Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapa gasząca znowu zdechła


witus83

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

W maju 2016 padła mi w aucie klapa gasząca (2.0 TDI silnik BRD). Kupiłem sprawną używkę od kolegi z forum. Jeździłem do wczoraj bez żadnych problemów...gasiłem auto i znowu telepanie i zaraz po tym migająca kontrolka świec żarowych...zdjąłem rurę i widzę jak przy gaszeniu klapa stoi. Dzisiaj raz załapała a potem znowu to samo...zdycha powoli. Stąd moje pytanie do Was...co może być powodem że sprawna klapa znowu padła...czy trafiłem na słabą używkę czy to inna przyczyna? Dodam że mam DPF i komputer wykazuje dość mocne jego zapełnienie ale na hamowni auto wypluło 180 kucy więc chyba nie jest z nim aż tak źle.

Obawiam się że kupię nową klapę i bez usunięcia przyczyny jej padania zbyt długo to ona nie podziała.

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uzywkami tak jest, też kupiłem używke z forum i po roku powiedziała papa. Potem kupiłem nowke chyba za 700zl i 3 lata hula aż miło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem z tymi samymi numerami co ori tylko bez znaczka oooo taka sama firma jak ori klapa nie pamiętam teraz czy to Siemens  czy Bosch 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dziwić że używka padła... Stara jak twoja to w końcu padła. 

Kupuj siemens i bedzie jeździć, ja u siebie też nowke montowalem 2czy 3 lata temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też wymieniałem w czerwcu 2016r, kupiłem nową ori vdo siemens i do dzis 0 problemów

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o regenerowanych klapach gaszących?

http://allegro.pl/przepustnica-03g128063j-1-9-tdi-passat-a4-a6-a3-i7244556016.html

Na mój rozum to jedyne co się może popsuć to właśnie ten szajs w środku. Tutaj niby wszystko wymienione i gwarancja jest...a to jednak połowa ceny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz ja, ja mam taka i 2 lata spokój, do tej co miałeś olej się dostał do środka, zrobiło zwarcie i kaput albo zębatki się wyrobiły, upewnij się po numerach i bierz nowa jak nie masz co z kasą zrobić albo po regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2018 o 18:32, Darwek24 napisał:

 do tej co miałeś olej się dostał do środka, zrobiło zwarcie i kaput 

Od kiedy to olej ma takie właściwości przewodzenia prądu elektrycznego , by spowodować zwarcie ??? :decayed:

Oczywiście zanieczyszczony produktami spalania paliwa idealnym izolatorem na pewno nie jest, ale do powodowania zwarć w niskonapięciowej w końcu instalacji 12V to mu daleko :P:hi:

A co o przepustnic elektrycznych to ich piętą achillesową są plastikowe przekładnie, kiedyś gdzieś na E-bay-u widziałem zestawy naprawcze ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś układ nieszczelny woda się dostanie i po ptokach, u mnie były zębatki idealne, ale jak odkręciłem obudowę to sporo oleju się wylało, ale czy to był olej tylko, nie ważne przepustnica zdechła i tyla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podesłać fotkę gdzie jest ta klapa gasząca w Audi a4 b7 2.0 TDI BRD 170koni?? 

Ostatnio zauważyłem że przy gaszeniu jest telepanie, nie zawsze ale raz na jakiś czas jest telepanie przy gaszeniu a raz jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych silnikach. Moje doświadczenia w moim BPW z klapą gaszącą opisałem w poniższym temacie na 2str.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od jakiegoś czasu po zakupie audi zauważyłem że mocno trzęsie buda przy gaszeniu i odpalaniu.. Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka świec żarowych i pojawiły się dwa błędy P3102 i P2100. Rozebrałem dziś klapę gaszaca i zauważyłem dziwnie wystającą z niej uszczelkę, która porwała mi się w rękach . Nie wiem co robić dalej może ktoś podpowie wymienić sama uszczelkę czy raczej to nie pomoże i czeka mnie wymiana całej klapy . Silnik 2.0 TDI 170 km 2007 r

IMG_20220703_120657.jpg

IMG_20220703_120659.jpg

IMG_20220703_121238.jpg

IMG_20220703_121240.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2022 o 12:54, kwiatekwojak napisał:

Witam od jakiegoś czasu po zakupie audi zauważyłem że mocno trzęsie buda przy gaszeniu i odpalaniu.. Dwa dni temu zapaliła mi się kontrolka świec żarowych i pojawiły się dwa błędy P3102 i P2100. Rozebrałem dziś klapę gaszaca i zauważyłem dziwnie wystającą z niej uszczelkę, która porwała mi się w rękach . Nie wiem co robić dalej może ktoś podpowie wymienić sama uszczelkę czy raczej to nie pomoże i czeka mnie wymiana całej klapy . Silnik 2.0 TDI 170 km 2007 r

IMG_20220703_120657.jpg

IMG_20220703_120659.jpg

IMG_20220703_121238.jpg

IMG_20220703_121240.jpg

Uszczelka u mnie wygladala tak samo zarowno w starej klapie jak i nowej co kupilem wiec ona tak wystaje. Uszczelke jak dostaniesz to mozesz wymienic ale po co jak raczej masz padnieta klape i nie dziala. Mozesz sprobowac to wszystko oczyscic z oleju i zobaczyc czy zagada ale pewnie padla elektronika w niej jeżeli zebatki sa cale. U mnie tez przestala dzialac z dnia na dzien i zadne czyszczenie nie pomoglo. Kupilem na necie ori uzywke i mam spokoj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie za pomoc, wylałem z niej olej i przeczyscilem. Uszczelki nigdzie nie dostałem nie mają w intercarsie i nawet w serwisie audi ,więc skleilem ja na czarny silikon temperaturowy. Dalej wyrzuca spirale i dziś doszedł check engine, auto ma moc, ale trzęsie całą budą przy dodawaniu gazu a najgorzej przy gaszeniu auta. Dziś zamawiam regenerowana klapę z alledrogo za 200 zł i zobaczymy czy pomoże....

 

Edit: wymiana klapy/przepustnicy na zregenerowana pomogła, przy gaszeniu auta zero drgań

Edytowane przez kwiatekwojak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A4b7 2.0 TDI BLB 

Może ktoś pomoże.

U mnie błędy jak na zdjęciu.

Zbiera się powoli ,jak dojdzie do 2500tys obrotów to zamiast włączenia się turbiny wchodzi w tryb awaryjny i ma brak mocy .

Może to być turbina czy raczej kolektor lub przepustnica/ EGR ?

Pomoże ktoś 

IMG_20230530_173712.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...