Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] Demontaż/montaż miski olejowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:Cześć

Na dniach muszę ściagać miske olejowa w celu jej uszczelnienia.

Czy ktos ogarniał juz temat w silniku AVF? pytam dokładnie o AVF bo mam sprzęgło i dwumasę 240mm, z tego co wiem w AWX temat jest prostszy bo w dwumasie są wyciecia przez które jest dostęp do tylnych śrub od miski i nie ma dystansu pomiedzy skrzynią a silnikiem. Jak to wygląda w AVF bo patrzyłem tak na szybko i trochę ten dystans alu przeszkadza, no i na dwumasie nie ma takich wgłębień jakie są w AWX żeby sięgnąć tych dwóch śrub.

Czy wystarczy silnik podnieśc do góry i będzie dostep czy trzeba opuszczać cały zawias w dół?

Czy jak sie odkręci wszystkie śrubu dookoła miski to są jeszcze jakieś ukryte których nie widać tak jak w silniku benzynowym do której jest dostep po odkręceniu czujnika poziomu oleju?

za wszelkie wskazówki dziękuję:D

Opublikowano

I tu jest właśnie problem. Bo ta instrukcja dotyczy AWXa czyli 5 bieg a w uwagach jest cos napisane ze w skrzyniach 6b trzeba wyciagac silnik.... No bez przesady[emoji19]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
51 minut temu, MemberA4 napisał:

ze w skrzyniach 6b trzeba wyciagac silnik.... No bez przesadyemoji19.png

a do tego jeszcze piszą że trzeba ściągać dwumase :facepalm:

 

Opublikowano

Ja zrzucalem miskę i nie ma z tym dużego problemu. Troszkę silnik musisz podwiesic. Poradzisz sobie bez problemu. Jedynie trochę ciężki dostęp jest do dwóch śrubek przez otwór misy. Długi imbus potrzebny. Nie zakładaj na żaden sylikon tylko np na masę uszczelniające dirko.

W avf też masz wycięcia na dwie śruby. Krecisz powoli kołem zamochowym. Po odkreceniu wszystkich śrub misy nic ją nie trzyma.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, mlodziak22 napisał:

Ja zrzucalem miskę i nie ma z tym dużego problemu.

 robiłeś to w AVF czy u siebie w BFB? bo tam przez otwory w skrzyni to jest bezproblemowy dostęp do tych dwóch srub od miski ale tam gdzie jest sprzęgło 240 to jest dystans alu który własnie przechodzi przez te otwory i naprawde bardzo utrudnia dojscie do tych srub. Wczoraj zrobiłem "przymiarkę" kluczem i do jednej z nich jakieś tam dojście jest ale do drugiej to juz jest kłopot.

11 godzin temu, mlodziak22 napisał:

W avf też masz wycięcia na dwie śruby. Krecisz powoli kołem zamochowym.

111.gif

no niby są ale raczej nie przydatne bo wieniec zębaty je zakrywa

inaczej sprawa ma się w silnikach ze sprzęgłem 228

11111.gif

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

A te śruby nie są na tyle dostępne, że wystarcza takie małe wcięcie w dwumasie ?  

maxresdefault.jpg

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

koledzy  ja robilem , bez problemu ,  tylko tą flansze wyfrezowalem  frezem  w brd :) bez sciagania sanek, silnik do gory na lawie

Opublikowano
5 minut temu, 15lolo napisał:

 tylko tą flansze wyfrezowalem  frezem  w brd

a możesz dokładniej opisać ? bardzo przyciąłeś ten dystans. Tez mam dremelka i myślę o podszlifowaniu go a nawet cięciu w tych miejscach gdzie są te otwory do tych srub :)

Opublikowano

Bardziej tego utrudnic nie mogli :facepalm:

Opublikowano

po prostu wyfrezowalem  tą flansze aby miec pelny otwor

Opublikowano
111.gif.2f4e25d43c038ec910df27b1e98acd43.gif
no niby są ale raczej nie przydatne bo wieniec zębaty je zakrywa
inaczej sprawa ma się w silnikach ze sprzęgłem 228
11111.gif.dd5497e637dddfe672bec7ec98ff85e3.gif
Mise zrzucalem w avf i obecnym bfb. W obu przypadkach śruby były schowane. Imbus wchodzi tylko musisz znaleźć te wycięcia. Nie stresuj się, żaden problem.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja już prawie po zabiegu :facepalm: czekam do dnia jutrzejszego aż "uszczelka" wyschnie

normalnie myslałem że wysadzę garaż ze złości :wallbash:

jak ktos ma AWXa ze sprzęgłem 240 to nie jest tak pieknie jak to piszą.....

pierwsze to trzeba zrzucić przód w pozycje serwisowa a nawet bardziej odsunąć zeby zdjąć gniazdo ogranicznika momentu jak i wieksze odsunięcie przodu przyda się aby mozna było bez problemu pózniej wyjać miskę tu raczej też można napisać że tyczy się też późniejszych AVFów mimo tego że ogranicznik mają przykręcany do michy

póżniej ja podszlifowałem wewnetrzny rant na sankach tak zeby mozna było bez problemu długim kluczem imbus 5mm z ZAOKRĄGLONĄ GŁÓWKĄ  sięgnać dwie śruby z tyłu miski (nie chciałem przycinać dystansu alu bo mimo tego kąt przyłożenia klucza wychodził na sanki)

następnie, trzeba uniesc silnik w górę żeby mozna było zluzować wszystkie śruby. Ja to zrobiłem tak że podnosiłem skrzynię z silnikiem w miejscu gdzie jest korek spustowy od skrzyni aby mieć miejsce przy misce bo podnosząc za mocowanie spręzarki silnik podnosił się bardziej tylko po stronie turbiny

po tych zabiegach ni kuta nie idzie wyjać miski bo klinuje się o sanki

no to nastepny krok to opuszczenie sanek z przodu, gdy to zrobimy to miske mozna juz bez zadnych problemów wyjąć tylko trzeba pamietać aby dalej odsunać pas przedni to umożliwi nam wysunięcie miski do przodu

po tych zabiegach można postepować według isnrukcji która podesłał kamil-vag czyli czyszczenie, odtłuszczenie, nałozenie szczeliwa, i przykręcenie miski według instrukcji

następnie mozna przystapic do składania całego auta czyli sanki w górę, opuszczenie silnika i jego ulozenie na poduszkach "bez naprężeń", montaż pasa przedniego i można się modlić tylko żeby nie zaczęło cieknąć na nowo

Opublikowano
12 minut temu, mlodziak22 napisał:

Imbus wchodzi tylko musisz znaleźć te wycięcia

wcięcia są ale w niczym nie pomagały

111.gif

Opublikowano

Dzisiaj wziołem się u siebie za uszczelnienie miski i mogę powiedzieć że trochę zabawy jest z tym,  pacjent to A4 b6 1.9 tdi AVF.  Zajęło nam to około 6 godzin z krótkimi przerwami na fajeczke, było nas 2 osoby demontaż można zrobić samemu ale przy składaniu potrzebna jest 2 osoba żeby podnieść, przytrzymać itp  wcale nie trzeba odsówac żadnego przodu pozycja serwisowa nie jest wymagana. Z tym że zdecydowałem się na wyjęcie wózka zawieszenia bo żeby go opuścić  i żeby klucz wszedl w te 2 nieszczęsne dziury to praktycznie ta sama robota co przy całkowitym demontażu no może 20 min dłużej zeszło  bo parę śrub więcej ale za to wygoda pracy i miejsce na manewry. No więc podnosimy autko koła mogą zostać wykrecamy całkowicie stabilizator następnie musimy mieć gdzie powiesić silnik jakąś belka albo coś co utrzyma ciężar silnika ja go podwiesilem na pasie transportowym, dodatkowo lewarek od spodu przy spuscie oleju ze skrzyni, ale wcześniej gdy silnik uniesiemy wykrecamy sobie przedni ogranicznik momentu silnika znajdujący się na pasie przednim wystarczy sam kielich wyjąć, żeby to zrobić trzeba unieść silnik tak wysoko że wiatrak chłodnicy wyjdzie z obręczy a poduszki silnika będą wyżej niż łapy czyli jakieś 4-5 cm silnik powinien iść do góry wtedy wyciąga się bez problemu kielich.  Gdy to zrobimy i silnik wisi sobie, demontujemy wózek zawieszenia  wraz z wachaczami przy wózku  gdy wózek wyciagniemy wtedy jest bezproblemowy dostęp do wszystkich śrub bez meczarni i rzeczy które benda nam przeszkadzać  wszystkie śruby szły bezproblemowo, przy skrzyni biegów są 2 śruby zagłebione do których można dotrzeć przez te otwory  są to śruby łączące miskę z uszczelniaczem wału i tam tylko można dotrzeć długim zwykłym fajkowym imbusem z kuleczka na końcu rozmiar 5, bez kuleczki można objechac otwór  a wtedy pozostaje ściągnąć skrzynie biegów bo tylko wtedy jest bezproblemowy dostęp wiem bo ost skrzynie wymieniłem.  Gdy wykrecamy wszystkie śruby miska trzyma się na starym silikonie wystarczy śrubokrętem podważyć i się odlepi oczywiście 2 płaszczyzny czyścimy z brudu  potem papierkiem ściernym gradacji 200 szorujemy i odtłuszczamy, nakładamy silikon na miskę nie za grubo i przykrecamy najpierw po przekątnej  po 4 rogach nie za mocno aż poczujemy lekki opór następnie bierzemy się za te 2 śruby które są  w głębi misy na imbusa następnie po środku misy a po tym lecimy śrubki od wewnątrz do zewnątrz już dokrecajac do oporu . gdy misa jest przykrecona składamy wózek łapy silnika i wahacze i cała resztę, należy pamiętać by w końcowej fazie przykrecic wahacze do wózka gdy auto jest opuszczone z podnośnika  w tzw pozycji pracy

Opublikowano

Człowiek uczy się na błędach ? Ja wczoraj sam wymieniałem przedni trawers na kanale i mogę dopowiedzieć tylko to że jest spora różnica w sankach od AWX z końcówką N oraz z sankami które założyłem stosowanymi również w B7 z końcówką BG. Te z końcówką N są bardziej masywne tzn szersze pod miską no a te z końcówką BG napewo umilą i ułatwią prace przy demontażu miski olejowej bo jest o wiele lepszy dostęp do tych nieszczęsnych śrub i koło miski jest więcej miejsca ?

Opublikowano
13 godzin temu, MemberA4 napisał:

Człowiek uczy się na błędach ? Ja wczoraj sam wymieniałem przedni trawers na kanale i mogę dopowiedzieć tylko to że jest spora różnica w sankach od AWX z końcówką N oraz z sankami które założyłem stosowanymi również w B7 z końcówką BG. Te z końcówką N są bardziej masywne tzn szersze pod miską no a te z końcówką BG napewo umilą i ułatwią prace przy demontażu miski olejowej bo jest o wiele lepszy dostęp do tych nieszczęsnych śrub i koło miski jest więcej miejsca ?

Z ciekawości zapytam a czemu wymieniałes wózek zawieszenia?  Korozja? 

Opublikowano

Nie tuleje tylne się posypały a że koszt tuleji podobny do całych używanych sanek w dobrym stanie to wybrałem opcje wymiany sanek ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...