adams78 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Opublikowano 17 Stycznia 2009 I słusznie. Też to mam i po prostu tak ma być - wystarczy starannie chłodzić turbinę przed zatrzymaniem i nie szczędzić na oleju.
artur1983 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 tutaj sie zwami nie zgodzę że tak ma być ponieważ przegrzanie turbo może doprowadzić do jego popękania bardzo często sie to dzieje w tym modelu silnika ,pękają kolektory wydechowe i kolektor turbiny przyczynę juz każdy zna temperatura tylko co powoduje tak wysoką temperaturę?.Wiem że przyczyną może być podwieszający się zawór lub źle ustawiony rozrząd jeśli ktos ma jakiś inny pomysł prosze o opisanie go
poziek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 podwieszający się zawór który zawór ? źle ustawiony rozrząd o łał...tego się nie spodziewałem...kto tak powiedział ? Pan Henio z warsztatu ?
gregory Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2009 Turbo jest wykonane z Żeliwa, a jak sama nazwa wskazuje żeliwo się żarzy. To stop którego pod wpływem temp. nie trudno doprowadzić do "świecenia". Jeśli turbo ma wystarczająco oleju i silnik nie jest gaszony na zbyt rozgrzanym to nic mu nie będzie. A pęknięcia pojawiają się chyba najczęściej na wskutek zbyt szybkiego stygnięcia, np. zgaszenie od razu po ostrzejszej jeździe na mrozie. Nie chciałbym tu pisać że świecenie turba w każdych warunkach jest normalne, aby mnie ktoś źle nie zrozumiał bo istnieją odstępstwa gdzie na wskutek jakiejś awarii osprzętu silnika itp. mieszanka jest zbyt uboga i temp. spalin jest nieco wyższa, a turbo świeci na czerwono nawet podczas spokojnej jazdy.
artur1983 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Opublikowano 18 Stycznia 2009 ja będę drążył ten temat, zamówiłem parę części na które musze poczekać i założyć takie jak sonda ,N75,DV tą ostatnią zamówiłem od audi TT tak jak na forum radzili koledzy natomiast przegrzewające sie turbo sprobuje zadzwonić do serwisu Audi i umówić się na wizytę zobaczymy co oni powiedzą dziś sprawdziłem przy spokojnej jeździe jadąc do domu 4km i tez robi sie lekko czerwone przy mocnym butowaniu może to normalne ale na krótkim odcinku przy normalnej jeździe przy temp na dworze zero stopni ? to są jaja
gregory Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2009 ja będę drążył ten temat, zamówiłem parę części na które musze poczekać i założyć takie jak sonda ,N75,DV tą ostatnią zamówiłem od audi TT tak jak na forum radzili koledzy natomiast przegrzewające sie turbo sprobuje zadzwonić do serwisu Audi i umówić się na wizytę zobaczymy co oni powiedzą dziś sprawdziłem przy spokojnej jeździe jadąc do domu 4km i tez robi sie lekko czerwone przy mocnym butowaniu może to normalne ale na krótkim odcinku przy normalnej jeździe przy temp na dworze zero stopni ? to są jaja Zainteresuj się poważnie przepływomierzem.
artur1983 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie[br]Dopisany: 19 Styczeń 2009, 14:24_________________________________________________ byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie
poziek Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie stary...wywal katalizator po prostu
artur1983 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Sory Poziek ale uparłem sie i wymienie go na nowy OK
mateogda Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 byłem właśnie na badaniu CO2 katalizatora więc norma wynosi 0.5 a moje auto ma wynik 0.07 czy to mogą być objawy zapchanego katalizatora proszę o opinie Po pierwsze do 0.5, po drugie norma na CO, a nie CO2. CO= 0.07 to całkiem dobry wynik i niekoniecznie musi świadczyć o stanie katalizatora. Sprawny silnika nawet bez katalizatora będzie trzymał normy spalin.
artur1983 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Zgadzam się z tobą walnołem byka co sprawdziłem CO
adams78 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Sory Poziek ale uparłem sie i wymienie go na nowy OK Dlaczego? Skąd wiesz, że jest do bani? Pisałem już kiedyś, że objawy zapchanego kata są bardzo mocno odczuwalne - wyraźnie gorsza dynamika; przerabiałem to kiedyś w innym aucie. Wrażenie podobne do jazdy z zaciągniętym ręcznym To, że ta turbina świeci to nic nadzwyczajnego - nie mam kata i też tak mam, mimo że nie mam żadnych usterek. gregory też to miał i pewnie wielu innych użytkowników tak ma - niektórzy nawet nie wiedzą
morgan84 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam! ja nie przekraczam moim autem 140km bo właśnie boje sie o moje nowe turbo które też przy ostrej jeździe (wystarczy 1 but, 2 but, 3 but 140km i do zeraz) a turbina oraz kolektor jest czerwony, bardzo czerwony... Przy normalnej jeździe do 3000obr/min turbo nie świeci. Po jutrze umówiłem sie z "magikiem" od turbo chipa itp zobaczymy co on powie...
morgan84 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 No i dowiedzialem sie... turbo jednak moze sie przegzewac... powodem w moim przypadku jest zły skład mieszanki(za malo paliwa dostaje) wadliwa przepływka. Wsadzilem przepływke odpowiednik z innego auta i na vagu wyszlo przy 6000obr 115 jednostek a na mojej przeplywce 85... w poniedzialek zalatwie nowa przeplywke i jeszcze raz sprawdze a potem zobacze czy dalej sie tak turbina nagrzewa. pozdro [br]Dopisany: 30 Kwiecień 2009, 16:32_________________________________________________HE he i dalej to samo 1,2,3 (biegi) but, zatrzymuje sie otwieram maske a tam gril gotowy nic tylko kielbaski szykowac (kolektor turbo czerwone). Odpowiednia mieszanka paliwa nic tu nie zmieniła, wymieniłem przepływke: stara prszepływka - 85 jednostek paliwa 6500obr/min, nowa przepływka -130 jednostek paliwa przy 6500obr/min w przyszłym tygodniu wywale katalizator to sprawdze znowu czy sie mniej grzeje, ale powoli zaczynam w to wieerzyć ze tak poprostu musi byc jak sie ostro jedzie to sie grzeje tylko zastanawiam sie co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe pozdro
gregory Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Opublikowano 8 Maja 2009 zastanawiam sie co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe pozdro To turbo będzie cały czas czerwone . Możesz i jechać 1000km z czerwonym turbem, jeśli masz sprawne układy chłodzenia/smarowania to nic mu nie będzie. To małe turbo, a seryjne programy są ubogo pisane więc seryjne turbo grzeje się bardziej nawet od jakiegoś większego
adams78 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 w przyszłym tygodniu wywale katalizator to sprawdze znowu czy sie mniej grzeje Nic to nie zmieni. co jak pojade na nimcy 300km autostradą i powiedzmy bede mial 5000obr/min pod koniec trasy turbina sie stopi?? hehe Z tego względu w 1.8T trzeba zwracać szczególną uwagę na klasę i czystość oleju. Turbinie nic nie grozi zakładając, że przed wyłączeniem silnika ją ochłodzisz jadąc spacerkiem np. 2km przed końcem trasy.
tauron Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Heh czytając ten temat też moge sie podczepic , ostatnio przy jezdzie do pracy moja niunia dostała przez chwilke buta i z ciekawości zajrzałem pod maskę , no i było tam czerwono jak , wystarczyło jej jakieś 1,5 kilometra , moim zdaniem chyba jednak te typy tak mają , jedno co jest ważne to nie gasic silnika w momencie gdy jest czerwona , wystarczy odczekac pare minut lub spacerkiem sie przejechać i będzie git .
WhiteBoy Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Panowie auto jest po chipie i dziś zauważyłem że turbo jest czerwone po przejechaniu kilku km. Auto ma mniej mocy na wyższych obrotach a turbo jakby wolniej wstawało. Fakt że trochę butowałem, ale jechałem po godz 22:00 więc już było chłodno... Na dniach jadę na diagnozę, na co warto zwrócić uwagę? Jest fmic, DP, TIP, świece nowe, wtryski nowe, olej nowy-stan odpowiedni, DV'ka niedawno zmieniona, rozrząd zrobiony. W aucie nie wymieniane były cewki, przepływka oraz filtr paliwa - czy któreś z tych moga być odpowiedzialne za takie anomalia ? Mam wrażenie że auto wbiło w tryb awaryjny? Czy bez vaga mogę go jakoś wrócić do trybu normalnego ? Jeżeli przpływka jest sprawna to jak ją odłącze to auto przestanie w ogóle jechać?
msck Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 to normalne ze turbo sie tak nagrzewa. jeszcze jakbyś miał kata to by byla wina tego ze jest zapchany i turbo ma opor. jak odlaczysz przeplywke i bedzie tak samo jechal to do wymiany, jak gorzej to jest ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się