Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zbliża mi się wymiana oleju w moim 1.8T. Jeżdżę na Castrol EDGE SPORT 10W60 syntetyk. Auto ma przejechane 190tyś. Jaki polecacie teraz olej?? Dalej jeździć na pełnym syntetyku?? Myślałem nad Motulem ale nie wiem jaki wybrać ;/ Proszę o rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speed22 10W60, upss do tego silniczka nie sadzisz ze za geste to cos,ponizej mam dla ciebie fajny artykulik :

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil.pdf

Ja osobiscie polecal bym 5W40 i cos oferty z motula,millersa,moze amsoila badz tez fuchsa(DE)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jaki olej teraz wybrać?? Tak jak piszę kolega 5w40 czy może 10w40??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Fr0styyy wspomnial 5W40 bylby chyba najlepsza opcja i w Twoim wypadku zastanowil bym na jakas plukanka(pod warunkiem ze ten wczesniejszy byl syntetykiem,nie jestem jej wielkim zwolennikiem,ale uwazam ze raz na kilka wymian trzeba),najlepiej i najtaniej wypada najprawdopodobniej ta od Millersa( chyba najlepsza dostępna u nas płukanka na detergentach nie rozpuszczalnikach). Dlaczego płukać? Ano dlatego, że nie tyle wypłuczesz jakieś szlamy czy zawiesiny (choc różnie może być- zależy jakie oleje bazowe oprocz tego W60 były lane) ale dlatego, że zneutralizujesz powstałe w silniku substancje kwaśne które po zalaniu świeżego oleju weszłyby w reakcję z nim i od razu ten olej straciłby część jednostek TBN na ich właśnie neutralizację.Decyzja nalezy do Ciebie, ale ja bym plukal, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli nie ma jakiegoś ryzyka w zalewaniu pełnym syntetykiem silnika, który mógł chodzić na półsyntetyku 220tys.km a teraz będzie zagazowany?

...ja z podobnym pytaniem.

W poniedziałek wstawiają mi silnik do audi 1,8 T 150 KM - 96 rok -model silnika AEB

Silnik ma najechane 220.000 km (ściągnięty został z zaufanego źródła)

nie wiem na jakim oleju śmigał i mam dylemat co wlać ? aby nie mieć scen z silnikiem

Robić jakąś płukankę? jak tak to jaką ? w jaki sposób się płucze itp ?

Wstawiam też turbinę po regeneracji

Brać olej na allegro czy macie zaufane źródła, z którego można skorzystać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brać olej na allegro czy macie zaufane źródła, z którego można skorzystać ?

Kolego na forum jest dzik i TOM77,u nich kup sobie będziesz miał oryginalni :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni 0w30/5w30/0w40/5w40/10w40/0w50?

Ta druga wartość to w jakiej temperaturze olej ma właściwości smarujące, a pierwsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaufane źródło to raczej lali syntetyk lub ewentualnie pół wiec ja bym zalał motula i nie dudował z niczym. Po 10 klockach zlać i zalać nowy. To tani ale dobry olej i ma dobre właściwości myjące nie zostawia nagaru.

Polecam jeszcze firmę oil land na forum kolega duras tym handluje więłem już od niego 35l oleju i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaufane źródło to raczej lali syntetyk lub ewentualnie pół wiec ja bym zalał motula i nie dudował z niczym. Po 10 klockach zlać i zalać nowy. To tani ale dobry olej i ma dobre właściwości myjące nie zostawia nagaru.

Polecam jeszcze firmę oil land na forum kolega duras tym handluje więłem już od niego 35l oleju i wszystko gra.

dokładnie jaki motul? (symbol)

i analogicznie jaki oil land ?

no i ostatnie (pytanie tendencyjne, ale je zadam)

który z w/w jest lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz namiar na oila land, ja ostatnio kupiłem od nich 20l motula 5w/40 i zrobili mi cenę 115zł za bankę 5l i dobrą cenę na filtry.

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?138727-www-OIL-LAND-pl-TANIE-oleje-filtry-cz%EA%B6ci-Motul-Millers-Mann-Febi-itp&highlight=oil-land

Polecam olej motul 5w/40 x-ces 8100 za te pieniądze do tak starych samochodów rewelka. Ja osobiście nie widzę nic nadzwyczajnego w tym oleju, sprawuje sie tak samo dobrze jak wczęsniej zalewany mobil 0w/40 a nie dość, że jest tańszy to jeszcze w 5l bańkach wiec co 4 wymianę masz gratis. Czysty zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni 0w30/5w30/0w40/5w40/10w40/0w50?

Ta druga wartość to w jakiej temperaturze olej ma właściwości smarujące, a pierwsza?

Wszystko zalezy od kazdego oleju z osobna, a numerki przez i po "W" sa oznaczeniem przyblizonej temp otoczenia w jakich moze on pracowac. Generalnie literka W wskazuje ze jest to oliwka do uzywania w warunkach zimowych, kiedy ludzie zmieniali(teraz coraz mniej), oleje na zime i lato stosowali odpowiednio oleje ;zima- 0W, 5W ... lub oleje letnie 20,30,40(SAE20..)....Wyparly/ja je oleje uniwersalne/caloroczne np.5W30,5W40 itd,itd.Dla przykladu 5W40 w niskich temperaturach ten olej zachowuje się jak SAE 5W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40(tu moge jeszcze tak na chlopski rozum dodac ze im wyzszy numer po W tym z reguly gestsza oliwa).Co do pytania o lepkosc to w naszej strefie klimatycznej trzeba wziasc pod uwage rozne parametry lepkosci, choc nie ukrywam ze glowny wskaznik lepkosci jest najwazniejszy, ale muszisz tez wziasc pod uwage:

-lepkość w 100`' C - odpowiadająca warunkom pracy oleju w silniku i związana z warunkami klimatycznymi, w jakich jest eksploatowany olej. Im wyższe temperatury zewnętrzne, tym zalecana jest wyższa lepkość.

-wskaźnik lepkości - podstawowe kryterium mówiące o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury pracy. Im wskaźnik ten jest wyższy, tym zmiany są mniejsze;

- lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika

A poza tym istotnymi parametrami wlasnosci oleju sa tez:

- temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu

- temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju

- odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika

- liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju

Ogolnie jest to temat rzeka, kazdy olej(marke i rodzaj) trzeba rozpatrywac z osobna, biorac oczywiscie pod uwage zalecane normy producenta, sklad chemiczny, rodzaj silnika,styl jazdy, jest tego duzo.... O markach nie bede sie wypowiadal z osobna bo co czlowiek to opinia, kazdy ma inne preferencje, jak i u kazdego ten sam olej moze zachowywac sie inaczej. Ja osobiscie preferuje oleje 0W30,0W40,ale tez 5W40-nizsza wartosc "zimowa" pozawla na szybsze docieranie oleju do wszystkich elementow smarowniczych, co za tym idzie szybsze osiagniecie temp roboczej i wynikajacy z tego zespol czynnikow(szybsze nagrzewanie wnetrza itd),a co najwazniejsze wplywa na mniejsze zuzycie silnika.Powszechnie wiadomo ze najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu(Twoj przyklad W60), oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania.Generalnie ciezko jest znalezc dobry olej ktory bylby idealnym lekiem na zime i lato, jest wiele dobrych marek i oleji syntetycznych i takich ktorych sa nimi tylko "z nazwy", sa oleje estrowe na bazie hc,dlugo bylo by tlumaczyc.W Twoim silniku uzyl bym 5W40 i zrobil plukanke, tak jak kolega Soltys85 pisze motul jest dobry,kwestia jest natomiast doboru wlasciwego, tylko ze z tego co pokazuja "kwity" przepracowanego motula, trzyma on dobrze parametry do ok 10Kkm,potem drastycznie one spadaja. Ja osobiscie preferuje millersa,obecnie mam zalany 0W40, dobrymi olejami sa tez Fuchs(DE),Amsoil,Statoil,Liqui Moly,Valvoline, wszystko zalezy od preferencji stylu jazdy i zasobnosci kieszeni, nie bede wskazywal Ci faworyta bo o takiego ciezko, choc osobiscie mysle ze Amsoil lub Red Line sa jednymi z najlepszych.To tak po krotce bylo by na tyle,reszte musisz sobie na necie poszukac, w celu glebszej edukacji olejowej polecal bym fora subaru lub octavii, tam znajdziesz wiele odpowiedzi natury technicznej wielu oliwek,pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od kazdego oleju z osobna, a numerki przez i po "W" sa oznaczeniem przyblizonej temp otoczenia w jakich moze on pracowac. Generalnie literka W wskazuje ze jest to oliwka do uzywania w warunkach zimowych, kiedy ludzie zmieniali(teraz coraz mniej), oleje na zime i lato stosowali odpowiednio oleje ;zima- 0W, 5W ... lub oleje letnie 20,30,40(SAE20..)....Wyparly/ja je oleje uniwersalne/caloroczne np.5W30,5W40 itd,itd.Dla przykladu 5W40 w niskich temperaturach ten olej zachowuje się jak SAE 5W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40(tu moge jeszcze tak na chlopski rozum dodac ze im wyzszy numer po W tym z reguly gestsza oliwa).Co do pytania o lepkosc to w naszej strefie klimatycznej trzeba wziasc pod uwage rozne parametry lepkosci, choc nie ukrywam ze glowny wskaznik lepkosci jest najwazniejszy, ale muszisz tez wziasc pod uwage:

-lepkość w 100`' C - odpowiadająca warunkom pracy oleju w silniku i związana z warunkami klimatycznymi, w jakich jest eksploatowany olej. Im wyższe temperatury zewnętrzne, tym zalecana jest wyższa lepkość.

-wskaźnik lepkości - podstawowe kryterium mówiące o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury pracy. Im wskaźnik ten jest wyższy, tym zmiany są mniejsze;

- lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika

A poza tym istotnymi parametrami wlasnosci oleju sa tez:

- temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu

- temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju

- odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika

- liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju

Ogolnie jest to temat rzeka, kazdy olej(marke i rodzaj) trzeba rozpatrywac z osobna, biorac oczywiscie pod uwage zalecane normy producenta, sklad chemiczny, rodzaj silnika,styl jazdy, jest tego duzo.... O markach nie bede sie wypowiadal z osobna bo co czlowiek to opinia, kazdy ma inne preferencje, jak i u kazdego ten sam olej moze zachowywac sie inaczej. Ja osobiscie preferuje oleje 0W30,0W40,ale tez 5W40-nizsza wartosc "zimowa" pozawla na szybsze docieranie oleju do wszystkich elementow smarowniczych, co za tym idzie szybsze osiagniecie temp roboczej i wynikajacy z tego zespol czynnikow(szybsze nagrzewanie wnetrza itd),a co najwazniejsze wplywa na mniejsze zuzycie silnika.Powszechnie wiadomo ze najbardziej niekorzystnymi warunkami, powodującymi największe zużycie silnika, są warunki startu zimnego silnika w okresie zimowym. Rozruch zimnego silnika zależy nie tylko od stanu akumulatora, rozrusznika jakości paliwa, temperatury otoczenia, ale w dużej mierze od własności oleju smarowego. Jeżeli olej posiada za wysoką lepkość w temperaturze rozruchu(Twoj przyklad W60), oprócz zwiększenia oporów rozruchowych istnieje niebezpieczeństwo, iż nie dotrze w odpowiednim czasie do wszystkich punktów smarowania.Generalnie ciezko jest znalezc dobry olej ktory bylby idealnym lekiem na zime i lato, jest wiele dobrych marek i oleji syntetycznych i takich ktorych sa nimi tylko "z nazwy", sa oleje estrowe na bazie hc,dlugo bylo by tlumaczyc.W Twoim silniku uzyl bym 5W40 i zrobil plukanke, tak jak kolega Soltys85 pisze motul jest dobry,kwestia jest natomiast doboru wlasciwego, tylko ze z tego co pokazuja "kwity" przepracowanego motula, trzyma on dobrze parametry do ok 10Kkm,potem drastycznie one spadaja. Ja osobiscie preferuje millersa,obecnie mam zalany 0W40, dobrymi olejami sa tez Fuchs(DE),Amsoil,Statoil,Liqui Moly,Valvoline, wszystko zalezy od preferencji stylu jazdy i zasobnosci kieszeni, nie bede wskazywal Ci faworyta bo o takiego ciezko, choc osobiscie mysle ze Amsoil lub Red Line sa jednymi z najlepszych.To tak po krotce bylo by na tyle,reszte musisz sobie na necie poszukac, w celu glebszej edukacji olejowej polecal bym fora subaru lub octavii, tam znajdziesz wiele odpowiedzi natury technicznej wielu oliwek,pozdr

zgadzam się w 100% z wypowiedzią Sławka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do tej pory lałem Mobila 1 5W40 i mam 230 000km i nie było problemów.

Teraz będę zalewał 10W40, jakby ktoś kupował oleje w Marketach to właśnie w Tesco jest Mobil po 65zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...