piotrsob1 Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) Siemanko . Od lat polecałem Nokiana na tym forum , ale po tym co się stało w to latko zmieniam zdanie Nokiany V wzmacniane ( XL-ki ) w rozmiarze 205/60R16 , DOT 11 11 , zakupione na sezon 2012 . Z racji posiadania drugiego autka do kręcenia się w koło komina ( A2-ka) niewiele jeżdżę A4-ką, głównie trasy i rocznie wychodzi tego ok 10kkm. Niejeżdżone auto stoi w garażu , nieużywane koła letnie też zimują w garażu . Przez pięć sezonów zrobiłem na nich około 25-30 kkm , bieżnik 5-6 mm i szóstego sezonu nie dźwignęły Zaraz po założeniu na wiosnę zaczęły się dosłownie rozłazić W ciągu zaledwie 1.5 kkm wszystkie cztery sztuki zachorowały na ten sam problem , kord pod bieżnikiem zaczął pękać, profil opony zaczął się mocno odkształcać i nie dało się jeździć na nich szybciej niż 80 -100 na godzinę . Dwie sztuki zwaliłem z auta już w czerwcu , zakładając tymczasowo stareńkie Nokiany H w tym samym rozmiarze ( zapomniałem je wyrzucić i się doczekały) Służyły mi one wiernie przez pięć latek przed tymi ostatnimi. Pomimo swych dziesięciu latek , przebiegu ok 50 kkm i bieżnika ledwie 3 mm z kawałkiem spisywały się dzielnie i bez zastrzeżeń do początku sierpnia , kiedy to zakończyłem przygodę z letnimi Nokianami definitywnie i wpadły na koła Continentale Ważny szczegół , który różnił te opony oprócz epoki produkcji to jej miejsce . Te stareńkie H ( NIE WZMACNIANE ) były z Fnlandii , a te "mocarne" V-ki z Rosji Edytowane 22 Września 2017 przez piotrsob1
Rabbi Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Znak czasów-tandeta w każdej dziedzinie
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Autor Opublikowano 4 Września 2017 22 godziny temu, Rabbi napisał: Znak czasów-tandeta w każdej dziedzinie No fakt , słychać że inne firmy też mają podobne problemy Może w tych czasach producenci powinni już drukować na oponach nie datę produkcji tylko datę przydatności do użytku , ot tak jak na produktach spożywczych
turek 73 Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Spadek jakości na wszystkim, no ale jak dzisiaj w firmach rządzą księgowi tak to jest
mirek31071977 Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Dorzucę też od siebie.Kupiłem na wiosnę 2016 2 komplety Nokian z Russia.O ile zimówki WRD4 żyleta,tak letnie w tym 2 sezonie zaczęły się sypać.U mnie "ząbkują".Na razie 1 sztuka,ale czort wie co będzie dalej.Zrobione może 17 tysięcy.Próbować to reklamować może jeszcze?
majkel_majki Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Kupiłem wiosną komplet nokianów line i w sumie reklamowałem 3 sztuki- 2 od razu robiły ósemki na boki jak koło w składaku wigry 3, a jedna po kilkuset kilometrach przypominała jajo. Reklamacje trwały długo, w końcu opony wymienili i dostałem proste, ale to pierwszy i ostatni komplet od nokiana. Co ciekawe były made in Finland, z 2016 roku.
Ronivw Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Trochę mnie koledzy rozczarowali bo na wiosnę chcę kupić nowe alu i oponki i myślałem właśnie nad Nokianami bo zimowe WR D4 spisują się na medal. Tak więc wybór padnie raczej na Vredestein. Pozdrawiam
KamusV6 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Mój szef w Range Rover'ze Sport miał Nokiany Z-Line i po dwóch sezonach zaczęły się jakby kruszyć i odpadać kawałeczki gumy. W tym roku był ich trzeci i ostatni sezon - wrócił z trasy z duszą na ramieniu, bo auto zaczęło podskakiwać - co się okazało jedna opona całkowite jajko (dokładnie w ten sam sposób jak na zdjęciach autora tematu), dwie w sposób minimalny, ale też już zaczęły "puchnąć", jedna ok Także poszły od razu do śmietnika.
.Pablo. Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 No nie wiem co macie z tymi oponami, mam Z Line Nokiana już 3 sezon i zero problemu zostało jeszcze 5mm bieżnika opona wizualnie bardzo ładnie wygląda. Przed sezonem zawsze wyważana i zero problemów. Myślę że jeszcze przyszły cały sezon że pokojnie obleci. Ja swoje koła myje po sezonie potem używam preparatu do opon i wieszam na haku zero problemu.
piotrsob1 Opublikowano 13 Października 2017 Autor Opublikowano 13 Października 2017 Na pewno ten problem nie bierze się z niewłaściwej eksploatacji , ani tym bardziej niewłaściwego składowania opon Po prostu po Nokii chyba przyszedł czas na Nokiana ...
Ppetr0 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Mogę tylko potwierdzić - mam ten sam problem. Bieżnik pęka i guma odchodzi płatami + ewidentnie jest głośniej w aucie. Zimówki sobie chwalę, ale letnich Nokianów nigdy więcej
Jarek882 Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 Dokładnie mam to samo w nokianach wrg2. popękane boki opony i tez są made in russia. Opony 5 letnie. Dobrze że zauważyłem to w miarę szybko poleciały już na śmietnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się