Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALT + LPG kręci ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panów fachowców.

Jestem totalnym laikiem, na samochodach nie znam się w ogóle, ale chyba moi majstrowie również, bo do tej pory nie poradzili sobie z usterką. Poczytałem forum i nijak nie potrafię znaleźć odpowiedzi na mój problem. Liczę więc na Waszą fachowość i chociażby nakierowanie.

Od kilku miesięcy co pewien czas autko nie odpalało. Silnik kręcił i nic. Za 2,5,8 razem odpalał i na jakiś czas spokój. Nie miało znaczenia, czy autko było na zimnym czy rozgrzanym silniku. Objawom tym zaczął towarzyszyć ubytek płynu chłodniczego. Gdy jednak gasiłem auto na benzynie i odpalałem na benzynie problem nie występował. Mechanicy zdiagnozowali wyciek i naprawili. 2 tygodnie było ok, płyn nie uciekał, a4 odpalała zarówno na benzynie jak i na gazie. 

Na dzień dzisiejszy:

1. Raz zdarzyło się, że a4 nie odpaliła na benzynie. Po 5 minutach poszło spoko.

2. Auto stoi na parkingu; kreci spoko ale nie odpala, a zostało wyłączone na gazie.

3. Zauważyłem ponowny ubytek płynu chłodniczego.

Panowie, co proponujecie??? Na co nakierować mechaników? Będę wdzięczny za każdą sugestię.

 

 

 

Opublikowano

Zrób log statyczny z przełączaniem paliw. DO objawów bardzo pasuje zła mieszanka LPG. Do tego sprawdzić czy płyn nie ucieka gdzieś przy reduktorze LPG.
 

Opublikowano

Odłącz bezpiecznik od gazu i zakręć zawór w butli i zobacz czy to coś da.  Jakie błędy wyskakują? 

Wskazania czujnika temp do komputera są ok? Czy auto jeździ normalnie jak już odpali?

Opublikowano

A jak masz na samym Pb ?  

Podejrzewam że masz puszczający reduktor przez co dawka paliwa jest za bogata i zalewa a nie pali. 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, dzięki za życzliwy odzew.

Audi po 2 godzinach postoju na zewnątrz jak gdyby nigdy nic odpaliło. Potem jeszcze kilkukrotnie gasiłem raz na Lpg raz na Pb i nie było kłopotów z uruchomieniem.

No i generalnie, zawsze jak odpali chodzi bez zastrzeżeń. Ma oczywiście, jak duża część ALT, problem z falowaniem obrotów na luzie, ale tak było od zawsze.

Na samej Pb jak pisałem było zwykle ok, ale raz zdarzyło się, że auto nie odpaliło.

 

U mechanika będę jutro bądź pojutrze (kwestia dostępności terminów). Przekażę mu spostrzeżenia, no i opiszę sprawę dalej na forum.

Edytowane przez Navigon
literówki
Opublikowano

Panowie, poniżej wklejam zdjęcia otrzymane od mechanika... Jakieś pomysły?

20171130_085715.jpeg

20171130_085942.jpeg

20171130_090004.jpeg

20171130_090019.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Przekaźnik silnika do wymiany-219. Sprawdź czy masz sucho w skrzynce ECU

Edytowane przez sitar
Opublikowano

Ruszyło się coś w temacie?

Opublikowano

Jutro jadę do warsztatu. Dzięki za podpowiedź. Obiecałem, że dam znać jak sprawa ruszy, ale wiecie, jak odległe są terminy u mechaników.

Po odbiorze auta dam znać co i jak.

Opublikowano

U mechanika auto (złośliwie!) paliło za każdym razem. Wymienił przekaźnik zgodnie z moim poleceniem. Jak na razie auto chodzi bez zarzutu. Dam znać, jak się sytuacja rozwinie.

Opublikowano

 Minęły 2 tygodnie od wymiany przekaźnika zgodnie z sugestią kolegi @sitar i auto chodzi bez zastrzeżeń, więc chyba problem rozwiązany. Bardzo dziękuję za pomoc.

Mam nadzieję, że ten wątek i wyjaśnienie komuś w przyszłości pomoże.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy poświęcili czas na pomoc w mojej sprawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...