Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzisiaj zabrałem sie za walkę z wyciekami z silnika, jako że najlepiej zacząć to od góry gdy nie można zlokalizować wycieku dzisiaj wymieniłem uszczelką pod pokrywą zaworów jutro oring pod chłodniczką oleju

1. zdejmujemy osłonę silnika odkręcając dwie nakrętki 10 (zaznaczone strzałkami) u mnie odkręca sie cały metalowo gumowy łącznik :wallbash:

24169d80b215752cm.jpg

2. zdejmujemy odmę, odkręcając opaskę zaciskową i zdejmując opaskę od strony powietrznej

ca13a9a10e1655f8m.jpg

3. odkręcamy 3 nakrętki mocujące pokrywę zaworów klucz nr 10

dd1600405f4df6e0m.jpg

4. po zdjęciu podkładek dociskających pokrywę zaworów demontujemy gumowe uszczelnienia śrub mocujących 3szt

533c002f5a40bbf8m.jpg

5. następnie zdejmujemy pokrywę zaworów i wycieramy dokładnie krawędzie pod nową uszczelkę. jednocześnie demotujemy dolne uszczelnieni pod śruby mocujące (zaznaczone strzałką) u mnie brakowało jednego takiego uszczelnienia :shocked: szukałem wewnątrz głowicy ale nie mogłem znaleść szczątków :mysli:

883ca763bddece77m.jpg

6. po dokładnym wytarciu krawędzi głowicy i pokrywy zaworów, zakładamy nową uszczelkę oraz dolne uszczelnienie pod śruby mocujące

68a5b70e999c805dm.jpg

dalej postępujemy analogicznie składając wszystko do pkt 1.

Opublikowano

dobra robota :good:

Opublikowano

Jak ktoś nie ma za bardzo pojecia to na pewno sie mu przyda :good: szacun za wykonana robotę

Opublikowano

U mnie mechanior przy rozrządzie wymieniał tą uszczelkę i dał cieniutko silikonu i po pół roku puszczała :kwasny: Po razkręceniu doszedłem do wniosku że nie dam rady wyczyścić uszczelki ze starego silikonu i pojechałem kupić nową (tą tańszą bez uszczelnień na śruby). Dałem czarny silikon do silników i teraz trzyma jak ta lala :>

Opublikowano

a kto mi powie z jaka sila dokrecamy te 3 nakretki

Opublikowano

po wymianie uszczelki,cieknie mi teraz z tych śrub mocujących.

Opublikowano

Przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów należy też od razu wymienić dolne i górne gumki przy śrubach - najlepiej Reinza lub innej dobrej firmy. Tym bardziej że to groszowe sprawy.

Opublikowano

uszczelka wymieniona ,śróby dociągnięte i sucho jak na pustyni

Opublikowano

wymieniałem tą uszczelkę już dwa razy i po lewej stronie od turbiny przy pierwszej i trzeciej śrubie sączy się olej bo bloku....jak to zwalczyc

Opublikowano

klucz dynamometryczny nowy zestaw erling i po problemie

Opublikowano

z kluczem dynamometrycznym szanse na prawidłową instalację uszczelki się dramatycznie zwiększają. Dzięki niemu mamy:

1. równo dociśniętą pokrywę

2. z odpowiednią siłą dociśniętą w stosunku do parametrów uszczelki - nie za słabo i nie za mocno.

Nie rozumiem jak może o tym nie być wspomniane w opisie. W silnikach 1,8L nakrętki 10mm od pokrywy zaworów przykręca się z siłą 10Nm, nie wiem jak w dizlach, oczywiście stopniowo wszystkie a nie jedną na gotowo podczas gdy inne luźne. Do nowej uszczelki (zakładam, że dobrej firmy) nie daje się silikonu, przynajmniej tak mi powiedział fachowiec w ASO. Jeśli da się silikon to już w jednym miejscu będzie grubiej i w innym miejscu bez silikonu będzie mniej. Do prostej pokrywy i nowej uszczelki nie ma co dawać, jeżeli już to w samych różkach gdzie uszczelka przechodzi z poziomu na pion minimalne ilości i nie czekać aż podeschnie. Przykładowo do uszczelki miski olejowej audi zaleca środek uszczelniający.

Inna sprawa jak ktoś ma zrujnowaną pokrywę nieprawidłowym wcześniejszym dokręcaniem na płałę i starą uszczelkę - to wówczas po odtłuszczeniu być może dobry silikon po całości będzie jedynym wyjściem ale i tak użył bym wtedy też klucza dynamometrycznego.

Opublikowano

Mysle ze malo kto zrobi to z kluczem a to duzy blad bo nie ma takiej opcj zeby lapa dokrecic z ta sama sila sruby

Minimalna roznica odegra sie w przyszlosci tym ze pokrywa odksztalci sie i nastepnym razem niestety juz nawet klucz nie pomoze

ogolnie w dieslach tez 10Nm bo to ten sam rozmiar szpilki i nakretki

W ostatecznosci dirco czy jakos tak

Najwazniejsze to dobrze wyczyscic i dokrecic

Opublikowano

Mam podobny problem w swoim audi

Byłem u mechanika i powiedział mi dajemy jakis silikon (ktory na nastepny dzien i tak puscił )

Lub kupujemy nowa osłone wraz z uszczelka. Powiedział ze nie mozna kupic samej uszczelki tylko do mojego rodzaju silnika (AHH) uszczelka jest wraz z osłona i kosztuje około 500 zł Oraz sprawa gumek jakiej firmy kupic

Opublikowano

Ostatnio robilem rozrzad cos kolo polowy listopada i jak narazie ok

Uszczelke kupilem znowu z elringa a tam masz caly zestaw z gumkami posmarowalem delikatnie tym szarym silikonem ( dirko )czy jakos tak sie to pisze i do tej pory ok

Proponuje taki zabieg juz kilka osob tak jezdzi i oki

Pozdro

oczywiscie klucz dynamo..

Opublikowano
po wymianie uszczelki,cieknie mi teraz z tych śrub mocujących.

Tez wymienilem te gumki pozniej na nie orginalne i wymieniam je 3 razy w roku (delikatnie posmarowane silikonem):/ Rada na przyszlosc:ZAKŁADAJCIE STARE ORYGINALNE A BEDZIE SUCHO:wink:

Opublikowano

jak wam leci spod śrub tak jak mi leciało wiec zamiast wymienić te szpilki to podłożyłem małe podkładki pod dolne gumki automatycznie wychodzi że dolna gumka jest większa ( w niczym nie przeszkadza) później pokrywa górne gumki kapselki i nakrętki następnie dokręciłem to max, czyli poczułem lekki opór i koniec. Po problemie nie cieknie spod śrub nie cieknie. oczywiście dałem lekko silikonu największą uwagę przykułem tym zakamarkom na początku głowicy. Efekt - nie cieknie

Opublikowano

Jak dokrecisz na max to pokrywe pokrzywisz a jak ja zdejmiesz i zalozysz nastepnym razem zobaczysz efekt

klucz dynamometryczny zalatwia sprawe po problemie ewentualnie troszke dircko

Opublikowano

powtarzacie tak o tym kluczy dynamometrycznym jak by każdy miał go w swojej domowej szafce narzędziowej, nie każdy na tym forum jest mechanikiem z zawodu i nie musi posiadać takowego klucza, co w takim wypadku?

Opublikowano

Jakie uszczelki polecacie z oringami w kpl? mi z pod jednej sączy się delikatnie, ale muszę to zmienić bo brudzi mi silnik:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...