Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania, szarpanie po przełączeniu na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie w marcu tego roku wymieniałam wtryskiwacze na hana gold ze względu na uszkodzenie poprzednich (koszt 500 zł ). Gwarancja na instalacje wygasła pod koniec 2016 roku. Półtora miesiąca temu miałem problemy z cieknącym płynem chłodniczym na łączeniach przewodów z reduktorem oraz szarpania po przełączeniu. Okazało się, że reduktor do wymiany i 330 zł mniej w kieszeni. Aktualnie silnik po przełączeniu na lpg drży do momentu porządnego rozgrzania.  Koleś z serwisu gdzie zakładałem i wymieniałem pogwarancyjnie części wspomniał, że prawdopodobnie winowajcą są wtryskiwacze. Stwierdził, iż nie zostaną wymienione gwarancyjnie, ponieważ są uwalone od słabej jakości lpg co u nich nie podlega naprawie. Brzmi to asurdalnie. Czy mam możliwość walczenia z nimi żeby ogarneli mi to gwarancyjnie? Pojeździłem na wtryskiwaczach raptem 10 miesięcy ok 7 tys km. Filtry lpg wymieniam co 6 miesięcy profilaktycznie.  

Edytowane przez Gość
Zmiana treści
Opublikowano

Nie wiem jak z tą gwarancją, ale u mnie było podobnie i winą były wtryski gazu. Pokryłem koszta z własnej kieszeni i na razie spokój.

Opublikowano

Kolego jeśli tankujesz zaolejony gaz to niestety takie są skutki. Przerabiałem osobiście ten temat z miesiąc temu. Gwarancja nie pokrywa skutków tankowania paliwa wątpliwej jakości. Ja zapłaciłem 50 zł za czyszczenie wtrysków z robotą + 70 zł za standardowy przegląd gwarancyjny. Nie wolno tankować gazu dostarczanego przez tezet (m.in Lotos), bo takie są właśnie skutki. Dobre wtryski możesz uwalić takim gazem po 2tys. kilometrów. Ja byłem pierwszą osobą, która czyściła kiedykolwiek wtryski ac-w03 w zakładzie gdzie montowałem lpg. Filtry miałem czyste ale ten olej dostaje się wszędzie. Byłem ostrzegany przy montażu żeby unikać tezetu ale niestety nie wiedziałem, że lotos też się od nich uzależnił od jakiegoś czasu.

Jako ciekawostkę dodam, że ten serwis czyścił/doprowadzał do ładu instalacje lpg we flotowych oplach tezetu w Lublinie :D

Opublikowano

Kiedy ja tankuje prawie zawsze na orlenie, bp czy paliwku. Nie jeżdżē tam gdzie jest najtaniej. Jakoś inni moji znajomi mają instalacje staga i tankują gdzie popadnie i nikt nie ma problemów. Kazdy sie dzwi ze u mnie tylko ciągle cos nie tak z lpg. Glupek ze mnie ze założyłem instalacje w europegaz.Nie polecam. 

Opublikowano

Proponuję zmienić warsztat skoro po gwarancji masz wszystko wymieniać,a wtryski już drugi raz. Mamy wujowy gaz, ale bez przesady. Sam tankuje gdzie mi wygodniej, orlen albo mało stacje-często za leroyem na produkcyjnej. Syfu na filtrach mnóstwo, ale instalacja działa.

W europagaz byłem raz na legalizację butli, przy okazji wyszło, że mam elektrozawór przy butli niesprawny(spalona cewka i wywalony tłoczek).  Zaproponowali wymianę wielozaworu. Tłoczek i cewka ~30zł.

Popytaj, czy jakiś inny warsztat nie chciałby tego ogarnąć.

Opublikowano

A po wymianie reduktora ktoś ustawiał Ci lpg, zazwyczaj tego nikomu nie chce sie robić a powinno być robione, miałem to samo w Fordzie i po korektach które już sam zrobiłem było tak jak być powinno.

Opublikowano

Niema potrzeby ustawiać instalacji tylko trzeba ustawić takie samo ciśnienie jak na starym reduktorze.

Opublikowano

Po wymianie reduktora jeździłem na obowiązkową regulację po 1000 km. Jutro podłącze auto pod komputer i sam sprawdzę jak zachowują się wtryskiwacze. 

 

 

 

Opublikowano

Te drgania masz tylko na LPG?

Opublikowano

No to całe szczęście :)

Opublikowano

Wczoraj  sprawdzałem wtryskiwacze gazowe. Po kilku godzinach spoczynku odpaliłem auto. Poczekałem, aż się przełączy na LPG po czym w programie wyłączyłem wszystkie wtryskiwacze gazowe i włączałem je  po kolei,  by sprawdzić czy na którymś konkretnie będzie szarpało. Niestety nic takiego nie zaobserwowałem. Silnik trochę drżał na gazie i tyle. Na każdym wtryskiwaczu identyczna sytuacja. Czy to na pewno wtryski?

Panowie może któryś z was dobrze ogarnia program od lpg i mógłby wbić się zdalnie na podłączony lapek pod auto i posprawdzać czy jest git?

Opublikowano

Trochę czasu minęło, ale napiszę co z moim problemem. 

Umówiłem się do europegas na diagnozę. Zostawiłem auto wieczorem i kolejnego dnia z rana dzwonki koleś i oznajmia, że wtryskiwacze do wymiany bo są zasyfione. Wkurza..... się i powiedziałem, że nie nie stać mnie żeby wymieniać wtryskiwacze co 10 miesięcy i że poproszę oficjalne pismo w tej sprawie i polecę do rzecznika. Okazało się, że naprawili problem na gwarancji. Ponoć wyczyscili wtryskiwacze, ale jak zaglądałem pod maskę to mam wrażenie, że wstawili mi 3 tryskiwacze hany 2001,  a ostatni jest taki jak miałem.

Sciemniacze, że szok. Przez jakiś czas było ok. Teraz ok 1 minuty przed przełączeniem na gaz trochę szarpie, chodź nie zawsze, ale po przelaczeniu jest ok. Zastanawiam się nad wystawieniem wtrysków stag w01, co wy na to? 

 

 

Opublikowano

Benzyna extrakcyjna ich uratuje,wpuść w listwę,no fakt wine za to ponosi zaolejony gaz,ja taki zabieg powtarzam w jesieni każdego roku i hany śmigają od nowości już 189tys km.

Opublikowano
3 godziny temu, matinaszek napisał:

że wtryskiwacze do wymiany

Skoro zrobiłeś tylko 10k km to dlaczego serwis nie odda Ci tych wtryskiwaczy na reklamację do producenta? To jest ich j**any obowiązek, weź listwę ściągnij, zatkaj wszystkie wężyki śrubkami i listwa niech leci na reklamację, reklamacja najlepiej się wypowie w tej sprawie. Serwis ma gówno do gadania, mają oddać do sprawdzenia i tyle. Jeżeli reklamacja odpowie, że wtryskiwacze są brudne to trzeba będzie je rozkręcić, wyczyścić i ma to działać.

Opublikowano

K232 o takiej opcji nie wspominali. Tylko dlaczego ja miałbym reklamować je u producenta skoro kupiłem je u nich i to ich zasrany obowiązek. Stwierdziłem, że nie ma bezpośredniej opcji, żeby dowieść, że wtryskiwacze są zabrudzone bo nie zajrzą do wnętrza i przyjeli reklamację,  ale szczerze powiem, że nie chce mieć z tą firmą nic wspólnego dlatego rozmyślam nad stagami. 

Opublikowano

Nie zrozumiałeś, niech Ci wykręca cała listwę i jako firma mają oni wysłać na reklamację.

Opublikowano (edytowane)

Zamontuj filtr odstojnikowy i nie powinieneś mieć takich problemów z zabrudzonymi wtryskami. Przypominam, że gwarancja nie obejmuje skutków powstałych przez zasyfiony gaz (czyszczenie, i wymiana na nowe) więc jeśli warsztat Ci je wymienił na nowe to tylko z własnej, dobrej woli. Ale nic nie szkodzi żeby je wysłać do producenta, który oficjalnie wyrazi swoje zdanie o ich stanie.

Jeśli chcesz to bierz ze staga listwę ale acw-02.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Zamontuj filtr odstojnikowy i nie powinieneś mieć takich problemów z zabrudzonymi wtryskami.

Mam ten filtr już od 20 tysięcy km i właśnie 3 tygodnie temu oddałem AC W02 na reklamację bo 3 wtryskiwacze na nic nie reagowały, serwis nie bawił się co to może być tylko dostałem nową listwę, w odstojniku jest dosłownie kilka kropel oleju a tak poza tym zero syfu a wtryskiwacze jak widać dostały po d*pie, najechane miały właśnie 20k km, wcześniej miałem zwykły filtr fazy lotnej i nie miałem problemu z niczym.

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, k232 napisał:

wtryskiwacze jak widać dostały po d*pie,

A skąd wiesz, że przez syf w gazie? Może mają jakąś wadę fabryczną. Moje acw03 (to samo co i Twoje w sumie) po 20 tys też nadają się na wymianę. Jakaś trefna partia mogła się trafić

Edytowane przez przem8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...