tomik77 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 (edytowane) Witam! Pół roku temu po 9 latach użytkowania przesiadłem się z B5 1.8 ARG na B6 3.0 V6 ASN. Jakiś czas po zakupie zaniepokoiły mnie dziwne dźwięki z silnika. Dźwięk ten dochodzi z przodu w okolicach rozrządu. Na zimnym nie słychać tego, dopiero jak się mocno rozgrzeje. Jest to takie łuczenie. Jakbym chciał opisać ten dźwięk to jest to coś zbliżonego do odgłosu jakbyśmy mokrym palcem przejechali po szybie. Dźwięk nie jest jednostajny tylko przerywany o częstotliwości obrotów silnika i dosyć cichy. Byłem z tym w ASO Audi gdzie stwierdzili że to z rozrządu i zalecili jego wymianę. Wymieniłem u nich ten rozrząd i faktycznie te dźwięki ucichły prawie do zera. Napisałem prawie bo byłem na te dźwięki tak wyczulony że nawet minimalny ten odgłos potrafiłem wyłapać. Uznałem że jest ok tak ten silnik pracuje. Niestety ale po kilku następnych dniach łuczenie z silnika zaczeło narastać i po miesiącu jego poziom był taki sam jak przed wymianą rozrządu. Pojechałem z tym do ASO i tym razem stwierdzili że jest wszystko ok i ten silnik taki ma dźwięk. Tłumaczyli że jest to związane z przepływem cieczy chłodzącej po rozgrzaniu silnika. Proszę użytkowników tego modelu o swoje spostrzeżenia co do dźwięku silnika. Czy też coś podobnego usłyszeli. Pozdrawiam EDYCJA 1. Dodałem 2 filmy z nagraniami. Pierwsze z rozgrzanym silnikiem gdzie słychać wspomniane łuczenie i drugie przed rozgrzaniem gdy jeszcze nie słychać łuczenia. Edytowane 25 Września 2017 przez tomik77
Robero321 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Nie wiem co masz na myśli łuczenie ??
darox5 Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Pompa wspomagania kierownicy może, szczególnie gdy kręcić w lewo lub prawo albo cały czas buczy gdy masz wypadniete sitko w zbiorniczku na płyn, wystarczy odkręcić korek na zapalonym i sitko potrafi wyskoczyć. Zobacz może to jest to. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
tomik77 Opublikowano 18 Września 2017 Autor Opublikowano 18 Września 2017 W dniu 16.09.2017 o 23:47, Robero321 napisał: Nie wiem co masz na myśli łuczenie ?? Ciężko mi to opisać ale tak jak wspomniałem wcześniej jest to dźwięk przypominający pocieranie mokrym palcem o szkło lub porcelane.
tomik77 Opublikowano 18 Września 2017 Autor Opublikowano 18 Września 2017 5 godzin temu, Robero321 napisał: Jest o tym wątek ..... Możesz podlinkować? Albo chociaż naprowadzić jak go odszukać.
Robero321 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 https://a4-klub.pl/topic/105816-wymiana-płynu-do-wspomagania-a4-b6-b7/?page=11
tomik77 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Opublikowano 21 Września 2017 W dniu 17.09.2017 o 03:53, darox5 napisał: Pompa wspomagania kierownicy może, szczególnie gdy kręcić w lewo lub prawo albo cały czas buczy gdy masz wypadniete sitko w zbiorniczku na płyn, wystarczy odkręcić korek na zapalonym i sitko potrafi wyskoczyć. Zobacz może to jest to. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka Odkręciłem korek od zbiorniczka z olejem do wspomagania i nie widzę żadnego sitka. Gdzie to sitko powinno się znajdować? Z korka wystaje taki mały bagnecik z oznaczonym zakresem poziomu płynu.
darox5 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Zrobię Ci zdjęcie Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
mszark Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Cytuj Pojechałem z tym do ASO i tym razem stwierdzili że jest wszystko ok i ten silnik taki ma dźwięk. Dla to jest mistrzostwo. Wcześniej nie było ok, ale teraz jest ok. Swoje zarobili. Nowy rozrząd to zawsze spokój.
darox5 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 To siteczko tak ma być założone, jeśli odkrecisz na zapalonym silniku ciśnienie płynu to siteczko wypycha i lata sobie po zbiorniczku co doprowadza do spienienia się płynu, w efekcie pompa przepycha płyn z powietrzem zamiast sam płyn.Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
gacek585 Opublikowano 24 Września 2017 Opublikowano 24 Września 2017 Nagraj film z pracy silnika i powiem ci czy tak samo jest u mnie. Ten silnik faktycznie mruczy i to co opisujesz to może byc faktycznie norma.
tomik77 Opublikowano 24 Września 2017 Autor Opublikowano 24 Września 2017 W dniu 2017-09-21 o 17:18, darox5 napisał: To siteczko tak ma być założone, jeśli odkrecisz na zapalonym silniku ciśnienie płynu to siteczko wypycha i lata sobie po zbiorniczku co doprowadza do spienienia się płynu, w efekcie pompa przepycha płyn z powietrzem zamiast sam płyn. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka Dzięki za zdjęcia. Nie widzę u siebie tego sitka. Muszę sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku. Niestety ale silnik był jeszcze mocno ciepły jak dzisiaj sprawdzałem i na wskaźniku było sporo powyżej maxa. Załączam zdjęcia jak to wygląda u mnie. Z prawej strony było widać tylko taką plastykową półkę, reszta zalana płynem.
tomik77 Opublikowano 24 Września 2017 Autor Opublikowano 24 Września 2017 10 godzin temu, gacek585 napisał: Nagraj film z pracy silnika i powiem ci czy tak samo jest u mnie. Ten silnik faktycznie mruczy i to co opisujesz to może byc faktycznie norma. Nagrałem film jak pracuje silnik. Jak odtwarzałem dźwięk na telefonie to tego łuczenia nie było słychać. Musisz puścić dźwięk na jakieś dobre głośniki żeby usłyszeć to łuczenie.
darox5 Opublikowano 24 Września 2017 Opublikowano 24 Września 2017 Czy ciepły czy zimny silnik nie wpływa na stan płynu w wspomaganiu. Ja tutaj nic nie słyszę a słuchawki mam w cenie dobrego smartfona posłucham jeszcze na innym sprzęcie. Musisz mieć sitko, do apteki kup największą strzykawke 30 cm wężyka i wyciągnij płyn, zobaczysz sitko. Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
darox5 Opublikowano 24 Września 2017 Opublikowano 24 Września 2017 No i posłuchałem. Pompy wspomagania nie słychać, jest ciszaaaaa, jesteś przewrażliwiony mój tak samo działa i to od 5 lat , tak ma być chyba że mój sprzęt czegoś nie wychwycił w co wątpię. Ale nagram tez filmik jak wreszcie przestanie padać i posłuchasz .
Robero321 Opublikowano 24 Września 2017 Opublikowano 24 Września 2017 Dźwięk masz dziwny i wydostający się raczej z kolektora. U mnie przy takim dźwięku uwalony był wałek a jego części grzechotały na zaworach.... To że nie wpadły i nie podgięły zaworów to cud jakiś bo śmigałem z tym dźwiękiem ze 2 miesiące. Mi to wygląda na dźwięk z kolektora
tomik77 Opublikowano 25 Września 2017 Autor Opublikowano 25 Września 2017 19 godzin temu, darox5 napisał: No i posłuchałem. Pompy wspomagania nie słychać, jest ciszaaaaa, jesteś przewrażliwiony mój tak samo działa i to od 5 lat , tak ma być chyba że mój sprzęt czegoś nie wychwycił w co wątpię. Ale nagram tez filmik jak wreszcie przestanie padać i posłuchasz . Dzisiaj nagrałem drugi film dla porównania. Nagrałem go po przejechaniu około 2 km gdy łuczenia jeszcze nie było słychać. Daj znać czy usłyszałeś jakąś różnicę miedzy pierwszym a drugim filmem. Masz to auto już 5 lat - jak byś je ocenił? Miałeś z nim dużo problemów?
gacek585 Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 Wedle mnie ten dzwiek to norma na ciepłym. Jeżdze autem prawie 5 lat i to mruczenie jest cały czas a silnik żyje i ma się dobrze, Dzisiaj nagram swój to porównasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się