slaw86 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 dzisiaj zabrałem sie za walkę z wyciekami z silnika, jako że najlepiej zacząć to od góry gdy nie można zlokalizować wycieku dzisiaj wymieniłem uszczelką pod pokrywą zaworów jutro oring pod chłodniczką oleju 1. zdejmujemy osłonę silnika odkręcając dwie nakrętki 10 (zaznaczone strzałkami) u mnie odkręca sie cały metalowo gumowy łącznik 2. zdejmujemy odmę, odkręcając opaskę zaciskową i zdejmując opaskę od strony powietrznej 3. odkręcamy 3 nakrętki mocujące pokrywę zaworów klucz nr 10 4. po zdjęciu podkładek dociskających pokrywę zaworów demontujemy gumowe uszczelnienia śrub mocujących 3szt 5. następnie zdejmujemy pokrywę zaworów i wycieramy dokładnie krawędzie pod nową uszczelkę. jednocześnie demotujemy dolne uszczelnieni pod śruby mocujące (zaznaczone strzałką) u mnie brakowało jednego takiego uszczelnienia szukałem wewnątrz głowicy ale nie mogłem znaleść szczątków 6. po dokładnym wytarciu krawędzi głowicy i pokrywy zaworów, zakładamy nową uszczelkę oraz dolne uszczelnienie pod śruby mocujące dalej postępujemy analogicznie składając wszystko do pkt 1.
_Solar_ Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Jak ktoś nie ma za bardzo pojecia to na pewno sie mu przyda szacun za wykonana robotę
Damiancio24 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 czy zakladajac uszczelke uzywales rowniez sylikon???cos sie stanie jesli dodatkowo zlapie uszczelke na sylikon silnikowy??
grzes1150 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 U mnie mechanior przy rozrządzie wymieniał tą uszczelkę i dał cieniutko silikonu i po pół roku puszczała Po razkręceniu doszedłem do wniosku że nie dam rady wyczyścić uszczelki ze starego silikonu i pojechałem kupić nową (tą tańszą bez uszczelnień na śruby). Dałem czarny silikon do silników i teraz trzyma jak ta lala :>
The a4 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 a kto mi powie z jaka sila dokrecamy te 3 nakretki
tajesi1003 Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 po wymianie uszczelki,cieknie mi teraz z tych śrub mocujących.
lutas Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów należy też od razu wymienić dolne i górne gumki przy śrubach - najlepiej Reinza lub innej dobrej firmy. Tym bardziej że to groszowe sprawy.
tajesi1003 Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 uszczelka wymieniona ,śróby dociągnięte i sucho jak na pustyni
Important Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 wymieniałem tą uszczelkę już dwa razy i po lewej stronie od turbiny przy pierwszej i trzeciej śrubie sączy się olej bo bloku....jak to zwalczyc
The a4 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 klucz dynamometryczny nowy zestaw erling i po problemie
powerbox Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 z kluczem dynamometrycznym szanse na prawidłową instalację uszczelki się dramatycznie zwiększają. Dzięki niemu mamy: 1. równo dociśniętą pokrywę 2. z odpowiednią siłą dociśniętą w stosunku do parametrów uszczelki - nie za słabo i nie za mocno. Nie rozumiem jak może o tym nie być wspomniane w opisie. W silnikach 1,8L nakrętki 10mm od pokrywy zaworów przykręca się z siłą 10Nm, nie wiem jak w dizlach, oczywiście stopniowo wszystkie a nie jedną na gotowo podczas gdy inne luźne. Do nowej uszczelki (zakładam, że dobrej firmy) nie daje się silikonu, przynajmniej tak mi powiedział fachowiec w ASO. Jeśli da się silikon to już w jednym miejscu będzie grubiej i w innym miejscu bez silikonu będzie mniej. Do prostej pokrywy i nowej uszczelki nie ma co dawać, jeżeli już to w samych różkach gdzie uszczelka przechodzi z poziomu na pion minimalne ilości i nie czekać aż podeschnie. Przykładowo do uszczelki miski olejowej audi zaleca środek uszczelniający. Inna sprawa jak ktoś ma zrujnowaną pokrywę nieprawidłowym wcześniejszym dokręcaniem na płałę i starą uszczelkę - to wówczas po odtłuszczeniu być może dobry silikon po całości będzie jedynym wyjściem ale i tak użył bym wtedy też klucza dynamometrycznego.
The a4 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Mysle ze malo kto zrobi to z kluczem a to duzy blad bo nie ma takiej opcj zeby lapa dokrecic z ta sama sila sruby Minimalna roznica odegra sie w przyszlosci tym ze pokrywa odksztalci sie i nastepnym razem niestety juz nawet klucz nie pomoze ogolnie w dieslach tez 10Nm bo to ten sam rozmiar szpilki i nakretki W ostatecznosci dirco czy jakos tak Najwazniejsze to dobrze wyczyscic i dokrecic
dbprezes Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Mam podobny problem w swoim audi Byłem u mechanika i powiedział mi dajemy jakis silikon (ktory na nastepny dzien i tak puscił ) Lub kupujemy nowa osłone wraz z uszczelka. Powiedział ze nie mozna kupic samej uszczelki tylko do mojego rodzaju silnika (AHH) uszczelka jest wraz z osłona i kosztuje około 500 zł Oraz sprawa gumek jakiej firmy kupic
The a4 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ostatnio robilem rozrzad cos kolo polowy listopada i jak narazie ok Uszczelke kupilem znowu z elringa a tam masz caly zestaw z gumkami posmarowalem delikatnie tym szarym silikonem ( dirko )czy jakos tak sie to pisze i do tej pory ok Proponuje taki zabieg juz kilka osob tak jezdzi i oki Pozdro oczywiscie klucz dynamo..
lukas551 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 po wymianie uszczelki,cieknie mi teraz z tych śrub mocujących. Tez wymienilem te gumki pozniej na nie orginalne i wymieniam je 3 razy w roku (delikatnie posmarowane silikonem):/ Rada na przyszlosc:ZAKŁADAJCIE STARE ORYGINALNE A BEDZIE SUCHO:wink:
oktawiusz5 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 jak wam leci spod śrub tak jak mi leciało wiec zamiast wymienić te szpilki to podłożyłem małe podkładki pod dolne gumki automatycznie wychodzi że dolna gumka jest większa ( w niczym nie przeszkadza) później pokrywa górne gumki kapselki i nakrętki następnie dokręciłem to max, czyli poczułem lekki opór i koniec. Po problemie nie cieknie spod śrub nie cieknie. oczywiście dałem lekko silikonu największą uwagę przykułem tym zakamarkom na początku głowicy. Efekt - nie cieknie
The a4 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Jak dokrecisz na max to pokrywe pokrzywisz a jak ja zdejmiesz i zalozysz nastepnym razem zobaczysz efekt klucz dynamometryczny zalatwia sprawe po problemie ewentualnie troszke dircko
novwy Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 powtarzacie tak o tym kluczy dynamometrycznym jak by każdy miał go w swojej domowej szafce narzędziowej, nie każdy na tym forum jest mechanikiem z zawodu i nie musi posiadać takowego klucza, co w takim wypadku?
markus85 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Jakie uszczelki polecacie z oringami w kpl? mi z pod jednej sączy się delikatnie, ale muszę to zmienić bo brudzi mi silnik:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się