Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ubywający płyn chłodniczy


rafalx11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoją a4 a więc ubywa mi płyn chłodniczy i to czasem dość dużo . Wycieków na zewnątrz raczej niema bo sprawdzałem w garażu a i do oleju też raczej nie idzie bo żadnych "farfocli" niema tylko jednakowej konsystencji czarny olej . Więc nie wiem co jest i mam problem czy to uszczelka ? , słyszałem opinie żeby doleć doktora do układu co myślicie o tym ? . Dodam jeszcze że też olej mi bierze ale to troche wycieka pod miską . Proszę o porady dziękuje z góry :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź płyn chłodzący w zbiorniczku (kolor i zapach, czy nie czuć go spalinami). Często trudno jest dostrzec wycieki płynu chłodzącego z powodu jego wysokiej temperatury (b.szybko wyparowywuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nie było od dołu widać wycieku ale jak zdjąłem od góry obudowę z silnika to na plastikowym króćcu przy głowicy było trochę różowych kropelek płynu.Króciec kosztował 46 zł w ASO i po problemie.Jeden jest przy głowicy a drugi chyba z tyłu silnika i po paru latach lubią puszczać więc warto sprawdzić zanim Ci wpadnie taki głupi pomysł z dolewaniem jakiś doktorów to jest dobre na krótką metę np: dla handlarzy a jak chcesz samochodem pojeździć to znajdź wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A doktorka nie lej bo możesz większego bałaganu narobić, bo nie wiadomo gdzie gubisz płyn i jak coś dolejesz to może negatywnie podziałać na części w miejscu ubytku płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też zabarwienie oleju czy nie miesza się płyn z olejem. U mnie tak było w AFNie. Pękła tuleja cylindra i płyn przedostawał się do oleju (w drugą stronę nie). Ale to widać było po konsystencji oleju i koloru kawy z mlekiem. Poza tym silnik trzymał swoje parametry i nic nie wskazywało na uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych dokotrów.

jedż do dobrego warsztatu, zapytaj czy maja przyrzad do badania szczelnosci pod cisnieniem niech pomierza szczelnosc ukladu na zimno,

wtedy odnajda sie wszystkie pkty nieszczelnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa Ci płynu.. a zobacz czy nie masz mokrej wykładziny z prawej strony pasażera?

Skoro olej masz czarny to

Może uciekać Ci przez nieszczelną nagrzewnicę, a dokładniej przez wymiennik ciepła,

który wyglądem przypomina intercooler. Cały płyn leci wtedy do kabiny na wykładzinę.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A doktorka nie lej bo możesz większego bałaganu narobić, bo nie wiadomo gdzie gubisz płyn i jak coś dolejesz to może negatywnie podziałać na części w miejscu ubytku płynu.

Sqarek ma racje jednemu pomoze a drugiemu moze zaszkodzic.Posprawdzaj te węze które wchodzą do chłodnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci doradze jeszcze jeden sposob na sprawdzenie tego: Pod zbiorniczkiem wyr. jest rurka od przelewu podwies do niej jakas buteleczke i przewiez sie autkiem tylko tak mu pocisnij troszke. Jak bedziesz mial plyn w tej buteleczce tzn ze robi cisnienie w obiegu ( uszczelka do wymiany) ....ja tak mialem. Dodam ze jak jezdzilem spokojnie tak nieszybciej niz 110-120km/h to bylo dobrze, ale przy cisnieciu ubywalo mi plynu. Robilem test na zawartosc dwutlenku wegla w zbiorniczku i nic niewykazalo, ale po wymianie uszczelki -przeszlo. Mechanik powiedzial ze bylo micropekniecie uszczelki na jakims kanale wodno-powietrznym.

Odpukac ale jesli to uszczelka to przy wymianie koniecznie sprawdz tez glowice w jakims dobrym warsztacie(cisnieniowo) bo tez moze miec pekniecie i bedzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie własnie z tym problemem borykam ale juz znalazłem miejsce wyceku z tyłu za silnikiem wąz od nagrzewnicy przepuszczał :wallbash: tyle ze u mnie to plamy samochód potrafił zostawić pod sobą na postoju tylko ciekło tak że widoczne było ale juz lezy w domu nowy wąż z kolankiem z ASO - koszt 94zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez ubywa płynu ale nie potrafie narazie zdiagnozowac czego to powód, jest to niewieki wyciek na zbiorniczku około 1 cm na 2 miesiące czy to dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą to na prawdę ostateczność - do tego co zostało napisane jeszcze dodaj pompę (u mnie miałem wyciek i właśnie na pompie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez ubywa płynu ale nie potrafie narazie zdiagnozowac czego to powód, jest to niewieki wyciek na zbiorniczku około 1 cm na 2 miesiące czy to dużo?

Płynu w zasadzie nie powinno ubywać :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dywaniki i są suche i na pierwszy rzut oka wycieków niema al spróbuje jeszcze z tą butelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dobrze że masz suche :decayed: inaczej cały kokpit byś musiał wypierdzielić + siedzenia :(

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...