LUKENSZ Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Tak jak pisałem w przywitaniu planuje zmianę samochodu właśnie na A4 B7. Podczas standardowego poszukiwania nowego samochodu zauważyłem, że większość silników benzynowych jest na bezpośrednim wtrysku (diesel mnie nie interesuje) i mnie to zmartwiło, ponieważ chciałbym założyć LPG. Wiem, że jest to możliwe, ale nie jest tak ekonomiczne jak w silnikach z wtryskiem wielopunktowym, na dodatek wysoka awaryjność silników TFSI dodatkowo mnie odstrasza. Dlatego pomyślałem o następującym projekcie. Zakup A4 b7 avant (bez większych oznak korozji i bez naruszonych elementów nośnych samochodu - następnie doprowadzenie blacharki do stanu perfekcyjnego) złożenie silnika 2,7 biturbo + program ok. 320km i zestrojenie go z LPG quattro najlepiej w proporcji 40/60 i tutaj mam największy problem ponieważ, nie wiem jaką skrzynie i jakie dyfry musiałbym mieć wymiana kompletnego zawieszenia łącznie z wahaczami (finalnie coś odpowiadającego twardości seryjnego zawieszenia z s4 b8) nowe sprzęgło, półosie, rewizja maglownicy, skrzyni, dyfrów i ewentualne naprawy. Jestem świadomy, że nie nie dam rady wszystkiego zrobić sam, więc po skompletowaniu wszystkiego zleciłbym komuś poskładanie wszystkiego do kupy, a widziałem, że kilka projektów z tym silnikiem w tej budzie już było. Chciałbym, żebyście podrzucili jakieś cenne rady i chciałbym zrobić jakąś kalkulacje, żeby wiedzieć jaki muszę mieć budżet.
Karasik2 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 pytanie jaki sens jest wogle zakladac LPG do 2.7 BT .. Gaz zakladaj ludzie co chca zaooszczedzić na Orlenach czy innych Shelach jak kogos stać na taki silnik to koszt 98 tez przeciez zniesie ... Jak ktos załozy przy tej mocy to spalanie zjedzie z 15 na 13?
LUKENSZ Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2017 Temat LPG to temat rzeka i to bardzo długa i bardzo głęboka. Co powiecie o reszcie? Najbardziej zastanawiają mnie te dyferencjały, jakie dyferencjały powinny siedzieć w środku, żeby było 40/60? I jakiś kosztorys? POMOŻECIE?
wesz82 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 6 godzin temu, Karasik2 napisał: pytanie jaki sens jest wogle zakladac LPG do 2.7 BT .. Gaz zakladaj ludzie co chca zaooszczedzić na Orlenach czy innych Shelach jak kogos stać na taki silnik to koszt 98 tez przeciez zniesie ... Jak ktos załozy przy tej mocy to spalanie zjedzie z 15 na 13? Nie rozumiesz?? Gaz zaklada sie po to by nie plakac przy tankowaniu. Kolega widac chce dluzej trzymac ten samochod wiec tym bardziej wruci sie mu zagazowanie auta. Chore podejscie do sprawy. A co bys powiedzial jak ktos kto trzaska kilometrow potrafi odlozyc dzieki lpg na wakacje??? Kolego musialbys zadzwonic do ludzikow co robia takie przekladki.Nosb chyba dalej w tym siedzi w sumie on chyba u nas byl pionierem w przekladce 2,7. Koszta rozne. Silnim sam to ok 5 k do tego robota i ewentualnie dojazd do mechanikora. Juz chyba lepiej wyjdzie Ci kupic porobione i problem z glowy.
LUKENSZ Opublikowano 11 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ok, dzięki za pomoc. A ten napęd? Ktoś coś?
Makale Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Rozdział momentu jest w centralnym mechaniźmie różnicowym - Torsenie. Domyślnie jest torsen 2 gen i rozdział 50/50 jak chesz 40/60 to Torsen 3 gen z RS4 B7. Możesz mieć też 20/80 w Torsenie 2 gen, ale mod koszt około 4 tys zł.
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 (edytowane) Godzinę temu, Makale napisał: Możesz mieć też 20/80 w Torsenie 2 gen, ale mod koszt około 4 tys zł. Pytanie, Tylko po co ? Edytowane 17 Grudnia 2017 przez Dev
Makale Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Po to, żeby część podsterowności zamienić w nadsterowność. Sam się nad tym modem zastanawiam. I tak różnica między FWD a Quattro to poezja. To nie BMW, że silnik masz między osiami, tylko jednak motor z zderzaku i za przednią osią. Auto cały czas ma tendencje do "śródsterowności" i podsterowności. Zależy kto czego oczekuje od auta. Ja się już przyzwyczaiłem do Quattro i w porównaniu do BMW z RWD z nieco większą mocą (131 vs 193km) na zakrętach dotrzymuję tempa, ale dalej często przód lubi wyjechać.
Dev Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 19 godzin temu, Makale napisał: Po to, żeby część podsterowności zamienić w nadsterowność. Sam się nad tym modem zastanawiam. I tak różnica między FWD a Quattro to poezja. To nie BMW, że silnik masz między osiami, tylko jednak motor z zderzaku i za przednią osią. Auto cały czas ma tendencje do "śródsterowności" i podsterowności. Zależy kto czego oczekuje od auta. Ja się już przyzwyczaiłem do Quattro i w porównaniu do BMW z RWD z nieco większą mocą (131 vs 193km) na zakrętach dotrzymuję tempa, ale dalej często przód lubi wyjechać. to nie.kupuj audi tylko coś innego 4x4 każde audi z Q jest parszywa pod względem pod i nadsterownosci zmieniając proporcje na układzie napedowym nie.pozbedziesz się tego problemu sam jezdze a4ką na dwóch TorSen-ach tylko po to aby zyskać na przyczepności nie martwić się o podsterownosc
Wandej Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 19 godzin temu, Makale napisał: Po to, żeby część podsterowności zamienić w nadsterowność. Sam się nad tym modem zastanawiam. I tak różnica między FWD a Quattro to poezja. To nie BMW, że silnik masz między osiami, tylko jednak motor z zderzaku i za przednią osią. Auto cały czas ma tendencje do "śródsterowności" i podsterowności. Zależy kto czego oczekuje od auta. Ja się już przyzwyczaiłem do Quattro i w porównaniu do BMW z RWD z nieco większą mocą (131 vs 193km) na zakrętach dotrzymuję tempa, ale dalej często przód lubi wyjechać. Dołożyłeś quattro do ALT?
Makale Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Dev: korciło mnie, żeby zaspawać TorSena w skrzyni i odkręcić półośki z przodu, ale to profanacja. Co do moda 4:1 dopóki go nie zrobię to się nie przekonam, jednak więcej napędu na tył na pewno, no kurde musi zrobić auto bardziej nadsterowne. Do B5 widziałem temat z upchnianiem TorSena na tył. A jak jest z dyfrem B7? Wandej: tak Quattro do ALT dołożyłem. Mało tego. Skrzynia jest z 3.0 V6/2.0 TFSI B7 i "trójka" kończy się przy 150. Nasłuchałem się, że ALT na tak długiej skrzyni i w dodatku w Quattro nie będzie miało siły jechać, nawet na piasku nie przymieli itd itp. A szczerze? dwa te same punkty orientacyjne i na CVT ośka w tym miejscu miałem 190, teraz mam prawie 200. I jak się postaram to skrzyżowanie zrobi bokiem na mokrym. No i w końcu się nie martwię czy jak popada śnieg to wyjadę z działki czy ESP off i będę czekał aż się do twardego dokopię. Myślcie co chcecie (Q na długiej skrzyni do ALT), ale jak się skończy ALT to myślę nad włożeniem 2.7 BiTurbo (a nie wsadzę 2.7 do ośki, seryjnego zawieszenia i hebli).
LUKENSZ Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2017 Co do stałego napędu 50/50 to (chyba) zawsze będzie przód wyjeżdżał. Sporo jeździłem Subaru, w którym jest 50/50 i trzeba było uważać, bo samochód lubił podsterowność. Nie wiem jak to wygląda np. w STI, ale z tego co słyszałem to DCCD na prawdę sporo zmienia i na odpowiednim ustawieniu (chyba auto) samochód jest nadsterowny. Tak, że wybór innego samochodu AWD to nie jest rozwiązanie. Chyba, że mówimy tutaj właśnie o takim STI albo EVO, ale takie samochody niestety odpadają z powodu kosztów utrzymania.... Wracając do QUATTRO, czy da się bez problemu spiąć centralny dyferencjał z RS4 B7 ze skrzynią od 3.2 FSI? Rozmawiałem z gościem, który zajmuję się modyfikacjami i zrobił już kilka B7 z 2,7 biturbo, powiedział, że trzeba wymienić cały napęd od RS4.... Dev możesz napisać coś więcej o swoim napędzie i wrażeniach z jazdy (+ porównanie do ori)?
moniuh Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 b6 @ rs4 na alledrogo mi sie rzucilo dzis
LUKENSZ Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) 48 minut temu, moniuh napisał: b6 @ rs4 na alledrogo mi sie rzucilo dzis Fajna opcja ale celuję w B7 kombi... Edytowane 19 Grudnia 2017 przez LUKENSZ
Makale Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Cała skrzynia + dyfer + wał chyba inawet jest inny.
Dev Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 do tylnego dyfra B7 możesz wrzucic Quaif'a ale drogi w ....uj
LUKENSZ Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Ilu procentowego tego Quaif'a masz włożonego? Jak wrażenia z jazdy w porównaniu z oryginalnym rozwiązaniem?
Makale Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Dev z tego co kojarzę nie ma Quaif'a tylko TorSena takiego masz w skrzyni wziętego z tylnego dyfra z Audi V8. Jedyna chyba cywilna audiola z TorSenem z tyłu. Widziałem też, na forach tuningowych tylne TorSeny w subarkach i lexusach. Nie wnikałem jaka rzeźba żeby to włożyć. Ogólnie realne i czysto mechanicznie rzecz birorąc to: FWD = napęd na 1 koło (1 z 2 przednich) Quattro = napęd na 2 koła (1 z 2 przednich + 1 z 2 tylnych i też nie zawsze; jak podniesiesz 1 koło na lewarku to tylko to 1 koło się będzie kręciło) Quattro + TorSen z tyłu = napęd na 3 koła (1 z 2 z przodu i oba tylne - i też nie nie zawsze; TorSen 2 gen wymaga oporu po obydwóch stronach, żeby mógł się zapiąć, TorSen da 4x więcej momentu na oś o lepszej trakcji, ale jak np. tył ma 0 trakcji, to na przód idzie 4x0 czyli 0 i auto stoi i kręci Się tylko 1 koło)
Dev Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Torsena z V8ki nie wrzucisz do dyfra od B6/7, nie pasuje na wielowypust w polosiach talerzowych. kolega ma Quaifa w B7 3.0tdi na tylnej osi, można też rozejrzeć się za Peloquinem
LUKENSZ Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Ok, dzięki za wszystkie informacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się