Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Turbo po czyszczeniu nadal przeładowywuje AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj czysciłem turbo w moim AFN, po rozebraniu nie było aż tak mocno zasyfione..

d654ef733fe81189med.jpg

Po czyszczeniu


b651d43cd90160bamed.jpg
+
1371325a777545eemed.jpg


Niestety nadal jest przeładowanie

8a7110765daf4decmed.png


Co może być jeszcze powodem przeładowania ?, dodam że N75 był zamieniany z n18 i bez zmian...

Możliwe że ktoś przede mną grzebał coś przy regulacji sztangi, jakim sposobem mogę to sprawdzić?


Praca Sztangi zmiennej geometrii po czyszczeniu

https://www.youtube.com/watch?v=KXSTo3UQB3M&feature=youtu.be


 

Opublikowano (edytowane)

Witaj. Oczywiście możliwe, że ktoś skrócił sztangę i przez to szybciej wstaje.

Natomiast ja ze swojej strony mogę Tobie poradzić sprawdzenie kilku najprostszych rzeczy:

1) Czy wężyk idący od N75 do filtra powietrza jest drożny, czy np. nie jest gdzieś załamany - jeśli jest, to N75 będzie miał problem ze zbiciem ciśnienia;

2) Podłącz vaga i w grupie 10 sprawdź czy wartość ciśnienia atmosferycznego jest prawidłowa

3) Sprawdź, czy wężyk idący od rury kolektora dolotowego do czujnika ciśnienia doładowania w ECU nie jest nieszczelny (dmuchnij w niego). Chyba, że masz czujnik w kolektorze a nie w ECU.

4) Podłącz vaga i uruchom procedurę 11BS , jednocześnie podepnij vacuometr pod wężyk od gruszki i sprawdź jakie masz podciśnienie.

5) Jeśli posiadasz ręczną pompkę próżniową, to podepnij ją pod gruszkę i sprawdź, przy jakiej wartości podciśnienia Twoja sztanga opiera się o zderzak. Powinno być około 0,6-0,7 bara.

PS. W jaki sposób na filmiku ruszasz sztangą? Jakąś strzykawką czy vagiem?

Powinieneś też sprawdzić przepływomierz bo jego wskazania mają wpływ na dynamikę gazów spalinowych, ale niestety sam nie wiem dokładnie w jaki sposób, więc tu nie doradzę nic.

Edytowane przez Arek8888
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie się tematem..

1) Też o tym myślałem, wyjąłem wężyk przy n75, niestety bez zmian...

2) Sprawdze jutro

3) Czujnik cisnienia mam w kolekorze

4) Nie posiadam vacuometra jeśli jest on konieczny jutro go zakupie.

5) nie posiadam ręcznej pompki, na filmiku po prostu wkładałem i wysuwałem wężyk z gruszki podczas pracy na wolnych obrotach

6) przepływonierz

128a3c2b183803a0med.png

Opublikowano

Vacuometru na razie nie kupuj, bo skoro sztanga tak chodzi na wolnych obrotach, to znaczy, że podciśnienie jest ok. Co do przepływomierza, to niestety Ci nie pomogę. Mówiłeś natomiast, że zamieniałeś N75 na N18 i nie było zmian. A jesteś pewien, że N18 jest sprawny? Generalnie, te zaworki po 20 latach nie pracują już tak jak powinny i nie wysterowują odpowiednio. Ja u siebie zaryzykowałem i kupiłem nowy N75. Stary rozebrałem i okazało się, że tłoczek, który znajduje się wewnątrz zacinał się podczas jego ruchu, a membrana rozpadła mi się w palcach. Po wstawieniu N75 zupełnie inna jazda. Na Twoim miejscu zapamiętałbym aktualne położenie sztangi i ją lekko wydłużył - jeśli to nie pomoże, to wówczas będziesz mógł wrócić do stanu pierwotnego. Proponuję też, żebyś założył temat w dziale diagnostyki vag, tam zaglądają doświadczeni foumowicze i przepływomierz też Ci zdiagnozują na podstawie logów.

Opublikowano
5 minut temu, Arek8888 napisał:

Na Twoim miejscu zapamiętałbym aktualne położenie sztangi i ją lekko wydłużył - jeśli to nie pomoże, to wówczas będziesz mógł wrócić do stanu pierwotnego.

:good:

A logi możesz wrzucić tutaj 003+011+008 - zobaczymy jak to wygląda ;)

 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie :)

 

W dniu 19.11.2017 o 18:24, Arek8888 napisał:

Mówiłeś natomiast, że zamieniałeś N75 na N18 i nie było zmian. A jesteś pewien, że N18 jest sprawny? Generalnie, te zaworki po 20 latach nie pracują już tak jak powinny i nie wysterowują odpowiednio. Ja u siebie zaryzykowałem i kupiłem nowy N75. Stary rozebrałem i okazało się, że tłoczek, który znajduje się wewnątrz zacinał się podczas jego ruchu, a membrana rozpadła mi się w palcach. Po wstawieniu N75 zupełnie inna jazda. .

Twój post nie dawał mi spokoju, popytałem znajomych i załatwiłem inny, już trzeci zaworek n75, no i jest już lepiej ;)

80988b650890ba90med.png

W dniu 19.11.2017 o 18:40, kamil-vag napisał:

:good:

A logi możesz wrzucić tutaj 003+011+008 - zobaczymy jak to wygląda ;)

 

Log już po wymianie zaworka

50f49bcec9553076.png

Wydaje mi sie jakbym dodatkowo wyczyscił ten zaworek oraz powymieniał wężyki, mogło by być jeszcze lepiej. Pytanie tylko czy to ma sens?

Edytowane przez Daro324
Opublikowano

Wymiana wężyków ma sens, jeśli są nieszczelne i jeśli jest niedoładowanie, bo wówczas podciśnienie nie jest w stanie zassać gruszki do końca i turbo słabiej dmucha. Co do czyszczenia N75 to też nie jestem pewny ale możesz spróbować. Mój N75 był jeszcze ori z 97 roku i wewnątrz był czysty. Jedyne co mu chyba dolegało, to nieszczelna membrana i wytarty tłoczek, na którym po 20 latach pracy zrobiły się lekkie zarysowania. Jeśli zdecydujesz się na rozebranie N75 to pamiętaj, aby go później szczelnie złożyć, bo w przeciwnym wypadku może być kicha :)

Opublikowano

Podcisnienie na turbinie ma byc ok -0,6 jeśli tego nie ma to ECU głupieje i wcale nie bedzie niedoładowania. Jeśli są jakies problemy z podcisnieniem i nie masz wakuometru to zrób całe podcisnienie na krótko tzn. od trójnika prosto do N75.

Opublikowano

MAF masz OK, dawki też, turbo kalsycznie - lekki overboost na początku... nie szukasz dziury w całym ? ? ? 

Jak dla mnie jest dobrze :thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...