Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rozrząd wymiana - opis wymiany ?


lechwik

Rekomendowane odpowiedzi

obawiam sie ze jesli sie nie znasz na mechanice to sam tego nie zrobisz, to nie takie proste, wymienaiłem razem z mechanikiem w poprzedniej b5 i poza wyjechaniem z całym przodem jest troche zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany rozrządu,pasków klinowych,napinaczy,rolek,filtrów no i oczywiście oleju u mechanika to koszt rzędu 1.300zł. Wymieniałem go tydzień temu za robotę mechanik skasował mnie 300zł,więc chyba nie warto pchać palce w to.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pchaj się w to!

Rozumiem ze lubisz grzebać przy aucie, jak pewnie większość na tym forum ale w rozrząd to nie wymiana klocków czy wymiana oleju, do tego trzeba mieć jakieś rozeznanie a widze ze raczej go nie masz skoro pytasz jak to zrobić.

Chyba ze lubisz ryzykować i masz duzo pieniędzy boi jak zle poskładasz to czeka cię wymiana motorowni jak coś zle zrobisz :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega lechwik pisze ze chce info o wymianie a nie porady czy robic samemu, czy nie :wallbash: Tak wiec dajcie spokój z moralizatorstwem i wrzucajcie tylko konkretne informacje. Ja niestety nie mam zadnych materiałów, dlatego chętnie poczekam na materialy od marewel. Choc passat to poprzeczny i nie trzeba sciagac przodu tak jak w AVF/AWX. A od tego trzeba zaczynac w A4 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc passat to poprzeczny i nie trzeba sciagac przodu tak jak w AVF/AWX. A od tego trzeba zaczynac w A4 :hi:

Nie wprowadzajmy w blad - Passat z AWX/AVF ma dokladnie to samo ulozenie silnika co A4 B6 wiec tez nalezy sciagnac caly przod przy wymianie rozrzadu. Tym bardziej info mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzajmy w blad - Passat z AWX/AVF ma dokladnie to samo ulozenie silnika co A4 B6 wiec tez nalezy sciagnac caly przod przy wymianie rozrzadu. Tym bardziej info mile widziane

Przepraszam :embarrassed:, TDI w Passacie jest montowany jak w A4 czyli wzdłużnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marewel dobra robota - na twoich zdjęciach widać już prawie wszystko :)

Czpieniem blokujesz koło wałka rozrządu a specjalną kształtką blokujesz wał korbowy

Zdejmujesz stary pasek wymianiasz napinacz rolke i pompe, zakładasz nowy pasek

Mam jeszcze parę pytań?

Jak napinasz napinacz (czy musisz mić do tego specjalny klucz?)

Czy znasz wartości momętów jakimi należy dokręcać śruby?

PS: jeszcze jedno - Widzieliście może gdzieś opis zdjęcia przodu? Co i w jakiej kolejności odpinać?

Pozdrawiam

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez blokad ?:shocked: Też tak robię i jest :good: blokady to chyba dla całkowicie zielonych powymyślali :mysli: chociaż jak bym je miał to bym pewnie stosował. Dopasowałem sobie tylko trzpień odpowiedniej średnicy do wałka i to wystarczy.Zawsze to bardziej profesjonalnie wygląda :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki rewelacja :notworthy:

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety. po dokreceniu rolki odpowiednim momentem 20Nm nalezy dociagnac srube mocujaca jeszcze o 1/8 obrotu, wskazowka napinacza powinna byc przesunieta kilka mm (max 5) w prawo poza aktualna pozycje. po ulozeniu sie paska po kilku minutach pracy silnika napinacz ustawi sie we wlasciwym polozeniu.

przy aktualnym ustawieniu, napinacz sie odrobine cofnie. zmniejszajac snapiecie paska

nalezy rowniez zwrocic uwage ze pozycja napinacza na powyzszych fotografiach dotyczy tylko silnikow z ciernym tlumikiem rolki napinajacej paska.

silniki z tlumikiem hydraulicznym rolki napinajacej maja inne jej ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety.

Nie wybiegaj za daleko,zdjęcie jest po bodajże 4 obrocie walu,blokady włożone w celu zrobienia zdjęcia.

Strzałka napinacza jest dokładnie tam gdzie być powinna.

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown

marewel :foch::polew:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak napinacz nie jest prawidlowo napiety.

Nie wybiegaj za daleko,zdjęcie jest po bodajże 4 obrocie walu,blokady włożone w celu zrobienia zdjęcia.

Strzałka napinacza jest dokładnie tam gdzie być powinna.

PS. Ostatnie zdjęcie wrzucone na to forum,tu zawsze znajdzie sie mądrzejszy teoretyk co wie lepiej. :thumbdown:

jesli ja jestem teoretyk to ty jasnowidz. :tongue4::cool1:

chyba forum jest po to zeby sie wymieniac doswiadczeniami i wiedza?

o regulacji napinacza przydaloby sie pare slow, a ty sie burzysz niepotrzebnie :cool1:

[br]Dopisany: 27 Styczeń 2009, 22:54_________________________________________________

PS: jeszcze jedno - Widzieliście może gdzieś opis zdjęcia przodu? Co i w jakiej kolejności odpinać?

przodu calego nie zdejmujesz. demontujesz zderzak. odkrecasz pas przedni i odsuwasz go o jakies 5-6 cm chlodnica, skraplacz, reflektory wszystko zostaje zamontowane do pasa przedniego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...