (nowy katalizator nie wchodzi w grę). Naczytałem się o strumienicach, tłumikach przelotowych i mam mętlik w głowie a w czasie jazdy spory dyskomfort. Przypomnę - silnik 1,8 ADR benzyna z gazem wydech wygląda dobrze żadnej korozji ani przedmuchów. Pozdrawiam
Nerio Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Czemu nowy kat nie wchodzi w grę? Ze względu na LPG ? Ja u siebie zamontowałem uniwersalnego kata za około 300 złotych bo poprzedni się rozsypał i wreszcie jest cichutko. Ale ja to chyba odmieńcem jestem bo wszyscy wycinają kata a ja wstawiłem
bagy Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 pojawiły się nowe okoliczności po wycięciu zaczęły całować obroty i kasowanie błędów nic nie dało wstawie uniwersalny i wszystko wróci do normy.
Nerio Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Nie jestem znawcą ale mój mechanik twierdzi, że wycięcie kata zamiast polepszyć sytuację może podziałać wręcz odwrotnie . Nie wiem , czy za katalizatorem też masz sondę lambda.
bagy Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 Mam tylko jedną sondę lambda w kolektorze wydechowym ale myślę że wycięcie katalizatora spowodowało swobodniejszy przepływ spalin i w związku z tym ich niższą temperaturę w okolicach sondy lambda i to już oszukuje całe sterowanie silnikiem. Wyciąłem katalizator dlatego, że urwało się coś w jego wnętrzu i powodowało hałas. Wprawdzie zauważyłem przyrost mocy łatwiejsze wyprzedzanie na 5 biegu - ale kosztem komfortu a ja wole komfort.
Nerio Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Załóż uniwersalnego kata i powinno być Git.
Nerio Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Nie wiem dokładnie jaki rodzaj tłumikarz mi zamontował. Wiem tylko ,że uniwersalny na normę Euro2 a przy niższych pojemnościach silnika spełnia nawet Euro3. Popatrz na Allegro.
KINIAM Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Po wycięciu i wspawaniu rury musi być głośno. Jak kat jest całkowicie zatkany to również rośnie buczenie wydechu. Jakiś czas temu wstawiałem znajomemu również jakiś tani uniwersalny, nie wiem na ile to katalizator ale jest cicho. Popatrz w internecie jak ruskie sobie radzę z odcinkiem po kacie i też jest cicho.
wesz82 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 14 godzin temu, Nerio napisał: Nie jestem znawcą ale mój mechanik twierdzi, że wycięcie kata zamiast polepszyć sytuację może podziałać wręcz odwrotnie . Nie wiem , czy za katalizatorem też masz sondę lambda. Zmien mechanika.
Nerio Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Jeśli ktoś lubi odgłosy jak ze starej Hondy civic to czemu nie. Niech sobie wytnie. I do tego jeszcze zapach spalin jak w starym Polonezie. Ja osobiście wolę jak fałka ma dźwięk jaki powinna mieć
wesz82 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Jak myslisz fury co maja nasrane koni i wydaja zajefajny dzwiek maja katy??? Wiekszosc ma przelot od kolektora i tyle. Jak kat zapchany to lepiej go wymienic lub mu podziekowac...
bartez80 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 1 godzinę temu, wesz82 napisał: Zmien mechanika. gdzie tu na tym forum jest ikonka "lubie to"
Nerio Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Ale my chyba nie rozmawiamy o sportowych furach 400KM + tylko o zwykłych autach w tym poście ? Nie mam nic przeciwko tuningowi aut sportowych czy wyczynowych. Rozmawiamy tutaj o dwóch A4 niezbyt wyżyłowanych w które jedno chodzi za głośno po wycięciu kata a drugie chodziło bo kat zdechł że starości.
Adrian1727 Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 20 godzin temu, bagy napisał: też tak myślę, tylko jaki? Ja osobiście polecam strumienice, fajny dźwięk na zewnątrz (choć to tylko 1.8), nie robi wiochy a w środku cisza, obroty są okej, tylko na lpg falują bo gaz do dostrojenia a poza tym cud miód
KubaZet Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 A co powiecie o wstawieniu rury zamiast ostatniego tlumika w 2.8?
bagy Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Katalizator uniwersalny wstawiony jest cicho i spokojnie zamykam temat
majkel_majki Opublikowano 6 Sierpnia 2017 Opublikowano 6 Sierpnia 2017 11 godzin temu, KubaZet napisał: A co powiecie o wstawieniu rury zamiast ostatniego tlumika w 2.8? Jeżeli nie jeździsz w trasy i ma być szpan przed kolegami na osiedlu to super pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się