Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwsza Polerka - co kupic, jak wykonać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wiemże podobne tematy już są, ale temat polerki i auto detailingu to temat rzeka. 

Prosze o poradę w zakupię potrzebnych past i padów.  Porysowałem sobie dach usuwając żywicę ktora nakapała z drzewa. ciepła woda z gąbką w połączeniu z pyłem i brudem który osiadł z żywicą spowodował spustosznie w lakierze. wygla jakbym papierem ściernym to potraktował :) 

Polerkę kupię do 200 zł,  w tej cenie można już coś naleźć z regulacją obrotów. nic bardziej profesjonalnego nie potrzebuje. 

Wiadomo że przed użyciem pasty i polerowaniem musi iśc cleaner i glinka, ale to już ogarnę.

Na chwilę obecną mam dwa typy i nie wiem na co sie zdecydować. 

1 Zestaw 3M 

http://allegro.pl/3m-mini-zestaw-polerski-3-pasty-250ml-3-gabki-i6852670801.html

+ uchwyt pod pad 

2.  Zestaw MENZERNA 

http://allegro.pl/menzerna-hcc1100-mcp2500-sf3500-wosk-gabki-i6019054907.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjU4NjYwMjkAMzAzNDEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=683a9193-059a-46e2-b108-6668ac606491

Może jest inny sposób (tańszy) żeby ogarnąc to np. jedną pastą?

 

Opublikowano

Temat korekty lakieru jest bardziej skomplikowany niż Ci się wydaję, wybrałeś jakieś gotowe zestawy past gąbek, ale zwróć na to uwagę że w zależności od stanu lakieru na samochodzie pasty cuttingowej może Ci pójść 100g, a polishingowej raczej więcej niż 250g. Jest też wiele innych czynników które musisz wziąć pod uwagę aby twoje pieniądze nie poszły na marne a efekt cie zadowalał, jest na yt mnóstwo filmików robionych przez profesjonalne studia autodetalingowe, gdzie pokazują jak zabrać się za temat zerknij sobie i wtedy nie będziesz musiał tu pytać co potrzebujesz.

Opublikowano
13 godzin temu, tomgt napisał:

Wiadomo że przed użyciem pasty i polerowaniem musi iśc cleaner i glinka

Glinka jak najbardziej, ale cleaner w jakim celu? Jego używasz przed woskiem, a nie korektą.

Maszyna pomimo regulacji obrotów powinna mieć stabilizację obrotów, dzięki czemu będziesz "równomiernie" ciąć lakier.

Co do past i padów to spróbuj zacząć od jakiegoś średnio mocnego zestawy czyli jakiś Polish. Do tego coś na Finish . Odpuść sobie ten drugi zestaw, tzn pasty mogą być ale pomyśl o innych padach.

Opublikowano

 

9 godzin temu, TOM3K napisał:

Glinka jak najbardziej, ale cleaner w jakim celu? Jego używasz przed woskiem, a nie korektą.

Maszyna pomimo regulacji obrotów powinna mieć stabilizację obrotów, dzięki czemu będziesz "równomiernie" ciąć lakier.

Co do past i padów to spróbuj zacząć od jakiegoś średnio mocnego zestawy czyli jakiś Polish. Do tego coś na Finish . Odpuść sobie ten drugi zestaw, tzn pasty mogą być ale pomyśl o innych padach.

Cięzko bedzie kupic maszynę do polerki ze stabilizacją obrotów do 200 zł

Możesz polecic jakiś konkretny zestaw tzn. mleczko lekkościerne z padem i coś na finish też z padem?

ewenyalnie jakie pady do drugiego zestawu który zaproponowałem?

Opublikowano

Sam zastanawiam sie czy nie kupić sobie na początek polerki K2 Masner, polecana dla początkujących. Cena 220-250 PLN

Opublikowano
11 godzin temu, tomgt napisał:

 

Cięzko bedzie kupic maszynę do polerki ze stabilizacją obrotów do 200 zł

Możesz polecic jakiś konkretny zestaw tzn. mleczko lekkościerne z padem i coś na finish też z padem?

ewenyalnie jakie pady do drugiego zestawu który zaproponowałem?

Więc odłoż jeszcze trochę kasy i kup coś lepszego. 

Ciężko jest wybrać zestaw nie próbować go na lakierze. Żeby nie było drogo, a spełniało swoje zadanie kup pasty Kochchemie albo Menzerna. Pady masz do wyboru do koloru mi na lakierami audi fajnie się pracuje NAT'ami, Booskipad,  Royalpad, ale też LC. 

Opublikowano

dla początkujących polecam maszyny dual action "DA" np od rupes lub Flex

Opublikowano

Ja u siebie polerowałem drugie auto, zakupiłem polerke do 200 zł z regulacją obrotów, napiszę co użyłem w takiej kolejności co zastosowałem

1 Dokładne umycie auta, aby nie było na karoserii zadnego brudu czy piachu 

2 Glinkowanie 

3 polerowanie pastą 400 (dlatego że był zniszczony lakier )

4 polerowanie pastą 1100 następnie 2500 i na koniec 3500

5 wyczyszczenie  szmatką pasty po polerowaniu  z mikrofibry Cleaner-em z manzerny

6 odtłuszczenie alkoholem izopropylowym 

7 nałożenie politury która nadaje glebie oraz efekt mokrego lakieru

8 na ostatku nałożenie wosku z manzerny 

Ale tutaj wosk z manzerny możemy nałożyć po odtłuszczeniu już bez politury lub też nie nakładać go tylko zostawić sama politurę 

Opublikowano
W dniu 30.11.2017 o 01:07, rudy51 napisał:

Ja u siebie polerowałem drugie auto, zakupiłem polerke do 200 zł z regulacją obrotów, napiszę co użyłem w takiej kolejności co zastosowałem

1 Dokładne umycie auta, aby nie było na karoserii zadnego brudu czy piachu 

2 Glinkowanie 

3 polerowanie pastą 400 (dlatego że był zniszczony lakier )

4 polerowanie pastą 1100 następnie 2500 i na koniec 3500

5 wyczyszczenie  szmatką pasty po polerowaniu  z mikrofibry Cleaner-em z manzerny

6 odtłuszczenie alkoholem izopropylowym 

7 nałożenie politury która nadaje glebie oraz efekt mokrego lakieru

8 na ostatku nałożenie wosku z manzerny 

Ale tutaj wosk z manzerny możemy nałożyć po odtłuszczeniu już bez politury lub też nie nakładać go tylko zostawić sama politurę 

Fotki masz może przed, w trakcie i po ?

Opublikowano

Niestety nie, ale lakier przed polerką, pod światłem z halogenu były widoczne hologramy okrągłe a po polerce lakier był czyściutki bez żadnych rysek. A efekt najlepszy był już po nałożeniu tej politury i wosku, lakier wyglądał jakby dopiero zostało auto umyte. Błyszczało się, wszystko się odbijało od lakieru :-)

Opublikowano

Siemanko. Co do polerki zapodaj sobie maszynę K2 Masner, ma wolny start a co najlepszy czy na wysokich czy niskich obrotach jak dociśniesz do elementu to nie zwolni. Glinka... zależy jaka glinka... z firmy 3M nie polecam bo to zwykła "plastelina". Kup sobie Kocha w kolorze niebieskim - w Twoim przypadku wystarczy. Co do zestawu past nie wydawaj tyle kasy bo po co.  Zestawienie jakie testowałem i polecam do Koch 250gr H8O2 + zółty/ pomarańczowy krążek (50zł KPL) i na finish zwykły wosk nawet ręczny ..  3M polish rosa, ewentualnie granatowy korek... hmm... moze na finish Formula1 Carnauba (40zł) ... nie usunie hologramów ale zabezpieczy lakier na pól roku jeżeli będziesz stosować szampony z naturalnym PH. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...