Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TDI czyszczenie kierownic VTG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BARDZO PRZYDATNY POST :> TURBO WYCZYŚCIŁEM + PRZ OKAZJI KAT WYLECIAŁ :naughty: EFEKT BEZCENNY AUTO NABRAŁO MOCY I PIĘKNIE WKRĘCA SIĘ NA OBROTY

Opublikowano

Witam serdecznie!

Szanowni koledzy jestem wlasnie po czyszczeniu turbinki w Moim AWX po przejechaniu 281 tys mil (tj. 450 tys km) odmowila posluszenstwa i zaczela przeladowywac.

Co do samego wyjecia nie bylo problemu bo wykrecilem ja wraz z kolektorem wydechowym , latwiejszy dostep.

Po calym czyszczeniu i zlozeniu zostala zamontowana i smiga jak nowka ale Moj problem i pytanie sie tego tyczace to czy ktos moze wie z jakim momentem powinny zostac dokrecone sruby zwlaszcza strony goracej (wydechowej) ???

Wydaje mi sie , ze mocno je dokrecilem a mam pecha do srub czesto ukrece jakas srube lub szpilke i staralem sie z tymi nie przesadzac ale problem jaki sie pojawil to zapach spalin w srodku auta zwlaszca podczas postoju np. na swiatlach itp.

Po podniesieniu maski i probie zlokalizowania nieszczelnosci w ukladzie wydechowym zwlaszca przy kolektorze wydechowym , turbo i katalizatorze (a raczej na zastepczej rurze zamiast kata) dostrzeglem puszczanie spalin na turbinie zwlaszcza gdy zgasze auto. Co sie okazalo to sruby trzymajace muszle turbiny od strony wydechowej poluzowaly sie :/ , dokrecilem tyle srub do ilu jest dostep przy zalozonej turbinie w aucie i juz nie czuc spalin lecz wydaje mi sie ze jeszcze raz bede musial wyjac turbinke i wszystko podokrecac jeszcze mocniej.

Opublikowano

Panowie a czy Wasze turbinki na wylocie strony zimnej były pochlapane olejem??

Opublikowano
Panowie a czy Wasze turbinki na wylocie strony zimnej były pochlapane olejem??

W moim przypadku jak czyściłem turbo na zimnej stronie miałem olej i nadal mam. Olej nie wiem skąd puszcza ale od 200kkm bierze mi tyle samo oleju oko 150ml na 1000km tak więc jeżdżę z tym dalej.

Opublikowano

Kolego jeżeli to nie uszczelnienie wałka turbiny to najprawdopodobniej olej bierze się z odmy - odpowietrzenia wału korbowego, a dokładniej ta czarna puszka na osłonie wałka rozrządu ma wyrobioną membranę i puszcza olej do dolotu.

Opublikowano

Ze stroną gorącą najlepiej obchodzić się jak z jajkiem by nie rozwalić turbo.Zamiast nap... walania ;) młotkiem dużo lepszą opcją jest palnik i podgrzanie :naughty: Sadzę trzeba dokładnie wyczyścić, benzyną ekstrakcyjna, papierem ściernym na koniec. Nie ma co lustra z tego robić bo chwile po założeniu znowu sie zakopci, jeżeli kierownice wyżłobiły w muszli dołki trzeba to splanować by później mogły poruszać się w pełnym zakresie. ;) mi to z kumplem zajęło ok 3 godz. robiliśmy 1szy raz. Przestroga dla ludzi mający turbo afn - dokładnie zapamiętajcie, lub zróbcie zdjęcie pierścienia sterującego łopatkami przed ściągnięciem, bardzo łatwo można go przy składaniu założyć odwrotnie i turbo będzie przeładowywać. Ja przez takie coś w tydzień musiałem wyciągać turbo z kumplem 2 razy :P Uwaga na wąż olejowy - nowy w aso ok 150-200zł z tego co pamiętam. Co to regulacji sztangi - najlepiej robić to we dwie osoby i cały czas z vagiem włączonym na lapku, wtedy można to w miarę szybko ogarnąć. Jak by ktoś potrzebował wyczyścić turbo ze śląskiego, nie chcąc sobie brudzić rąk chętnie to zrobię za drobną opłatą :P

to ja się piszę na ciebie oczywiście moję rączki pomogą ci a zapłata też będzie

Ze stroną gorącą najlepiej obchodzić się jak z jajkiem by nie rozwalić turbo.Zamiast nap... walania ;) młotkiem dużo lepszą opcją jest palnik i podgrzanie :naughty: Sadzę trzeba dokładnie wyczyścić, benzyną ekstrakcyjna, papierem ściernym na koniec. Nie ma co lustra z tego robić bo chwile po założeniu znowu sie zakopci, jeżeli kierownice wyżłobiły w muszli dołki trzeba to splanować by później mogły poruszać się w pełnym zakresie. ;) mi to z kumplem zajęło ok 3 godz. robiliśmy 1szy raz. Przestroga dla ludzi mający turbo afn - dokładnie zapamiętajcie, lub zróbcie zdjęcie pierścienia sterującego łopatkami przed ściągnięciem, bardzo łatwo można go przy składaniu założyć odwrotnie i turbo będzie przeładowywać. Ja przez takie coś w tydzień musiałem wyciągać turbo z kumplem 2 razy :P Uwaga na wąż olejowy - nowy w aso ok 150-200zł z tego co pamiętam. Co to regulacji sztangi - najlepiej robić to we dwie osoby i cały czas z vagiem włączonym na lapku, wtedy można to w miarę szybko ogarnąć. Jak by ktoś potrzebował wyczyścić turbo ze śląskiego, nie chcąc sobie brudzić rąk chętnie to zrobię za drobną opłatą :P

to ja się piszę na ciebie oczywiście moję rączki pomogą ci a zapłata też będzie

ojojo ale temat je starawy ciekawe czy kolega jeszcze ma chęci na takowy zabieg

Opublikowano

Ja też u siebie czyściłem geometrie... miałem to samo co koledzy pokazali na zdjęciach... wpadał w tryb awaryjny 17965 nie było łatwo ale sie udało... bez palinka bedzie cięszko rozpolowić... ja wyciągałem razem z kolektorem i bawiłem sie w domu a czyściłem benzynom i papierkiem... puzniej polerka i jak nowe... autko już sie ma dobrze :)

Opublikowano

benzynom
:grin:

Sorry,nie mogłem się powstrzymać.

Opublikowano

panowie jak z srubami z strony goracej? czesto sie urywaja ?

Opublikowano (edytowane)

Śruby to najmniejszy problem.

Najgorsze jest jej rozpoławianie, a to trzeba robić bardzo ostrożnie.

Panowie a czy Wasze turbinki na wylocie strony zimnej były pochlapane olejem??

W moim przypadku jak czyściłem turbo na zimnej stronie miałem olej i nadal mam. Olej nie wiem skąd puszcza ale od 200kkm bierze mi tyle samo oleju oko 150ml na 1000km tak więc jeżdżę z tym dalej.

Kolego jeżeli to nie uszczelnienie wałka turbiny to najprawdopodobniej olej bierze się z odmy - odpowietrzenia wału korbowego, a dokładniej ta czarna puszka na osłonie wałka rozrządu ma wyrobioną membranę i puszcza olej do dolotu.

Jak olej stoi na wejściu muszli zimnej strony, to jest tak jak Lishoo pisze, zawór ciśnienia odmy do wymiany. Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...