Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wolno się nagrzewa-termostat? Audi BFB 1,8 t


Sebqull

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem. Moje audi A 4 B6 1,8 T wolno się nagrzewa. Przy temperaturze zewnętrznej 0 st C muszę przejechać 6 km po mieście żeby złapał 90 na wskaźniku. Czujnik temp wymieniony na nowy. Jak dojdzie do 90 to już trzyma (na vagu do 100 st dochodzi) no ale....chłodnica u góry ciepła w fazie nagrzewania silnika.Czyzby lekko puszczał termostat?w załączniku fotki z pomiarów temperatur. Kiedy silnik miał 60 st(czujnik g 62) to czujnik (g 83) który umieszczony jest na dole chłodnicy miał już 20st. Przy g 62-78 st czujnik przy chłodnicy miał ok 27 I TAK DALEJ...przy 84 w silniku czujnik na chłodnicy ok 34 st. chyba tak nie powinno być...? Powinien być zamkniety całkiem az silnik złapie 95 st. Tak jak by lekko puszczał. na ostatniej fotce już sie normalnie otworzył i g 83 miał 80 st. (grupa 130 pierwsze pole  z lewej to g 63 a drugie to g 83)Ktoś cos wie na ten temat?

20171130_174926.jpg

20171130_175049.jpg

20171130_175158.jpg

20171130_175303.jpg

20171130_175430.jpg

20171130_175744.jpg

20171130_175838.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to że się tyle nagrzewa to normalne. Przy 100 stopniach otwiera się termostat także powinno być cały czas w okolicy 100. Może się lekko otwierać wcześniej bo ma wbudowaną grzałkę elektryczna ktora steruje ECU. Reasumując nagrzeje go i przełęcz się autostrada z większą prędkością jak wskazówka spadnie z 90 na liczniku to termostat puszcza. O ile czujniki temperatury ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro się przyjadę. Czujnik  g62/g2  nowy.Tylko dziwi mnie ze w czasie nagrzewania chłodnica u góry się grzeje.i wąż górny gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to prawdę to teraz na trasie tak przy prędkości 130 powinno spadać do 70 stopni na zegarze jak będzie w okolicy 100 na wagu to jest spoko i niczego się nie czepiaj. Błędu termostatu nie masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam. Na vagu widać jak zaczyna sterownik włączać grzałkę termostu jak juz się wygrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przejechałem się i trzyma ale żeby go za grzać to trochę potrzebowalem czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przestroga dla wszystkich. Nic z tych rzeczy.tyle nie potrzebuje jechac zeby sie nagrzac. To nie diesel. Rozebrałem termostat dziś i co. ORING I uszczelka w srodku rozleciane. Tak jak było gdzieś pisane o tym oring u na grzałce no i uszczelka grzybka tez nie lepsza. Wkład dobry ale częściowo przepuszczal właśnie przez to.Jutro będę miał nowy i zobaczymy ile szybciej się nagrzeje. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy obecnej temp 90 C jest po ok. 2,5-3 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sebqull napisał:

No i po wymianie termostatu po 3,5 km nagrzany :)

To chyba i u siebie muszę wymienić :-/ mi też po 6-7 km dopiero 90 łapie, a myślałem że po prosty tyle czasu potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km :) Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach :D

Także bierzcie to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też wpływa na nagrzanie silnika tak jak i ustawienie ogrzewania w klimatroniku. Ja jezdze ta samo trasa i mam porównanie przed i po wymianie termostatu..a i chłodnica teraz zimna calkowicie i nawet u góry.A górny wąż ciepły przy silniku a już przy chłodnicy zimny a wcześniej był cały gorący :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2017 o 08:22, cysiek18 napisał:

Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km :) Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach :D

Także bierzcie to pod uwagę.

tak własnie, cała prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebqull gdyie kupieś ten termostat? Allegro? Ile kosztował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jolley napisał:

Sebqull gdyie kupieś ten termostat? Allegro? Ile kosztował?

Pisz do @Wandej, @dzik, @tomekhxc, ewentualnie ORI to do kolegi @m1chal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...