kamilniemiec 0 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Witam co myslicie na temat tego oleju Pennasol 5W-30 Longlife III czy jest tak samo wydajny jak Castrol SLX 5W-30 Longlife 3, do tej pory wlasnie uzywalen tego 2 ale moze ten Pennasol tez jest niezly pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 olej Castrol SLX 5W-30 Longlife jest Po 178tyś na tym oleju padła pompa oleju, nastawnik wałka, zrobiło się w k**we nagaru i jeszcze coś stuka na zimnym. Tylko lać ten olej i czekać jak pierdolnie jakaś panewka albo głowica na pół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 :polew: :polew: :polew: nie jeden silnik rozbieralem po tym oleju, nic tylko lac Do niedowiarkow: NIC SIE NIE ROZSZCZELNI !!! Po zmianie na fullsyntetyk Nasze auta to nie epoka PRL-u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal-L 2 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Dokladnie niema prawa sie nic rozszczelnic, a o Castrolach tez juz duzo slyszalem:) kupa nie olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec 0 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 10W-60 to jest olej do silników pracujących na wysokich obrotach pod duzym obciązeniem czyli idealny do 1.8T jeżeli ktoś robi duże przebiegi :gwizdanie: raczej ostro pałuje silnik w wyscigach dlugodystansowych. to nie jest lepkość do cywilnych aut. 80% zuzycia silnika nastepuje podczas zimnego rozruchu - i tu trzeba zapewnic najszybsze dotarcie do węzłów tarcia. do tego jest zdolny olej o niskiej lepkości - podkreslam lepkosci - nie gestosci (to zupelnie inne pojecia) np 0W-30 Mam złe wspomnienia po zmianie półsyntetyka na pełen syntetyk ponieważ zrobiłem to w dieslu może to i wina silnika bo był to 1.9dCi i zalałem do niego CASTROL EDGE DIESEL 5W40 i po 8tys. zjadło panewki... dlatego wolę zostać przy tym co mam chyba, że mnie przekonacie A więc tak, jak się coś źle robi, to się źle kończy... Używałeś oleju półsyntetycznego, który ma duże tendencje do tworzenia osadów. Olej "synetyczny" który wlałeś (bo pełny syntetyk to nie jest) ma zdecydowanie lepsze właściwości płuczące. Panewki zatarło dlatego, że Twój 5w40 zneutralizował, wyczyścił cały osad znajdujący się w silniku, wchłonął go w siebie, przez co stracił właściwości smarne, co objawiło się zatarciem. Dlatego przed zmianą z pólsyntetyka o skłonnościach do tworzenia osadów, na syntetyk o właściwościach czyszczących należy zastosować dobrą płukankę na bazie oleju z detergentami (a nie na bazie rozpuszczalnika ktory negatywnie wpływana uszczelki) i po problemie. A jeśli już ktoś się boi płukanki, bo coś tam, to wlany syntetyk wymienić po 1000 km, choć na pewno nie wyczyści układu jak płukanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes_1985 0 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego Olejowiec skoro piszesz o " dobrej płukance" itd. to może polecisz jakąś konkretną. Na pewno się komuś przyda. np. mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego Olejowiec skoro piszesz o " dobrej płukance" itd. to może polecisz jakąś konkretną. Na pewno się komuś przyda. np. mi http://pro-choice.pl/engine-flush-p-348.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapsik 1 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego Olejowiec skoro piszesz o " dobrej płukance" itd. to może polecisz jakąś konkretną. Na pewno się komuś przyda. np. mi http://allegro.pl/valvoline-engine-flush-czysci-silnik-plukanka-i2034415286.html ta tez dobra ... zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia na mrozy - to kiepski pomysl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapsik 1 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 smigam na takim od dluzszego czasu i nie mialem nigdy problemow przetrwale spokojenie zime z temp ponizej 20 i nigdy auto nie zawiodlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec 0 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego Olejowiec skoro piszesz o " dobrej płukance" itd. to może polecisz jakąś konkretną. Na pewno się komuś przyda. np. mi http://allegro.pl/valvoline-engine-flush-czysci-silnik-plukanka-i2034415286.html ta tez dobra ... zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia hmmmm..... to płukanka Valvoline ma temperaturę wrzenia 49 stopni (http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_care/cid(1936)/_839_rodek_do_przep_802_ukiwania_silnika/product-information )- czyli jest na bazie rozpuszczalnika.... Płukanka endriuu ma temp wrzenia 200 stopni... Co do 10w60 - rozumiem, że masz świadomość, że VR 1 Racing to olej półsyntetyczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_7 0 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ja kupiłem MOTUL ENGINE CLEANER za 55zl. Na początku przyszłego tygodnia użyje i napisze jakie efekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapsik 1 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Kolego Olejowiec skoro piszesz o " dobrej płukance" itd. to może polecisz jakąś konkretną. Na pewno się komuś przyda. np. mi ten olej jest przeznaczony do silnikow osiagajacych wysokie obroty, nigdy nie zawiodl parametry idealne co smieszne swego czasu ciezko bylo go podpiac pod pol czy tez pelen syntetyk . Jesli chodzi o temp czyscika ... dolewamy go do starego oleju, silnik musi popracowac 5-10 min na biegu jalowym tak wiec nie ma problemu z jego wrzeniem tym bardziej ze wchodzi on w reakcje z olejem i osadami przez co nie wrze w tej temp. Trzeba by sie postarac by dogrzac olej do 90 st. - pamietajmy ze temp wody pokazywana na liczniku (oprocz tych ktore pokazuja temp oleju) jest duzo wyzsza niz oleju. Ten nagrzewa sie do wlasciwej temp przez dluzszy czas. http://allegro.pl/valvoline-engine-flush-czysci-silnik-plukanka-i2034415286.html ta tez dobra ... zalalem 10W60 tego samego producenta pelnia szczescia hmmmm..... to płukanka Valvoline ma temperaturę wrzenia 49 stopni (http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_care/cid(1936)/_839_rodek_do_przep_802_ukiwania_silnika/product-information )- czyli jest na bazie rozpuszczalnika.... Płukanka endriuu ma temp wrzenia 200 stopni... Co do 10w60 - rozumiem, że masz świadomość, że VR 1 Racing to olej półsyntetyczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Olejowiec, uważasz że 10w-60 to półsyntetyk ?????? to jesteś w błędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Olejowiec, uważasz że 10w-60 to półsyntetyk ?????? to jesteś w błędzie Jest to półsyntetyk bo valvoline nie opowiada bajek jak castrol lotos czy mobil. http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2657.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec 0 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Olejowiec, uważasz że 10w-60 to półsyntetyk ?????? to jesteś w błędzie A to niby dlaczego? Jest dużo syntetyków 10w60 na rynku, ale to nie oznacza, że każdy 10w60 to syntetyk, a co dopiero pełny syntetyk. Na opakowaniu VR1 10w60 jest jak byk napisane, że to olej Semi Synthetic, więc gdzie przepraszam, mój błąd? A co do tego - Marewel, że Valvoline nie kłamie jak castrol, lotos, czy mobil.... Może i tak, zmierzasz, pewnie do tego, że ich oleje to oleje grupy III - HC, ale to nie oznacza że nie ma pełnych syntetyków 10w60. Jest np Millers XFS 10w60 na bazie PAO, a więc pełny syntetyk (grupa IV) , o CFS 10w60 pełnym syntetyku na bazie PAO + estry (grupa IV + V) nie wspomnę. Ale to się nadaje do WRC, a nie na codzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Nie znam sie na tych pao i innych,tylko nie widzę różnic w lepkościach przy rożnych temp. czy zrywania filmu olejowego na korzyść syntetyka i nie wiem w czym on tak naprawdę jest lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec 0 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Nie znam sie na tych pao i innych,tylko nie widzę różnic w lepkościach przy rożnych temp. czy zrywania filmu olejowego na korzyść syntetyka i nie wiem w czym on tak naprawdę jest lepszy. A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapsik 1 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Nie znam sie na tych pao i innych,tylko nie widzę różnic w lepkościach przy rożnych temp. czy zrywania filmu olejowego na korzyść syntetyka i nie wiem w czym on tak naprawdę jest lepszy. A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. kurcze moze i tak jest tyle ze ostatnio widzialem toyote celica , ktora od nowego jezdzi na pelny, syntetyku Castrol - bo niby tak zaleca producent - w srodku silnik syf jakich malo, po dwoch plukankach ( w odstepie 4 tys km) - zdejmowana byla pokrywa zaworow i szok. Ale nie wykluczam ze to mogl byc wyjatek potwierdxajcy regule ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 A więc lepszy jest we wszystkim - choćby w odporności na utlenianie, aż do skłonności tworzenia osadów w silniku. Wiec jest lepszy bo jest lepszy(próżne gadanie),już widziałem jaki to najlepszy motul syntetyczny natworzył więcej szlamu niż polisyntetyczny mobil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się