Kosmita Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 27 minut temu, kamelus_ napisał: Źle mnie zrozumiałeś. APL nie jest dla biedaka tylko umożliwia poruszanie się jak napisałeś RS4 w cenie A4 z tym że jest to złudne bo finalnie na tym tracimy (przynajmniej w APL) Wiadomo że zakup za gotówke jest nie opłacalny ale APL jest wyjątkowo nie korzystny. Liczyłem to na wszystkie strony. Proste wyliczenie. (Jescze na starych zasadach) Auto wartość 300k Zakup klasyczny leasing VW 101% Rabat na auto 20% (spokojnie do ugrania) czyli zakup z kosztem leasingu około 243 000 zł Odliczasz podatek i połowę VAT i finalnie auto kosztuje około 178 000 zł. Po trzech latach jego wartoś to około 150 000 zł. Z ostatnią ratą wykupujesz auto na siebie prywatnie. Po pół roku sprzedajesz auto bez podatku na umowe kupna sprzedaży. Auto kosztowało cię około 30 tys. Ta sama sytuacja kupujesz w APL. Spłacasz około połowę czyli 150 000 zł odliczasz podatek i polowe VAT co daje 110 000 zł. Oddajesz auto. Kosztowało Cie 110 000 zl. Liczone w dużym uproszczeniu ale APL to kit. Ok, teraz bardziej rozumiem. Z tym, że aby leasing był 101% To musisz wsadzić 30-50% czyli zamrażasz sobie gotówkę, którą mógłbyś w firmie obracać. Dobry patent jak potrzebujesz kosztu w danym miesiącu, ale jak ja jestem w usługach, to wolę mieć to rozłożone po równo.. Po 2 musisz samochód sprzedać - nie masz pewności, że uda się wyciągnąć te 150k. A nawet jak to jednak jest to jakaś praca, którą musisz wykonać plus zamrażasz sobie znowu kolejne 150k na pół roku. Po 3 dolicz do operacyjnego koszty serwisu, olejów itp. Po 4 dolicz sobie składkę ubezpieczenia (OC/AC w APL masz na zniżkę dealerską przez cały okres użytkowania). Podsumowując - zgadza się, wychodzi trochę taniej niż w APL ale jak wspomniałem wyżej są minusy, które musisz wziąć pod uwagę i nie jest to takie zero-jedynkowe. W APL płacisz może trochę więcej w racie ale masz spokój, oddajesz samochód już czeka następny. Nie płacisz nic na start, nic na wykup, nic Ci się nie zamraża. Po prostu jest to koszt miesięczny użytkowania samochodu. Z pozostałymi kwestiami masz spokój i możesz skupić się na tym co najważniejsze czyli na robocie. Ale mam teraz patent na coś w rodzaju APL ale jednak rozliczany jako normalny leasing czyli przysługuje rabat. I to jest najlepsza opcja PS. 20% z kombinacją i nie na wszystkie modele. To nie jest takie "spokojnie".
DonDżonson Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 8 godzin temu, Kosmita napisał: W razie W i tak możesz sobie go wykupić dla siebie albo wymienić na nowszy model. w APL wykup jest opłacalny, bo coś mi się kojarzy że tam jakaś dodatkowa papierologia opłaty itp. Przynajmniej takie info dostałem jakiś czas temu że to mało opłacalne bo faktycznie kosztuje dużo więcej. 6 godzin temu, kamelus_ napisał: Rabat na auto 20% (spokojnie do ugrania) jakoś niezbyt chce mi się wierzyć w taki spokojnie rabat 20% na każdy model 6 godzin temu, kamelus_ napisał: o trzech latach jego wartoś to około 150 000 zł. Z ostatnią ratą wykupujesz auto na siebie prywatnie. Po pół roku sprzedajesz auto bez podatku na umowe kupna sprzedaży. teraz sprzedaj samochód za 150 tys na umowę kupna sprzedaży. Wystawisz samochód na jakieś otomoto i na 99% pierwsze pytanie klientów będzie pytało czy faktura vat. Niedawno nawet sam przerabiałem temat i jak dowiadywali się że umowa KS to kończyli rozmowę nie będąc w tym wypadku zainteresowanymi samochodem
kamelus_ Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 3 minuty temu, DonDżonson napisał: teraz sprzedaj samochód za 150 tys na umowę kupna sprzedaży. Wystawisz samochód na jakieś otomoto i na 99% pierwsze pytanie klientów będzie pytało czy faktura vat. Owszem rynek się kurczy ale da się sprzedać. A w razie jak co to jak pokazuje moje proste wyliczenie jesteś 90 k do przodu w stosunku do APL więc jest z czego zejść.
kamelus_ Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 6 minut temu, DonDżonson napisał: jakoś niezbyt chce mi się wierzyć w taki spokojnie rabat 20% na każdy model Wszystko zależy od tego czy potrafisz negocjować. Kupowałem 4 lata temu nowe A3 i dostałem znacznie więcej. Kupowałem 2 lata temu nowe A5 i dostałem znacznie więcej. Tyle w temacie.
Kosmita Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) 17 minut temu, kamelus_ napisał: Wszystko zależy od tego czy potrafisz negocjować. Kupowałem 4 lata temu nowe A3 i dostałem znacznie więcej. Kupowałem 2 lata temu nowe A5 i dostałem znacznie więcej. Tyle w temacie. Znacznie więcej niż 20% ? Niemożliwe jeśli mówimy o konfigurowanym pod Ciebie samochodzie. Albo kupiłeś demo albo wyprzedaż rocznika. Edytowane 15 Stycznia 2019 przez Kosmita
kamelus_ Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 2 minuty temu, Kosmita napisał: Znacznie więcej niż 20% ? No na A3 może nie aż tak znacznie bo coś 22% ale+ komplet kół zimowych 17" na alu felgach (pewnie ugrałbym więcej ale auto było za gotówkę bo taka była potrzeba chwili a to się dealerowi mniej opłaca). Na A5 za to dużo więcej ale nie chciałbym tu jakoś za bardzo ujawniać szczegółów. Cena była mocno negocjowana i odwiedziłem nieco wiecej niz dwóch dealerów . I dla jasności nie mówię tu o rabacie wpisanym na ofercie bo on jest znacznie zafałszowany (doliczają sztucznie rabat za pakiety wyposażenia) tylko rabat liczony z ręki od faktycznej konfiguracji.
zwierzakfm Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 W dniu 14.01.2019 o 19:50, DonDżonson napisał: tak jest. Choć to wydaje mi się i tak sporo mniej nawet doliczając te 18,6 akcyzy, bo raczej masz dość dobrze doinwestowaną wersję. Z ciekawości kojarzysz ile było u was za podstawę S4. Kojarzę że jak konfigurowałem S4 to mi wychodziło coś koło 430 tys a i tak nie brałem wielu rzeczy w stylu B&O, carbonu, adaptacyjnego zawieszenia, czy tych foteli S, a już to by podniosło cenę o kolejne jakieś 20 tys. Trochę szkoda że teraz będzie to w dieslu? Ogólnie bardzo fajnie się prezentuje i super kolorek. Ostatnio widziałem w tym kolorze na ulicy i bardzo mi się podobał. Cena bazowa S4 to £37,900 netto (sierpień 2017). Fotele S są w standardzie. W takim kolorze miałem Q7 wcześnie, "dorobiłem" sobie pakiet czerń i auto bardzo mi się podobało w takim zestawieniu. Stąd też zamówiłem eSke w takiej konfiguracji.
kamelus_ Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 To by wychodziło brutto 226 tys zł A u nas prawie 300 tys... jak żyć...
zwierzakfm Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 4 godziny temu, kamelus_ napisał: To by wychodziło brutto 226 tys zł A u nas prawie 300 tys... jak żyć... Cóż, może dlatego tak lekką ręką dają 20% upustu, mają z czego zbijać...
Kosmita Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 15.01.2019 o 23:41, kamelus_ napisał: No na A3 może nie aż tak znacznie bo coś 22% ale+ komplet kół zimowych 17" na alu felgach (pewnie ugrałbym więcej ale auto było za gotówkę bo taka była potrzeba chwili a to się dealerowi mniej opłaca). Na A5 za to dużo więcej ale nie chciałbym tu jakoś za bardzo ujawniać szczegółów. Cena była mocno negocjowana i odwiedziłem nieco wiecej niz dwóch dealerów . I dla jasności nie mówię tu o rabacie wpisanym na ofercie bo on jest znacznie zafałszowany (doliczają sztucznie rabat za pakiety wyposażenia) tylko rabat liczony z ręki od faktycznej konfiguracji. No to jestem ciekawy jak to zrobiłeś. My braliśmy nie jeden samochód, znajomi od nas z grupy również i jeden po ciężkich negocjacjach dostał na S3 21%. I to wcale nie lekką ręka.. Ja mam 20% ale kombinacja z podłączaniem się pod zniżkę flotową itd itp. Ale nie nazwę tego lekką ręką. Na Q8 teraz maks to 18% i też po twardych negocjacjach. Lekką ręką dostaniesz 8-12%. EDIT: Dobra już wszystko jasne. Ty zamawiałeś A5 B8 podczas gdy weszła, albo miała wejść za sekundę A5 B9. Nie porównuj nigdy takiego kupna do normalnych transakcji aktualnego modelu. Schodzący model i to stockowy w takiej sytuacji można dostać nawet -30% i to jest normalne. To bardzo ważna informacja, którą pominąłeś wyżej i wyjaśnia wszystko. Pzdr. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Kosmita
Ogi Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Hymmm dokładnie wczoraj "kupiłem" a raczej zamówiłem nowe Q3, na dzień dobry po wstępnym zainteresowaniu dostałem 12% rabatu, po negocjacjach ( nie jestem jakiś w tym temacie wybitny ) skończyło się na 18% +darmowe dodatki jak felgi z oponami zimowymi itd. Klient indywidualny, płatność gotówka. W czasie "gadki" ze sprzedawcą powiedział mi że obecnie na Q7 z wyprzedaży rocznika da się spokojnie uzyskać 30% rabat. Więc wydaje mi się że wielkość tego rabatu jest zmienna i zależy od modelu i momentu w któym się tego zakupu dokonuje.
Kosmita Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) 12 minut temu, Ogi napisał: Hymmm dokładnie wczoraj "kupiłem" a raczej zamówiłem nowe Q3, na dzień dobry po wstępnym zainteresowaniu dostałem 12% rabatu, po negocjacjach ( nie jestem jakiś w tym temacie wybitny ) skończyło się na 18% +darmowe dodatki jak felgi z oponami zimowymi itd. Klient indywidualny, płatność gotówka. W czasie "gadki" ze sprzedawcą powiedział mi że obecnie na Q7 z wyprzedaży rocznika da się spokojnie uzyskać 30% rabat. Więc wydaje mi się że wielkość tego rabatu jest zmienna i zależy od modelu i momentu w któym się tego zakupu dokonuje. Dokładnie. Ja cały czas pisałem o samochodzie z aktualnej bazy modelowej, konfigurowanym i wyprodukowanym w danym roku. Jeżeli bierzesz samochód stockowy, z zeszłego roku lub schodzący model to wiadomo, że rabaty są większe - tak jak pisałem powyżej nawet do 30%. Natomiast nowy aktualny i konfigurowany pod Ciebie model to 20-22% to maks, najczęściej mniej, a i tak nie lekką ręką, tylko z mocną kombinacją w stylu zniżka flotowa lub samochód demo czego tak chętnie wszyscy handlowcy robić nie chcą lub nie mogą. 18% można zgarnąć zazwyczaj bez kombinacji ale to też w zależności od modelu.. Teraz pytałem o nowe M5 i w BMW powiedzieli 8%. I to przy zakupie M5 i X3 od razu. Z Szymkiem pisałem to powiedział, że nie chcą w ogóle na to dawać teraz rabatów ale tam te 12 jeszcze da radę wyrwać.. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Kosmita
kamelus_ Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Kosmita napisał: Schodzący model i to stockowy w takiej sytuacji można dostać nawet -30% i to jest normalne. Oba auta były zlecane do produkcji. Fakt A5 było zamawiane we wrześniu 2016 a w styczniu 2017 wchodziło b9 sportback. Ale A3 sedan było modelem dość świeżym chyba rok na rynku. Może znaczenie ma że oba auta odbierane były pod koniec roku. P.S. może zależy też od regionu. Forumowy kolega camilo... jest z moich okolic i kupował RS4 i jak sam pisał udało mu się dobrze ponegocjować bo wyszła go nieco więcej niż katalogowo S4. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez kamelus_
Kosmita Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 4 minuty temu, kamelus_ napisał: Oba auta były zlecane do produkcji. Fakt A5 było zamawiane we wrześniu 2016 a w styczniu 2017 wchodziło b9 sportback. Ale A3 sedan było modelem dość świeżym chyba rok na rynku. Może znaczenie ma że oba auta odbierane były pod koniec roku. No z A5 na pewno też, że schodzący model. A4B9 było od 2015 i lada moment miała wejść A5, a było już po prezentacji. A na A3 może miało wpływ, że koniec roku. W każdym razie fajnie, że Ci się udało tak fajnie to wynegocjować.
DonDżonson Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 W dniu 16.01.2019 o 13:22, kamelus_ napisał: To by wychodziło brutto 226 tys zł A u nas prawie 300 tys... jak żyć... 304 tys za sedana było, a kombi 310 tys zł. Za niewiele mniej jak te 226 tys to jest 2.0 benzyna 245KM? W dniu 16.01.2019 o 17:27, zwierzakfm napisał: Cóż, może dlatego tak lekką ręką dają 20% upustu, mają z czego zbijać... czy lekką, na B9 dawali 16%, żeby więcej wyciągnąć już trzeba było się bardziej wysilić. 23 godziny temu, Kosmita napisał: Teraz pytałem o nowe M5 i w BMW powiedzieli 8% nie wiem jak w przypadku M5, ale ja na serię 5 niezależnie od silnika dostawałem jednak sporo więcej. Wówczas dopiero wchodziło M5, ale również takie 550i/d było dużo lepiej rabatowane.
marcin_o23 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 We wrześniu w salonie AUDI gdy zacząłem rozmowę o RS3 sedan to w pierwszym zdaniu sprzedający od razy zaproponował 20% od ceny. Fakt na auto gotowe do odbioru ale w tym momencie i tak byla blokada zamówień modeli RS. I powiem że cena po takim rabacie była już bardzo atrakcyjna bo pare zł ponad cene S3
Kosmita Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 18 minut temu, marcin_o23 napisał: We wrześniu w salonie AUDI gdy zacząłem rozmowę o RS3 sedan to w pierwszym zdaniu sprzedający od razy zaproponował 20% od ceny. Fakt na auto gotowe do odbioru ale w tym momencie i tak byla blokada zamówień modeli RS. I powiem że cena po takim rabacie była już bardzo atrakcyjna bo pare zł ponad cene S3 Podobno polityka Audi się ma trochę zmienić więc zobaczymy. Ja będę zamawiać pewnie koło maja to zobaczymy co się uda ugrać.
kamelus_ Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 25 minut temu, marcin_o23 napisał: We wrześniu w salonie AUDI gdy zacząłem rozmowę o RS3 sedan to w pierwszym zdaniu sprzedający od razy zaproponował 20% od ceny. Fakt na auto gotowe do odbioru ale w tym momencie i tak byla blokada zamówień modeli RS. I powiem że cena po takim rabacie była już bardzo atrakcyjna bo pare zł ponad cene S3 Jak odbierałem swoje A5 na salonie mieli zarejestrowane RS3 (ale nie używane) praktycznie ze wszystkim co się dało za 231 tys. zł.
turdzi Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 W dniu 18.01.2019 o 16:50, Kosmita napisał: Podobno polityka Audi się ma trochę zmienić więc zobaczymy. Ja będę zamawiać pewnie koło maja to zobaczymy co się uda ugrać. Na nowe modele słabo z rabatami na odchodzące zdecydowanie lepiej.Byl moment ze w cenie RS4 mozna było spokojnie RS6 wyrwać. Nie wiem jak wyglada sprawa z RS3 ale to juz stary model i wydaje mi sie ze nie wróci juz dompalety z nowa norma wiec pewnie wyprzedawali ostatnie sztuki.
czarny69 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Zwierzak, mam prośbę, mógłbyś mi zrobić wolnej chwili foto (bo nie chcę prosić, żebyś kładł się pod auto) podłączenia silniczków klap w wydechu? Chcę wrzucić wydech S4 do A4 i zastanawiam się gdzie i jak podpiąć te klapki, nie mogę namierzyć schematów wiązki ani jakiegokolwiek numeru. Byłbym wdzieczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się