checin92 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 (edytowane) Witam, mam pewien problem i postaram się go opisać. Otóż kilka dni temu podczas jazdy z wydechu zaczął wydobywać się bardzo intensywnie biały dym, po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta sprawdziłem stan oleju, niestety na bagnecie sucho. Na szybko ściągnąłem wąż od EGR'u gdzie była spora ilość oleju. Jak się poźniej okazało uszkodzona została turbina. [poniżej link do mojej turbiny] Zdemontowany został filtr powietrza, przepływomierz, kolektor wydechowy, EGR, rury idące do intercoolera do EGR, a następnie wyczyszczone zmywaczem silikonowym i benzyną ekstrakcyjną. Filtr powiertza był czysty i zero oleju, czy to dobry znak? Co należy jeszcze wyczyścić i sprawdzić przed założeniem nowej turbiny? dodatkowo wymieniam jeszcze tandemową pompę vacum z racji luźnego krućca Auto Audi A4 B6 1.9 TDI 131km AWX Edytowane 28 Lipca 2017 przez checin92
luki19862121 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Na pewno wymiana oleju. Jeśli węże do IC poczyszczone to założyć nową turbawkę i jeździć. Przy wymianie warto przed odpaleniem silnika przytrzymać chwilę wirnik by na sucho nie chodziła dosłownie kilka sekund wystarczy. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
checin92 Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Poczyszczone wszystko to co załączone na zdjęciu + filtr powietrza. Nie czyściłem jeszcze intercoolera i tej rury metalowej któa idzie do niego wzdłuż chłodnicy. Olej i filtr oczywiście będzie nowy I czy taka awaria turbiny mogła być czymś spowodowana czy raczej powód to zużycie? Chciałem sprawdzić odmę, ale nie jestem pewien co do jej lokalizacji
luki19862121 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 W IC i przewodach zawsze w naszych TDI jest trochę oleju. Wirnik skończył żywot z przebiegu bądź dostało się jakieś ciało obce np kamyk. Odma jest od strony turbo. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
checin92 Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Opublikowano 28 Lipca 2017 Bo już myślałem że może brak smarowania czy coś mogło doprowadzić do takiego stanu A czy mógłbyś mi podesłać zdjęcie poglądowe jak wygląda ta odma, bo nie mogę jej zlokalizować. Myślałem że jest jakaś podobna jak w Golfie IV ale chyba się mylę. I jak ją sprawdzić bądź ewentualnie wyczyścić? szukałem na forach i yt i nie mogę nic znaleźć
luki19862121 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Kolego separator odmy łatwo odnaleźć. Po zdjęciu osłony silnika u góry wlew oleju poniżej jest separator z rurką idącą ku turbo. Odma kiedy leje olej raczej zmienna geometria się zacina. Jest to tylko odpowietrzanie bloku silnika tj raczej kamyk z silnika nie rozwalił Ci łopatek. Poczyść kanały doprowadzające powietrze do turbawki wymień olej i będzie git. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
misiek95 Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Sprawdź droznosc rurki doprowadzacej i odprowadzajacej olej z turbiny. Możesz też zmierzyć jakie jest tam ciśnienie oleju, ale osobiście nie robiłem tego i nie wiem jakie powinno być. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
checin92 Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Ściągnąłem kolanko od intercoolera i wylalo z litr oleju, ale mam pewien problem bo zauważyłem male opilki chyba wirnika, co teraz z tym zrobić? Można czymś wyczyścić intercooler w środku bez wyciągania go?
piotrsob1 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 (edytowane) Dnia 28.07.2017 o 13:29, checin92 napisał: Bo już myślałem że może brak smarowania czy coś mogło doprowadzić do takiego stanu Na filmie nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń wirnika pompującego turbiny, poza tymi spowodowanymi obcieraniem o muszlę spręzarki . Jeżeli wirnik turbiny jest w jednym kawałku ( oś turbosprężarki nie uległa pęknięciu ) to głównym podejrzanym jest właśnie problem z szeroko pojętym smarowaniem, albo nieumiejętne posługiwanie się uturbionym autem Edytowane 29 Lipca 2017 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 29 Lipca 2017 Opublikowano 29 Lipca 2017 2 godziny temu, checin92 napisał: Można czymś wyczyścić intercooler w środku bez wyciągania go? Jedyne co mi przychodzi do głowy by go wyczyścić ,to solidne wypłukanie go benzyną albo jakimś innym rozpuszczalnikiem i przedmuchanie dużą ilością sprężonego powietrza, co bez jego wyjęcia z auta jest praktycznie niewykonalne
checin92 Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 14 godzin temu, piotrsob1 napisał: Na filmie nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń wirnika pompującego turbiny, poza tymi spowodowanymi obcieraniem o muszlę spręzarki . Jeżeli wirnik turbiny jest w jednym kawałku ( oś turbosprężarki nie uległa pęknięciu ) to głównym podejrzanym jest właśnie problem z szeroko pojętym smarowaniem, albo nieumiejętne posługiwanie się uturbionym autem Hmm, auto raczej dobrze eksploatowane, wymiany filtrów, oleju zawsze na czas. Auto zawsze po dłuższych trasach jest studzone A dopiero później gaszone. W tym aucie byl zmieniany silnik z 2.5tdi na 1.9tdi u mnie dopiero te auto od kilku miesiecy, może poprzedni właściciel go nie oszczedzal bo auto już po wymianie dwumssy, teraz problem z turbo. Ogólnie już wyciągnięty caly intercooler i wyplukany. Bylo kilka małych opilkow metalu Ale teraz już wszystko wyczyszczone. Pozostaje pytanie jak sprawdzić poprawnosc smarowania?
Mozgu Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Trzeba sprawdzic droznosc splywu oleju i jego cisnienie, na zimnym i co wazniejsze na cieplym gdzie powinno bym min 1bar. Nie jakies przytrzymywanie silnika, tylko powinno sie strzykawka wprowadzic troche oleju do turbiny przez doplyw pokrecic wirnikiem a dopiero potem ten doplyw dokrecic. Przed odpaleniem mozesz odpiac czujnik walka rozrzadu i pokrecic rozrusznikiem kilka sek bo przy odpietym nie odpali od strzala. Jesli zalapuje to gasisz i potem ponownie kilka sek krecisz aby olej zostal doprowadzony. A dopiero poznien podpinasz czujnik i odpalasz auto. Nie gazujesz, czekasz ze auto sie rozgrzeje i sprawdzasz czy nie ma wyciekow nigdzie. Wazne aby zawsze byla nowa uszczelka splywu oleju. Oczywiscie to cisnienie mozesz sprawdzic dopiero po zlozeniu auta. Nie wiem czy turbo bedziesz mial regenerowane czy uzywke. Jesli uzywka to najpierw sprawdz czy dziala poprawnie vnt i sie mie zacina oraz sprawdz chociaz organoleptycznie gruszke
checin92 Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Dzięki za podpowiedź. Na chwilę obecną sytuacja wygląda nastepujaco. Wyczyszczony został układ dolotowy tj. Filtr powietrza (nie było na nim ani grama oleju, ale będzie założony nowy) przeplywomierz, EGR ( mam zamiar go zazlepić, nie wiem czy to dobre posunięcie) caly kolektor ssący, intercooler też wymyty z zewnątrz i wewnatrz, kolanka i rura idącą wzdłuż zderzaka, oraz rura od iintercoolera do EGR wszystko wyczyszczone. Turbina jest już zregenerowana, odpowiednio wyważona, ustawienione ciśnienie oraz wymieniona "gruszka". Do tego będzie zalany olej Motul x-cess 8100 5w40 wraz z filtrem oleju. Wszystkie na wszystkich połączeniach będą nowe uszczelki. Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić oringow na rurach. Dodatkowo będzie wymieniana pompa vacum tylko jeszcze jej szukam Teraz jeszcze jak sprawdzić drożność smarowania i jak pozniejniej po złożeniu sprawdzić ciśnienie oleju?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się