Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika po naprawie pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Zaznaczam ze to mój pierwszy post na forum. Z reguły radziłem sobie ze wszystkim co mi moje a4 nawywijało ale w końcu się poddałem. Otóż ostatnimi czasy a4 b5 1.9 tdi afn zaczęło strasznie się sypać. W pierwszej kolejności płyn chłodniczy mi uciekał z prędkością światła. Okazało się ze przegniły wężyki. Wymieniłem. Potem nagle wszystko było zarzygane olejem. Okazało się ze przewód od odmy (podciśnienia) również przegnił. Wymieniłem. Dzień później chciałem sprawdzić czy wszytko jest Ok i zobaczyłem fontannę diesla wydobywająca się ze spodu pompy. I teraz zaczyna się najgorsze. Nie miałem czasu żeby samemu to zrobić to zleciłem to mechanikowi. Wymienił dwie poziome uszczelki. Ropa przestała lecieć ale! Silnik zaczął chodzić jak 60letni ursus. Na wolnych chodził głośno i klekotał. Po chwili trochę ucichł ale przy wkręcaniu się na obroty (podczas jazdy) dało się słychać cholernie głośny klekot (jak z wyżej wspomnianego Ursusa). Mogę dodać ze dało się czuć możliwy spadek mocy. Może jestem przewrażliwiony ale wydawało mi się ze nie idzie jak powinien. Już nie wiem co mam robić. Zostawiłem to mechanikowi żeby coś poradził. Powiedział ze jego passat w tdi tez tak chodzi ale kurde moje audi nigdy tak nie klekotało. Coś wspomniał ze spróbuje przy pompie jakąś dysze pokręcić. Z góry dziękuje za pomoc. 

Opublikowano

Zapewne wyciągał pompę do uszczelnienia. Niech sprawdzi czy jest dobry kąt początku wtrysku.

Opublikowano

Kąt wtrysku i dawkę.
Jeśli wymieniał dolną uszczelkę, to musiał ustawić od nowa dawkę paliwa o ile ją ustawił? ?

Wysłane z OP3T

Opublikowano

A jak ma chodzic jego samochod skoro on sam jego robil:facepalm:

Cieklo gora czy dolem???

Zawsze bedzie splywac dolem bo do gory nie poleci.

Co robil dokladnie mechanik przy pompie??

Wyjal ja i zrobil ja na stole???

O jakich wezykach piszesz???

Weze zdechly bo ropa im pomogla wiec to nic takiego.

Jak mechanim ma kompa to niech wejdzie w bass seting i sprawdzi kat powinno byc ok 54.

Do tego dawka paliwa jaka jest???

Jak on Ci powie ze on nie wie o czym mowisz to zabieraj grata z tamtad bo jak on na oko pompe ustawia to albo zjadl na tym zeby i zna sie s co watpie albo jest glupi i robi to na pale.

Poszukaj kogos w swoim rejonie z klubu ewentualnie podjedz kawalek i na pewno ktos z chlopakow sprawdzi to jak nie to drugi mechanik lub sam kup kabelek jak masz laptoka to pomozemy Ci to ogarnac przeto to vp a nie statek kosmiczny:lol1:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi! Ogólnie rzecz biorąc o kacie wtrysku z nim gadałem zanim podstawilem auto. A on do mnie ze ta pompa sama reguluje kat wtrysku i nie trzeba nic ustawiać. Zdziwiłem się strasznie... ogólnie potem wziął ja  do uszczelnienia jak mówicie ale bez ściągania i wykręcania jej z układu. Ale o ustawieniu dawki nawet nie wspomniał.  Dziś pod wieczór jadę do niego po odbiór audi i wtedy będę wszytko wiedział.

Wesz82 dzięki za radę bo serio jak już coś mi pójdzie w a4 to nie pozwalam go tykać innym "mechanikom" bo właśnie się tak to kończy. Muszę znaleść kogoś tutaj i ewentualnie ogarnąć kabelek. 

Opublikowano

Mechanik cos tam uslyszal ale nie bardzo ma sie to w realu.

Fakt pompa ma przestawiacz kata ale on pracuje jak pompa pracuje.

Zapytaj mistrza skad dokladnie cieklo.niech Ci pokarze palcem.

Oj nie tacy sie trafiaja zawodowcy.

 

Opublikowano

Tak jak wesz napisał, spytaj gościa co dokładnie robił.
Ogarnij kabel albo kogoś kto takowy ma i zna się na podstawowej diagnostyce.
Podczas pracy silnika co jest równoznaczne z pracą pompy, nastawnik sam ustawia kąt wtrysku ale trzeba pamiętać że on też ma ograniczony zakres pracy.

Jeśli nie wyciągał pompy, nie czyścił nastawnika to miał do ustawienia tylko dawkę paliwa.

Wysłane z OP3T

Opublikowano

Dziś wieczorem do niego podjade i się wypytam 

Opublikowano

Ogólnie rzecz biorąc pojechałem i się tylko zdenerwowałem. Przyjechałem około 18 i zapytałem czy coś zrobił a on ze jeszcze nie... to powiedziałem ze zabieram auto. A on z tekstem ze to co zleciłem to naprawił (cieknącą pompę). I dodał ze jak mam kogoś co ja nastroi to dobrze.... brak mi słów. Znalazłem gościa w okolicy i wytłumaczyłem mu cała sytuacje a on spokojnym głosem (jakby wiedział już o co biega) powiedział ze mam śmiało przyjechać i wszystko mi zrobi bez problemu. 

Opublikowano

Tak tez myslalem.

Nie wie i nie rusza to chodz dobrze zrobil.

Zastanawia mnie tylko jam mozna bez kompa bawic sie w robote pompy.

Dobra dawka starzy majstry na sluch robili sam bylem swiadkiem ze bez kompa potrafia ustawic ale kat no musi ustawic.

Kul kabelek i tak bo kosztuje grosze a sam polapiesz podstawowe sprawy na przyszlosc jak znalazl.

Daj znac co powie ogarniety mechanik.

Opublikowano

Po długim oczekiwaniu jakiś czas temu odebrałem auto i byłem chudszy o 1200 zł. Tłoczek w pompie był zatarty. Tylko pytanie jak on się mógł nagle zatrzeć...

Opublikowano

Sorry ale za co dales 1200zl?

Swap na 11 na new czesciach tyle by wyszedl..

Opublikowano

Mam paragon w domu to mogę wysłać Ci zdjęcie 

Opublikowano

bardzo śmierdzi mi tu naciąganiem cie na kase... Widać teraz majstry już całkiem sumienia nie maja

Opublikowano

Tyle siana to dalem za 11 po przegladzie na lalke.

Jak ci nie przeszkadza dawaj fote.

Opublikowano

IMG_0173.JPG

Opublikowano

W normalnym swiecie przyjelo sie ze jak sie daje mechanikowi auto do naprawy to nie kasuje za diagnoze a za robocizne.

To jak dac mu bo sprzeglo sie slizga a on doliczy se 150zl za zlokalizowanie usterki.dobrze ze nie policzyl 2 raz kompa bo przeciez ustawial kat po wszystkim...

Nastepny motyw uszczelki.

60zl komplet do vp37 ale skad on pobral te inne to nie wiem.

Moze weze wymienial pod pompa ale cena tez jakas z dupu bo taki waz ten trujnik od wody to koszt ok 80zl.

Moze uszczelki nastawnika ale przeto one sa w komplecie...

Dobra groszowe sprawy te uszczelki.odpuscmy je.

Ale za zrobienie pompy policzyl sobie ponad  600zl to ona ma kuzwa talent.

U mnie w rejonie u goscia co robi tych pomp dosc duzo taka impreska z wyjeciem  uszczelnieniem zamontosaniem tego nie wyjdzie wiecej niz 600zl.

Nic jego cennik jestbdla ludzi nie swiadomych nie obrazajac nikogo.

Szukaj innego mechanika bo mimo tego ze ten zrobil chodz w sumie nie ma nic trudnego w takiej vp to skasowal jak porypany.

A moze on ta pompe oddal komus stad taka cena???

I tak nje przebije chlopakow z boscH kolo mnie za uszczelnienie pompy z ustasieniem na stole bez wymiany czegokolwiek brali 2 k jakies 3 lata temu....

Wazne ze fura smiga.

Szkoda bo nawet jak dalbys moim zdaniem naszym naciagacza to za ok 800zl mialbys tlok 11mm z tranzita( fakt ze w agonii) i troche wiecej paliwa by sie lalo.

Opublikowano

No wiesz ja już byłem zdesperowany i serio cena mnie nie interesowała tylko byleby ktoś mi to zrobił porządnie. A sam serwis tu Cię zaskoczę właśnie był Boscha wiec pewnie stad ta cena. 

Opublikowano

Nie ma sie co dziwic,jak ktos musi placic za wywieszke to musi narzucic takowe ceny.

Nie zdziwiles mnie bo paragon malo ktory mechanik wystawia a do tego tak sumiennie..

Bezawaryjnosci i pilnuj filtra paliwa bys znow nie musial do nich zawitac z pompa.

Opublikowano

Mechanik zarobił netto 800 zł teraz trzeba sobie odpowiedzieć czy to dużo czy mało za taką robotę 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...