Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania i szarpanie przy ruszaniu A4 B6 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

Na początek kilka słów na temat pacjenta: Audi A4 B6 1.8T (bfb) FWD.  Przebieg 300kkm. 

A teraz coś o problemie: Generalnie od dłuższego czasu (jakieś pół roku) szarpie/drga przy ruszaniu.  O ile na początku nie było to tak uciążliwe, to teraz już niestety jest i coraz trudniej ruszyć płynnie, normalnie. Sprawa nasila się przy obciążeniu (auto zapakowane, ruszanie pod górkę, itp.), co mogłoby wskazywać na przeguby, ale mechanik je sprawdzał i niczego niepokojącego nie wykrył. Co ciekawe problem nie występuje zawsze, np. kiedy auto postoi sobie przez noc (ostygnie) to rano raczej problemu nie ma, bądź jest niezauważalny.  Ogólnie odpowiednie manewrowanie pedałem gazu i sprzęgła pozwala ruszyć płynnie, aczkolwiek też nie zawsze...  Zaznaczam, że problem występuje tylko przy ruszaniu. W trakcie jazdy nie ma wibracji. Na drążku też nie czuć niczego niepokojącego. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków przy gaszeniu i odpalaniu auta... Tak wiem - 1. dwumasa, 2.przeguby, 3.poduszki silnika, 4.poduszka skrzyni, itd. itp.  Ale byłem w kilku warsztatach i żaden mechanik nie był w stanie wskazać konkretnej usterki po przejażdżce - owszem mówili, że to MOGĄ być początki końca dwumasy, ale jak zapytałem, czy gwarantują, że po wymianie kompletu sprzęgła będzie OK, to wtedy słyszałem, że "powinno być", "że może być coś jeszcze", itd. itp.  Czyli generalnie wymienimy sprzegło, Pan zapłaci 3000zł i zobaczymy, co dalej:-) Metoda prób i błędów jest OK i bardzo ją lubię, ALE ;-) jak mam wydawać tysiące złotych na kolejne próby to średnio mi się to podoba... Usłyszałem też, żeby tak jeździć, aż się posypie doszczętnie- wtedy będzie wiadomo co się posypało, ale takie rozwiązanie mi się nie podoba - po 1. już i tak długo z tym jeżdzę, po 2. boje się, że coś dalej może się posypać od tego szarpania...

Stąd też prośba o pomoc w diagnozie, czy też wskazanie dobrego warsztatu, mechanika w Warszawie, bądź okolicy? 

A więc jeszcze raz:

ad1. Dwumas -  możliwe, ale poza owym szarpaniem raczej nie ma innych objawów wskazujących na dwumas, albo ja (i 3 mechanicy) nie potrafimy ich znaleźć. (może jakieś wskazówki jaką diagnostykę zastosować?) 

ad.2. Przeguby - jak wspominałem przeguby raczej OK - też sprawdzane.

ad. 3 poduszki (zarówno skrzyni i silnika) wyglądają OK.

Koledzy pomóżcie!

Opublikowano

A przeguby wewnętrzne? Sprawdzałeś?

Opublikowano

A może wysprzeglik?  U mnie na zimnym też pojawiło się szarpanie przy ruszaniu z jedynki i to tak nagle...

Na początku chce wymienić płyn w wysprzegliku, choć naczytalem się, że nie zawsze po wymianie jest okej :/

Opublikowano

Siema, znalazłeś przyczynę swojego problemu? Borykam się z dokładnie tym samym  u siebie już pół roku i nie mam pomysłu co to może być. Dwumas i poduchy silnika wymienione 

pozdro

Opublikowano
W dniu 10.02.2023 o 17:29, lukibu1 napisał(a):

Siema, znalazłeś przyczynę swojego problemu? Borykam się z dokładnie tym samym  u siebie już pół roku i nie mam pomysłu co to może być. Dwumas i poduchy silnika wymienione 

pozdro

Udało Ci się znaleźć przyczynę?

Opublikowano

Przeguby lub półoś uszkodzona.

Opublikowano
8 minut temu, Langista napisał(a):

Przeguby lub półoś uszkodzona.

Da się sprawdzić przeguby wewnętrzne bez wymiany? Na angielskich forach piszą, że to może być napinacz rozrządu.

Opublikowano

Nie spotkałem się, aby napinacz rozrządu powodował wibracje przy ruszaniu. Poczytaj w necie lub obejrzyj filmik, jak sprawdzić zużycie przegubu. Laptopy raz za półoś i szukasz luzu osiowego.

Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał(a):

Nie spotkałem się, aby napinacz rozrządu powodował wibracje przy ruszaniu. Poczytaj w necie lub obejrzyj filmik, jak sprawdzić zużycie przegubu. Laptopy raz za półoś i szukasz luzu osiowego.

Rozumiem, po południu odkręcę półosie i sprawdzę luzy na przegubach wewnętrznych.

Opublikowano

Nie trzeba ich odkręcać, sprawdzisz poruszając osią.

Opublikowano

W osi będzie minimalny, trzeba dobrze sprawdzić trzymając za przegub i półoś.

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał(a):

W osi będzie minimalny, trzeba dobrze sprawdzić trzymając za przegub i półoś.

Tak sprawdzałem i nie drgnęło, a ten luz na flanszy to nie problem?

Opublikowano

O ile jest to luz w osi to jest ok, zwyczajnie luz między zębami w skrzyni, jak poprzeczny to znaczy, że łożysko mogło się już wyrobić.

Opublikowano
4 minuty temu, Langista napisał(a):

O ile jest to luz w osi to jest ok, zwyczajnie luz między zębami w skrzyni, jak poprzeczny to znaczy, że łożysko mogło się już wyrobić.

Tak jak na filmiku można obrócić półoś razem z flanszą o jakieś pół cm, wiec to nie jest luz poprzeczny ani w osi.

Opublikowano

Dla mnie wygląda ok. Zdejmij koła i sprawdź dokładnie zewnętrzne przeguby.

Opublikowano


Ten sam przypadek w a4 b8 i nikt nie może dojść co jest jednoznacznym powodem

Opublikowano

Jaki masz przebieg i czy masz jakąś historię serwisową?

Opublikowano

465k, komplet sprzęgła z dwumasą wymieniany przy 330k

Opublikowano (edytowane)

I wychodzi na to, że to koniec tego sprzęgła. Jak na 'dzisiejszy' zamiennik to i tak długo wytrzymało.

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...