olivier85 Opublikowano 22 Października 2019 Autor Opublikowano 22 Października 2019 (edytowane) Wracam z tematem. Mam wymieniony trzeci egr oraz elektrozawor od tego (oryginały) . I przez 2 miesiące jest dobrze a potem znów pojawia sie kontrolka check engine. Kontrolka ta raz jest, raz nie. Nie wiem czym to może być spowodowane. Mechanik twierdzi że może być to związek z turbina. Co mogę zrobić? Edytowane 22 Października 2019 przez olivier85
kamil-vag Opublikowano 22 Października 2019 Opublikowano 22 Października 2019 A jaki się rejestruje kod błędu ?
olivier85 Opublikowano 22 Października 2019 Autor Opublikowano 22 Października 2019 Ten sam co na początku postu 19586. Wymiana egr pomaga na krótko. Po 2 miesiącach temat powraca. Kontrolka nie świeci ciągle. Czasami jest tak że znika i przez np 2 dni jest ok a czasami jest tak, że gdy jadę i np. W mieście dojeżdżam do skrzyżowania na niskich obrotach to się zapala. Jak to ogarnąć?
olivier85 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 Pytanie. Czy powodem tego może być uszkodzona pompa VACUM (lub jej króciec) ? Mam objaw twardego hamulca i tak po nitce do klebka doczytalem ze podcisnienie też jest potrzebne przy egr.
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Pewnie, luźny krócieć to częsta przypadłość wczesnych modeli B6...
olivier85 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 Rozumiem, ale czy pompa może mieć związek z EGR ? Doczytałem, że mogę wymienić pompę na Bosch. Jeśli tak to o jakim numerze ? 1,9 TDI, 130 KM, AVF.
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Brak podciśnienia może mieć wpływ zarówno na hamulce, działanie EGR, jak i sterowanie turbiny... Co do pompy Vacum, tu masz temat do poczytania: https://a4-klub.pl/topic/229374-tdi-pd-vaccum-pompa-tandemowa-działanie-montaż-wymiana/ Ale ja najpierw bym spróbował oblać krócieć klejem dwuskladnikowym...
Tomnik Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Tylko wtrącę, bo to pewnie chciałeś napisać Kamil, że brak podciśnienia ma (a nie może mieć) wpływ na działanie wymienionych przez Ciebie podzespołów (których działanie oparte jest na podciśnieniu). Jego brak = niedziałający EGR, brak sterowania zmienną geo turbosprężarki, brak wspomagania układu hamowania, niedziałający przesłona podzespołu wspomagającego zatrzymania (gaszenia) silnika.
olivier85 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 A czy mogę tą pompę wymienic na pompę Boscha ? Cena uzywki to około 300 zł i nie bawie się w jakieś prowizorki z klejem.
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) Możesz, tylko trzeba zrobić to dobrze, dać nową uszczelkę, dobrze oczyścić przylgnie, dokręcić śruby odpowiednim momentem... Miejsca tam jest mało, robota dość wredna... Jak się czujesz na siłach to wiadomo, że z poprawionym kroccem będzie lepsza pompa. Edytowane 30 Grudnia 2019 przez kamil-vag
olivier85 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 dzieki :). Mam jeszcze 3 pytania: 1. Gdzie znajdę info z jakim momentem dokręcać i czy to konieczne ? Czytalem ten poradnik i tam nie ma info na ten temat. 2. Czy jak zdejme węzyk od zasilania paliwa to bedzie się z niego lalo bez przerwy czy nie ? 3. Opaski na przewodach muszą być tego samego typu czy wystarczą obejmy na srubokręt ?
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) 1. Jest w temacie o pompie vacum, tylko szukaj od końca. 2. Zacisnij go, albo wsadz w niego pasownie srubke, pewnie 6 albo 8mm 3.Moga być skrecane Edytowane 30 Grudnia 2019 przez kamil-vag
kamil-vag Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Tu masz info o momentach: https://a4-klub.pl/topic/440897-b6-tdi-pd-wyciek-po-wymianie-pompy-vacum/?do=findComment&comment=5408683
olivier85 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2019 Sprawdziłem dzisiaj. Kroxiec jest cały luźny. Jest tak wyrobiony że nawet podmuch wiatru byłby w stanie nim ruszać. Dodatkowo w drugą stronę w grodzi gumowy przepusty jest tak samo luźny. Pompa do wymiany a przepust?
kamil-vag Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Zrób jakieś zdj albo filmik jak ten przepust jest luźny?
olivier85 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2020 Wrzucam filmik. Jakim torxem odkreca się śruby? VID_20200101_140024.mp4
olivier85 Opublikowano 4 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2020 Ok. Postanowiłem przed wymianą spróbować to skleić. Użyłem poxipolu i wcześniej zaklepałem młotkiem tak jak mogłem. Zmontowałem wszystko i wydaje się OK. Hamulce wyraźnie lepsze. Sprawdziłem też EGR w grupie w grupie 003 i pomiary są prawidłowe. Zobaczymy jak będzie dalej bo tak jak pisałem problem pojawiał się cyklicznie ale liczę, że bedzie lepiej. Jedynie co mnie zaniepokoiło to w tej grubej rurze idącej do EGR było trochę oleju. Problem z turbo ?
Gregorski3 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Opublikowano 5 Stycznia 2020 12 godzin temu, olivier85 napisał: Jedynie co mnie zaniepokoiło to w tej grubej rurze idącej do EGR było trochę oleju. Problem z turbo ? Raczej standard w tych silnikach.
olivier85 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2020 Po 3 tygodniach od naprawy Kontrolka już się nie pali. Problem rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się