Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wspomaganie - płyn G004000M2 to to samo co G002000?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli zamiast G00200 mogę po wypłukaniu wlać spokojnie TOTAL LHM PLUS i będzie on lepszy od febiego 6162 ?

Opublikowano (edytowane)

ok Pany,

mamy juz prawie 2020, więc może wiecie coś więcej odnośnie wlania G004 zamiast G002 ?

czy mam wymienić lepiej na  LHM od cytryny ? od nowosci nie wymieniany olejek, także będę wdzieczny za info, bo ciecz stoi na min juz.... ORI czy LHM ? czy moze kupic minerala PENTOSIN CHF11S ? ale widze jakoś tego nie praktykujecie za bardzo...

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

Wlej co chcesz

Opublikowano

 

znalazlem takie info na niemieckim forum....

G002 odpowiada dokladnie parametrom pentosin 11S.... dziwny zbieg okoliczności.... ?

dla mnie wszystko jasne

vag.png

Opublikowano

moj kolega w swojej audi a6 , 2000r. , zaczął mięc dziwne jęki pompy....byl już pewny, że pompa do wymiany. olej od wspomagania nie wymieniany od nowości...

mówił, że wymienil na org olej, jaki mu sprzedali...mówie mu, pokaż mi go. pokazuje mi febi 6161... mówie mu coś ty zrobił, rozszczelnisz układ tym, jak juz to 6162 powninieneś. On na to , że już jezdzi na nim rok czasu, nic sie nie dzieje , a jęki pompy ustały od razu...

 

mając tego dosyc, wynieniłem u siebie dziś w b7 , pomimo że wszystko ok , olej na pentosin chf 11s, gdyz org nie wymieniany od nowosci, a byl zmieszany z 004 i z febi zółtym....

hmm kiera znacznie lżej chodzi, nic nie stęka pompa... zobaczymy co będzie dalej, gdyż za wcześnie na osąd, czy wycieki itp....  ale jestem dobrej mysli.

 

dam znać, czy ryzyko się opłaciło :)

Opublikowano

Widzę, że czas zrobić małe podsumowanie jak to było w olejach do skrzyni:

G004000:

  • Gęstość względna (20 °C):  0,836 g/cm3
  • Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]:  48 mm2 /s
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:  19,3

Pentosin CHF 11S (aprobata dla G002000)

  • Gęstość względna (15 °C):  0,83 g/cm3
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:  18,7
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:  6,0

Pentosin CHF202 (aprobata dla G004000)

  • Gęstość względna (15 °C):  0,84 g/cm3
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 19,3 (to samo co ori G004000)
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,1

LHM TOTAL PLUS

  • Gęstość względna (20 °C):  0,845 g/cm3
  • Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]:  48 mm2 /s
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:  18
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:  6,3

Valvoline LHM PLUS Fluid:

  • Gęstość względna (15 °C):  0,835 g/cm3
  • Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:  18,2
  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:  6,2

 

Przy takich małych odchyłkach parametrów to jak dla mnie jeden H co wlejemy... tym bardziej, że na stronie mamy:

"TITAN Pentosin CHF 11S jest mieszalny z płynem PENTOSIN CHF 202"

Ale wnioski i co kupić i zalać - pozostawiam Wam :P

  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano (edytowane)

dobra robota :hi:

 

u mnie przejechane 2 tysie na Pentosin CHF 11S i gra gitara

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

Witam kolegów, a ja mam pytanko do DEV'a bo on taki obeznany w tym LHMie: Olej nie zmieniany od nowości przydałoby się trochę dolać bo jest poniżej min, do mnie potrzeba G002000, czy mogę dolać tego LHM-a czy raczej całkiem wymienić?

Opublikowano

wymien na nowy

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

wymien na nowy

Podziękował:)

Opublikowano

A jak usunąć olej z pompy? Czy po zmianie oleju na inny niż ori (bo taki teraz jest) i te resztki co zostaną w pompie w niczym nie przeszkodzi? Pytam bo ponoć nie można mieszać.

Opublikowano

Kupujesz więcej płynu, żeby właśnie przepłukać uklad, jedna butelka na płukanie, druga na zalanie właściwego już płynu... Poczytaj dobrze, wszystko w tym wątku już było opisane. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Kupujesz więcej płynu, żeby właśnie przepłukać uklad, jedna butelka na płukanie, druga na zalanie właściwego już płynu... Poczytaj dobrze, wszystko w tym wątku już było opisane. 

Przeczytałem wszystkie 10 stron, tak wiem że do płukania potrzebna będzie jedna butla więcej, tylko o pompę mi chodzi, czy podczas płukania (kręcenia kierownicą na wyłączonym silniku) płyn przelewa się wtedy przez pompę i usunie z niej resztki starego?

Edytowane przez marecki1311
Opublikowano
10 godzin temu, marecki1311 napisał:

czy podczas płukania (kręcenia kierownicą na wyłączonym silniku) płyn przelewa się wtedy przez pompę i usunie z niej resztki starego?

nie, silnik musi pracowac

Opublikowano
16 godzin temu, Dev napisał:

nie, silnik musi pracowac

ok dzięki za odpowiedź.

Opublikowano (edytowane)

Dev powiedz mi jeszcze, czy można mieszać te dwa płyny???  (ori który jest w układzie z totalem lhm) bo muszę dolać trochę, jest ciut poniżej minimum. Kupiłbym już sobie dwie butle i uzupełnił przy okazji teraz ubytek, a wymienię dopiero jak zrobi się cieplej na zewnątrz bo garażu brak. 

Edytowane przez marecki1311
Opublikowano
W dniu 1.04.2018 o 11:57, AlexDLU napisał:

Nie moge sie doszukac odpowiedzi na swoje pytanie. Pare dni temu wymienilem plyn z blizej niewiadomego na ASO g004000m2 na korku pisze wiadomo tylko mineralny a ten z aso to syntetyk. I q..a szlak trafil sile wspomagania jakis czas bylo ok przyszla pogoda na quattro plyn sie zagrzal i szlak tradil wspome. 

Czy ktos mial moze podobnie po wymianie. Dodam ze zrobilem cala wymiane ze starego na ten z ASO ok 1.8 l do przeplukania ukladu trzymajav sie "procedury" nie zapowietrzenia ukladu.

Wczoraj kupulem LHM jak zalecil DEV i dzis go planuje wymienic i zobacze co sie bedzie dzialo LHM jest mineralnym olejem.

Pomyslalem nawet aby pojechac we wtorek do tych pajacow z ASO i im powiedziec niech siano oddaja za plyn i ewentualne usterki bo barany mogli powiedziec ze g002000 byl mineralnym a ten obecny to syntetyk. Co o tym sadzcie,? Bo nie ukrywam.ze mnie sie wydaje ze w ASO beda sie bronic ze to kompatybilny zamiennik i takie tam.. i gowno nie zwroca pieniędzy. Olej gosc dobieral mi po NR VIN. fajnie jakby ktos sie wypowiedzial czy zmieniac dzis i czy sie bic z aso?

Jak skończyła się Twoja historia?

Mam podobnie i jakoś po zmianie płynu wielkiej zmiany nie było od razu to potem zaczął się problem ze wspomaganiem i teraz ciężko kręcić jedną ręką na postoju ?

Opublikowano
W dniu 15.10.2019 o 17:55, raqu43 napisał:

dobra robota :hi:

 

u mnie przejechane 2 tysie na Pentosin CHF 11S i gra gitara

Hej

Odgrzewam kotleta. Jak na Pentosinie? Miałeś u siebie na korku 002? 

U mnie korek szary, na korku G00200 mineral only czy jakoś tak. Płyn w środku żółtawo /złoty. 

Opublikowano

hej, 

ogólnie samochod zagonilem 2 lata temu, ale na pento bylo wszystko ok, nic sie nie dziala i kiera o wiele lżej chodziła, takze lej i sie nie zastanawiaj. żadne tam wynalazki od citroena itp

bylo wszystko u mnie tak jak opisujesz, włączeniz z kolorem.

 

 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...