Jump to content
IGNORED

Wolno się nagrzewa-termostat? Audi BFB 1,8 t


Sebqull

Recommended Posts

Witam,

mam problem. Moje audi A 4 B6 1,8 T wolno się nagrzewa. Przy temperaturze zewnętrznej 0 st C muszę przejechać 6 km po mieście żeby złapał 90 na wskaźniku. Czujnik temp wymieniony na nowy. Jak dojdzie do 90 to już trzyma (na vagu do 100 st dochodzi) no ale....chłodnica u góry ciepła w fazie nagrzewania silnika.Czyzby lekko puszczał termostat?w załączniku fotki z pomiarów temperatur. Kiedy silnik miał 60 st(czujnik g 62) to czujnik (g 83) który umieszczony jest na dole chłodnicy miał już 20st. Przy g 62-78 st czujnik przy chłodnicy miał ok 27 I TAK DALEJ...przy 84 w silniku czujnik na chłodnicy ok 34 st. chyba tak nie powinno być...? Powinien być zamkniety całkiem az silnik złapie 95 st. Tak jak by lekko puszczał. na ostatniej fotce już sie normalnie otworzył i g 83 miał 80 st. (grupa 130 pierwsze pole  z lewej to g 63 a drugie to g 83)Ktoś cos wie na ten temat?

20171130_174926.jpg

20171130_175049.jpg

20171130_175158.jpg

20171130_175303.jpg

20171130_175430.jpg

20171130_175744.jpg

20171130_175838.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolego to że się tyle nagrzewa to normalne. Przy 100 stopniach otwiera się termostat także powinno być cały czas w okolicy 100. Może się lekko otwierać wcześniej bo ma wbudowaną grzałkę elektryczna ktora steruje ECU. Reasumując nagrzeje go i przełęcz się autostrada z większą prędkością jak wskazówka spadnie z 90 na liczniku to termostat puszcza. O ile czujniki temperatury ok.

Link to comment
Share on other sites

Ok jutro się przyjadę. Czujnik  g62/g2  nowy.Tylko dziwi mnie ze w czasie nagrzewania chłodnica u góry się grzeje.i wąż górny gorący.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to prawdę to teraz na trasie tak przy prędkości 130 powinno spadać do 70 stopni na zegarze jak będzie w okolicy 100 na wagu to jest spoko i niczego się nie czepiaj. Błędu termostatu nie masz?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam. Na vagu widać jak zaczyna sterownik włączać grzałkę termostu jak juz się wygrzeje

Link to comment
Share on other sites

No i przejechałem się i trzyma ale żeby go za grzać to trochę potrzebowalem czasu

Link to comment
Share on other sites

No i przestroga dla wszystkich. Nic z tych rzeczy.tyle nie potrzebuje jechac zeby sie nagrzac. To nie diesel. Rozebrałem termostat dziś i co. ORING I uszczelka w srodku rozleciane. Tak jak było gdzieś pisane o tym oring u na grzałce no i uszczelka grzybka tez nie lepsza. Wkład dobry ale częściowo przepuszczal właśnie przez to.Jutro będę miał nowy i zobaczymy ile szybciej się nagrzeje. 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

u mnie przy obecnej temp 90 C jest po ok. 2,5-3 km 

Link to comment
Share on other sites

No i po wymianie termostatu po 3,5 km nagrzany :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jaki termostat zamontowałeś ??  

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Sebqull napisał:

No i po wymianie termostatu po 3,5 km nagrzany :)

To chyba i u siebie muszę wymienić :-/ mi też po 6-7 km dopiero 90 łapie, a myślałem że po prosty tyle czasu potrzeba

Link to comment
Share on other sites

Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km :) Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach :D

Także bierzcie to pod uwagę.

Link to comment
Share on other sites

No też wpływa na nagrzanie silnika tak jak i ustawienie ogrzewania w klimatroniku. Ja jezdze ta samo trasa i mam porównanie przed i po wymianie termostatu..a i chłodnica teraz zimna calkowicie i nawet u góry.A górny wąż ciepły przy silniku a już przy chłodnicy zimny a wcześniej był cały gorący :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.12.2017 o 08:22, cysiek18 napisał:

Weźcie też pod uwagę jakie są te wasze pierwsze kilometry. Jak jadę rano do pracy przez miasto, temp. 0 stopni, korki itp. to potrzebuję nawet 6 km żeby się nagrzał. Wracając z pracy w odwrotną stronę mam kilka km normalnej drogi bez korków i wtedy potrzebuję już tyko 3 km :) Wiadomo że silnik szybciej się nagrzeje przy większych obrotach :D

Także bierzcie to pod uwagę.

tak własnie, cała prawda

Link to comment
Share on other sites

Sebqull gdyie kupieś ten termostat? Allegro? Ile kosztował?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...