Langista Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie zabezpieczenia ma silnik w sobie w przypadku przegrzewania sie? Chodzi o sytuacje kiedy faktycznie temperatura faktycznie idzie powyżej 100C w górę i dochodzi do 120~130. Wiem, że jak jest zbyt niska >70C to dobiera bogatszą dawkę paliwa aby go szybciej rozgrzać, czy w przypadku zbyt ciepłego silnika dobiera uboższa dawkę, aby był słabszy i szybciej się schłodził? I co w przypadku uszkodzonego czujnika temperatury, tego co podaje informacje na zegary i do ECU, czy silnik ma swój własny, odrębny czujnik, czy to ten jeden czujnik podaje informacje dla silnika i kierowcy?
Hezen Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 W przypadku zbyt wysokiej temperatury, nie pamiętam od ilu stopni, załącza się wentylator klimy na 1 lub 2 bieg.Załączany jest przez czujnik temperatury chłodnicy, trzy pionowy na samym dole po prawej stronie patrząc na przód auta.Z tego czujnika ma tylko odczyt ECU silnika, nie wiem jak z klimatronikiem ale w opisie kodów klimatronika nic takiego nie znalazłem.Wysłane z OP3T
piotrsob1 Opublikowano 4 Września 2017 Opublikowano 4 Września 2017 Tak naprawdę to silniki nie mają żadnych zabezpieczeń termicznych. Jak temperatura chłodziwa dochodzi w okolicę 120 st. C to powinna pokazać się czerwona kontrolka z termometrem na blacie lub taka sama ikona na FIS-ie i buzer w szafie powinien zacząć pipczeć Reszta już w gestii kierownika, to on powinien zdjąć nogę z gazu, a jak będzie mało to zatrzymać się i wyłączyć sinik Następny etap to poszukiwanie przyczyny problemu
Langista Opublikowano 5 Września 2017 Autor Opublikowano 5 Września 2017 No właśnie wcześniej jak mi temperatura skakała z 60 na 130 wystarczyło nie fachowo co prawda, przywalić w deskę nad licznikiem i temperatura wracała tam gdzie powinna, bo wiem, że silnik się nie przegrzewa. teraz i to nie pomaga, albo uodpornił sie na bicie (mało prawdopodobne :D) albo czujnik padł kompletnie, chociaż nie wiem czy było to wczesnej spowodowane, że po uderzeniu temperatura wracała z powrotem.. Czujnik mam już czeka na wymianę, ale nie mam czasu się tym zająć, i próbuje zdiagnozować, czy to aby sam licznik nie kopnął w kalendarz.
piotrsob1 Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 Żeby tylko nie było że teraz faktycznie się zaczął przegrzewać Lepiej dokładnie wszystko posprawdzać
Hezen Opublikowano 5 Września 2017 Opublikowano 5 Września 2017 Zmień czujnik dla pewności.Ale bardziej prawdopodobne że:- padł silniczek temperatury- masz gdzieś zimny lut w liczniku- zimny lut na masie stabilizatora lub powoli pada stabilizator napięcia licznika -> to się czasami objawia niepoprawnym wskazywaniem poziomu paliwa Wysłane z OP3T
Langista Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 Właśnie wskazówka poziomu paliwa też sobie tańczy jak jej zagra. Wczoraj jak robiła swoje wariacje, to słyszałem jakby małe, ciche zwarcia, czy to są te zimne luty? Znacie jakąś firmę co dobrze naprawia liczniki? Wolę dać do naprawy jak kupić drugi i z tym samym problemem.. nie chcę się bawić w zamienianie na VDO, bo nie mam na to czasu, ani nie zależy mi na pełnym fisie w tym samochodzie.
Hezen Opublikowano 6 Września 2017 Opublikowano 6 Września 2017 Masz jaegera czy vdo? Jak jaeger i dzieją się takie rzeczy to możliwe że motorolka siada (główny układ sterujący) Wysłane z OP3T
Langista Opublikowano 7 Września 2017 Autor Opublikowano 7 Września 2017 Jaeger, musze sie w końcu zabrać za naprawę tego bo jest to denerwujące. Już raz faktycznie mi się przegrzewał, myślałem że to licznik mnie w konia robi a potem okazało sie, że silnik bym zatarł..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się