Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana nagrzewnicy oraz płynu chłodzącego (płukanie układu 1.9TDI AFN przedlift


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Stoję przed wyborem różnych firm nagrzewnicy - Febi, Meyle, Begerman, Nissens

Jak sie spisują zamienniki, są trwałe, jaki czas wytrzymują?

Brać zamiennik z Febiego czy troszke droższą Nissens? czy polecacie jakąś inną firmę?

Kolejnym moim pytaniem jest wymiana płynu chłodzącego. Po zlaniu płynu ze starej nagrzewnicy, na dnie naczynia został osad... nieco większe drobiny ziaren zmielonej kawy.

Obecnie układ zalany chyba jakimś tanim zielonym petrygo? Chciałbym wymienić na płyn taki jaki być powinien, czym zalać i ile takiego płynu potrzebuję?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ja mam nissen i jestem bardzo zadowolony 

☺️ zalej nowym płynem i będzie ok ☺️ 

Opublikowano

płyn ori G13

a co cieknie ci czy zakamieniała?

Opublikowano

i pamiętaj o spinkach chłodnicy bo często są skorodowane i warto je wymienić na nowe 1J0121142

2szt. góra i dół

Opublikowano
i pamiętaj o spinkach chłodnicy bo często są skorodowane i warto je wymienić na nowe 1J0121142 2szt. góra i dół  

 

Gdzie się znajdują te spinki? Chodzi o spinkę przy plastikowym trójniku z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego? ...tam mam wszystko w porządku [emoji4]   

 

płyn ori G13 a co cieknie ci czy zakamieniała?  

 

Zakamieniona jest na pewno, ale nie jakoś bardzo bo w miarę grzało jak na 21-letnią nagrzewnicę. Po jej wyciągnięciu, w tunelu jest zaciek płynu, podejrzewam mikro-nieszczelność, dodatkowo często musiałem myć szybę bo się szybko tłustawa robiła. Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

to spinki tych grubych węży jeden jest u góry drugi na dole po prawej stronie chłodnicy jak stoisz przodem do auta

Opublikowano

Jutro sprawdzę te spinki tak dla świętego spokoju :)
Dzisiaj zamówiłem nagrzewnicę z Nissens.
Cały układ chłodzenia będę płukał bo szkoda roboty i nowej nagrzewnicy.

Tak zbaczając troszkę z wątka, jak bedę miał czas przy regeneracji tunelu nawiewu to ukaże się na forum foto-poradnik kompletnej jego regeneracji:
-rozebranie całego tunelu
-regeneracja klap nawiewów, w tym opis materiału jakiego użyłem
-regeneracja silniczków klap
-sprawdzenie gruszki podciśnienia od wewnętrznego obiegu
-jak się uda coś zdziałać z wentylatorem nawiewu to też coś o nim napiszę.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

byś musiał wyjąć sobie spinke bo one wyglądaja ok ale jak wyjmiesz praktycznie boków już nie i są cienkie jak igiełki i skorodowane

Opublikowano

Jak na bogato to wyciągnij chłodnice, przepłucz ją, może jakimis srodkami przepłukaj. Termostat wyjmij, i przepłucz blok.

Opublikowano

Na bogato to się nie porwę, bo temperatury coraz niższe a ja na antybiotyku teraz jestem i zapierdzielam przy tym tunelu jak głupi... niestety auto pod chmurką u rodziców stoi :/
Węże od nagrzewnicy zostaną połączone rurką a do układu wleje płyn do czyszczenia układu chłodzenia (Preston lub Wix Filters), szambo zleje i zabieg zostanie przeprowadzony drugi raz tyle że na wodzie destylowanej a na końcu wężem i kranówą przepłukany do końca blok i chłodnica.
Karaluch, dobrze kombinuje?


Wysłane z OP3T

Opublikowano (edytowane)

Po otwarciu obudowy z parownikiem przyszedł największy kłopot ale nie w kwestii roboty tylko dla portfela.
Rozszczelniony parownik klimy, delikatnie w rogu na samym dole się sączyło, od strony wentylatora nic a nic nie było widać. 270 złociszczy jutro uleci z kieszeni.

Teraz troszkę historii z mojego życia... audi ;)
Na ten rok powiedziałem sobie i dziewczynie że musi być klima i koniec.
W lato jak i największe gorączki - ileż można się kleić do czarnej skóry? Miarka się przebrała ->
Sprężarka uszczelniona, układ nabity i ładnie chłodziło (aż do momentu całkowitego wydmuchania pianek z klap), ale po wejściu do auta delikatnie było czuć jakiś dziwny zapaszek z którym nie umiałem sobie poradzić, ale też nie powiązałem go z klimą bo wyszedł po jakimś czasie.
Pytałem znajomych wprost co czują po wejściu, czy śmierdzi/unosi jakiś dziwny zapach?... każdy czuł albo perfum albo zapaszek ambi pur [emoji26]
Dodam że po włączeniu nawiewu na jedną, dwie kreski przez chwilę było czuć zapaszek oleju i czynnika.
Czarna gąbka mocno napita, zielone po odklejeniu tej żółtej pianki.

Na ostatniej widać tłustą plamę w miejscu parownika:
IMG_20170921_171104.jpgIMG_20170921_171100.jpgIMG_20170921_171050.jpg

Wysłane z OP3T
 

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ileś byś nie dołożył do audi, zawsze się znajdzie coś co trzeba wymienić i wydać kase :D 

Opublikowano

To prawda, jedno się zrobi i następne czeka na regenerację lub wymianę :/
Zawsze coś... praktycznie zawsze to ciągnie grosz z kieszeni :/

Kupiony zamiennik parownika Nissens nie podszedł, inne profilowanie rurek (wyprowadzenie przesunięte w prawą stronę względem ori), brak wcięcia na przewód przy łączeniu rurek parownika z resztą układu - po prostu nie miał prawa pasować.
Parownik został wymieniony na Behr Hella 8FV351210-201 i musiałem dopłacić stówkę [emoji17]

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Jak się już bawisz i póki co nie ma minusowych temperatur: zalej układ wodą demi, pojeździj z 15-20 km i zlej. Powtórz aż woda spuszczana będzie miała zadowalający kolor. Potem G12. 

Opublikowano

Maciucha dzięki za odpowiedź :)
Nie będę dolewał żadnego specyfiku do płukania układu, zrobię jak napisałeś.
Myślę że dwukrotnie płukanie układu wodą demi załatwi sprawę.
Płyn G12 różowy z febi mam już kupiony.
Do układu wchodzi 6L? Kupiłem dwie butelki po 1.5L tego G12.
Jak na razie dalej stoję z robotą przy aucie bo żaden zamiennik nagrzewnicy nie podszedł (wszystkie za szerokie), zamówiłem nagrzewnicę Behr Hella i czekam na kuriera.
Ehh, parownik dopiero Behr podszedł i z nagrzewnicą będzie to samo... jakbym wiedział to od razu kupiłbym jedno i drugie z tej firmy.

Wysłane z OP3T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...