golob Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 witam. problem polega na tym ze po wymianie kompletu przednich wahaczy wraz z lacznikami i koncowkami kier. nikt nie potrafi ustawic geometrii tak zeby auto jechalo prosto. probowalem 8 razy(razem z poprawkami) w roznych warsztatach i na roznych urzadzeniach i ciagle jest cos nie tak. czy ktos wie co to moze byc???
pawelc Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 A przed wymianą jak auto jeżdziło?
golob Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Opublikowano 8 Lutego 2009 wlasnie chodzi o to ze przed wymiana , na stukajacym zawiaszeniu i zuzytych opinach auto jechalo idealnie prosto ! mialo nawet ustawina geometrie dolnego wozka, i ciagle je sciaga. dodam ze auto NIE jest powypadkowe, ma wszystkie elementy w oryginalnym lakierze i zero szpachli ! aha nowe opony do przodu tez zalozylem [br]Dopisany: 27 Styczeń 2009, 21:18_________________________________________________czy moze ktos mial podobny przypadek , albo moze mi pomoc ????
Dev Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 kupiłeś jakąś podróbke i teraz masz kłopot jakie parametry nie jest zgodne???? masz gdzies zeskanowany wydruk ?
golob Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Opublikowano 14 Lutego 2009 co prawda oryginalne czesci vw audi to nie byly z oczywistych wzgledow- koszty! a te ktore wstawilem to "qap" made in germany (przynajmniej tak jest napisane) i nie byly to najtansze czesci. zamienniki tez przechodza kontrole jakosci i musza spelniac okreslone normy. moga sie roznic (i na pewno sie roznia) trwaloscia. ale to juz jest poza tematem. nie moze byc taka sytuacja ze komplet wahaczy przeznaczony do VW PASSATA B5 B6 AUDI A4 A6 roznia sie miedzy soba dlugoscia!!! wlasciwie po zalozeniu czujnikow na kola wszystko sie zgadza i jest w porzadku. ale co auto sciaga to sciaga
michalmaximus Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Muszę Cię rozczarować ale QAP może i jest Niemiecki ale przypływa do Nas z Chin bo tam jest produkowany.
golob Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Muszę Cię rozczarować ale QAP może i jest Niemiecki ale przypływa do Nas z Chin bo tam jest produkowany. podobnie jak wiele czesci produkowanych do roznych marek samochodow miedzy innymi mercedesa ale to poza tematem. wiec co ma jeszcze wplyw na geometrie ?????????? jest jakas regulacja tylnej osi???
Peterka Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Z tego co wiem to regulacja tylnej osi jest tylko w quattro.
Hercus Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 a nie powiedział ci któryś ze szpeców ze auto "leży"?? masz może zużyte amory sprężyny?? sprawdz czy prześwit między kołami a nadkolem wszędzie jest taki sam !!!! regulacja tyłu jest tylko w Q
soolek Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Sprawdź na wszelki wypadek, czy hamulce na którymś kole nie trzymają.
golob Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 a nie powiedział ci któryś ze szpeców ze auto "leży"?? masz może zużyte amory sprężyny?? sprawdz czy prześwit między kołami a nadkolem wszędzie jest taki sam !!!! regulacja tyłu jest tylko w Q dzieki za wskazowke. niestety zaden ze szpecow w carmanie chodzacych dookola auta nic takiego nie zasugerowal. tylko caly czas zastanawia mnie jedna rzecz. nawet jakby amor lub amory byly do wymiany, to dlaczego auto przed wymiana prowadzilo sie idealnie???? moze jest wadliwa ktoras z koncowek kierowniczych? sam juz nie wiem i zaczynam wygadywac glupoty
glapsson Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Co do regulacji tylnej belki to jest tam pole manewru ok 0,5 do 1 ( nie pamiętam dokładnie) cm w każdą stronę idzie przesuwać wsporniki w przód i tył ( podłużne otwory we wspornikach) jeżeli auto nie pływa tylko ściąga to tam bym spróbował ale u dobrego speca na kompie albo metodą na wariata zaznaczyć sobie położenie względem podłogi i kombinować ( przy okazji może akurat walnęła któraś guma ( tuleja ) w tylnej belce co do tego że wcześniej było ok mogło być tak że ktoś kiedyś w jakiś sposób wygiął któryś z przednich wahaczy i tę wadę skorygował tyłem teraz wymieniłeś na prawidłowe i stąd te problemy Jeszcze jedna sugestia ( błąd montażu przy wymianie) jest tam trochę elementów do wykręcenia łącznie z gniazdem amorków może mechanik zapomniał o jakiejś podkładce lub gumie ?? przestudiowałbym rysunki i porównał z tym co masz w aucie.... na Twoim miejscu
Hercus Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 a nie powiedział ci któryś ze szpeców ze auto "leży"?? masz może zużyte amory sprężyny?? sprawdz czy prześwit między kołami a nadkolem wszędzie jest taki sam !!!! regulacja tyłu jest tylko w Q dzieki za wskazowke. niestety zaden ze szpecow w carmanie chodzacych dookola auta nic takiego nie zasugerowal. tylko caly czas zastanawia mnie jedna rzecz. nawet jakby amor lub amory byly do wymiany, to dlaczego auto przed wymiana prowadzilo sie idealnie???? moze jest wadliwa ktoras z koncowek kierowniczych? sam juz nie wiem i zaczynam wygadywac glupoty powiem tak zuważyłem u siebie że np mam różnice odległości opony od nadkola z tyłu na wys "jednego palca" niewiem co jest przyczyną amory już dość marne spręzyn nie da sie ocenić ale zawiecha sprawdzana wielokrotnie wszystkie gumy wymieniane na bierząco a ilekroć bym nie ustawiał geometri w róznych zakładach (wszystko komputery) autko i tak ściaga troszke na prawo A autko przed wymianą prowadziło sie idealnie bo być może usterke niwelowała rozjechana geometria... i co ? ustawiłeś geometrie i usterka sie ujawniła ,,, jak pisał popżednik hamulce też moga być przyczyną może łożysko ????
zbuntowany Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 witam kolego,gdzies na forum wyczytalem ze przy montazu dolnego (prostego)wachacza prowadzacego trzeba uwazac zeby tuleje byly zamocowane w tych samych otworach,bo podobno sa tam po dwa otwory i jezeli z jednej strony bedzie inaczej niz z drugiej to moga byc problemy wlasnie z torem jazdy,sprawdz moze ktos sie pomylil?
soolek Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Jeżeli jest możliwość pomyłki w montażu, to faktczynie sprawdź to dokładnie. Kiedyś w Mondeo ktoś mi zamontował jakiś ring gumowy otworami wzdłużnie, zamiast poprzecznie i właśnie ściągało mnie dość mocno.
golob Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 Co do regulacji tylnej belki to jest tam pole manewru ok 0,5 do 1 ( nie pamiętam dokładnie) cm w każdą stronę idzie przesuwać wsporniki w przód i tył ( podłużne otwory we wspornikach) jeżeli auto nie pływa tylko ściąga to tam bym spróbował ale u dobrego speca na kompie albo metodą na wariata zaznaczyć sobie położenie względem podłogi i kombinować ( przy okazji może akurat walnęła któraś guma ( tuleja ) w tylnej belce co do tego że wcześniej było ok mogło być tak że ktoś kiedyś w jakiś sposób wygiął któryś z przednich wahaczy i tę wadę skorygował tyłem teraz wymieniłeś na prawidłowe i stąd te problemy Jeszcze jedna sugestia ( błąd montażu przy wymianie) jest tam trochę elementów do wykręcenia łącznie z gniazdem amorków może mechanik zapomniał o jakiejś podkładce lub gumie ?? przestudiowałbym rysunki i porównał z tym co masz w aucie.... na Twoim miejscu witam.nareszcie jakies konkrety ! wielkie dzieki to wlasnie moze byc to ! teraz sobie przypominam , ze chlopak ktory mi go sprzedawal wspominal cos ze wymienial ostatnio gumy na tylnej belce. i jezeli pojechal pozniej na ustawienie geometrii , to ustawili mu ja wzgledem przodu ktory byl juz wybity, a moze nawet lekko skrzywiony. i chyba mamy przyczyne !!! :> a co do montazu robilem to sam i z cala pewnoscia nie zapomnialem o niczym. az sie pale do tego aby to sprawdzic, ale bede musial jeszcze troche poczekac, bo jestem za granica, a audi w polsce. napewno napisze co z tego wyszlo, to sie moze przydac komus innemu. jeszcze raz wielkie dziekiglapsson i pozdrawiam.[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 09:13_________________________________________________ witam kolego,gdzies na forum wyczytalem ze przy montazu dolnego (prostego)wachacza prowadzacego trzeba uwazac zeby tuleje byly zamocowane w tych samych otworach,bo podobno sa tam po dwa otwory i jezeli z jednej strony bedzie inaczej niz z drugiej to moga byc problemy wlasnie z torem jazdy,sprawdz moze ktos sie pomylil? witam. tak to prawda tam sa 2 pary otworow (z kazdej strony) miedzy ktore mocowana jest tuleja wahacza. mam wstawione symetrycznie dzieki za pomoc
Malinaa Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 No kurcze ja tez mam z tym problem . Po wymianie kompletu zawieszki też ściąga ,ale w lewo i do tego kierownica ciężej się kręci i nawet nie odbija jak powinna
iwadrian Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Pozamieniaj sobie najpierw koła miejscami. Miałem przypadek,że mi auto sciągało i nie mogłem znaleźć przyczyny, pomogła wymiana tylnych opon.
marcin78 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 zbuntowany ma racje ostatnio wymieniałem banany są 2 otwory ale nie sprawdzałem czy można tak zamontować
czaki22 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 u mnie to samo ale pare rzeczy zniwelowało do zera niemal objawy przedwymian bylo ok ale zmieniełem jendego banana i mechanik wstawil w inny otwór koncówke laewa inaczej prawa inaczej no i masakra sie zaczała , oczywiscie odszedlem do tego ze zle zalozone , ale problem był nadal o dziwo ! zmienilem 2 bana i bylo juz epiej zmienilem gorne wahacze i i jest jeszcze lepiej drazki i koncowki takze, zostaly mi podporowe jeszcze do wymiany , bazuje na febii, przkladania opon nic nie dawąło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się