radeek9 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 właśnie w mojej B6 też kiedyś było tak jak piszesz, czyli skakała kiedy chciała i jak chciała. Więc wychodzi na to, że w seaciku termostat do wymiany
luki19862121 Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 Ja wymieniłem czujnik plynu chłodniczego. Co dziwne był zamontowany czarny a powinien być według serwisu zielony. Kupiłem zielony ori i wszystko wróciło do normy. Wskazówka stoi na 90 non stop.
kamil-vag Opublikowano 5 Października 2017 Opublikowano 5 Października 2017 Weźcie też pod uwagę, że to co widzicie na zegarach nie jest tożsame z rzeczywistą temperaturą silnika. Zazwyczaj na zegarach wskazówka stoi pionowo - czyli nasze upragnione 90 stopni, podczas gdy do ECU idzie ~ 80 - 100. Wsad w liczniku jest specjalnie tak napisany, żeby nie drażnić oka Bawiłem się kiedyś w zmianę charakterystyki na bardziej liniową w licznikach VDO. Stąd też mam pewne info. Wartości 240 480 640 800 976 1040 (dzielimy przez 8) to są stopnie 30° 60° 80° 100° 122° 130° - te powyżej to wychylenie silniczka krokowego, czyli widać, że dla 80 i 100 jest to samo wychylenie 728 (728:16=45 kroków). Skala temperatury to 90 kroków, a 45 to połowa - wskazówka w pionie... Wartości poniżej 30 stopni też nie są uwzględnianie na zegarach - pokazuje dopiero od 30 st. Także podsumowując jak Wam ucieka wskazówka poniżej 90 to w rzeczywistość może już być ok 75 stopni...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się