Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam sytuacja wydaje sie prosta ale chcialbym prosic was o informacje jak powinna wygladac wycena rzeczoznawcy z ubezpieczalni i przede wszystkim jakie elementy powinny podlegac wymianie i czy fakt ze silnik zostal zmieniony na 1.9pd z 2.5tdi ma znaczenie?

Wczoraj z rana na skrzyzowaniu gosciu mi przylozyl nie z mojej winy. Z mojej stronym moge powiedziec ze uchwyty na lampie sa polamane kolo cofniete wzgledem drugiej strony 2.5cm poducha sie zapalila  pas sie zablokowal felga zlamala i 3 dniowa opona ma na boku odksztalcenie po uderzeniu.

 

01.jpg

2.jpg

4.jpg

3.jpg

Opublikowano

znajac firmy ubezpieczeniowe to wycienia ci to na marne grosze.jak 1000-1500 z dostaniesz to bedzie dobrze.odwoluj i pisz ze auto odajesz do autoryzowanego serwisu.zobaczysz jak szybko zmiekną

Opublikowano
36 minut temu, quadral20004 napisał:

znajac firmy ubezpieczeniowe to wycienia ci to na marne grosze.jak 1000-1500 z dostaniesz to bedzie dobrze.odwoluj i pisz ze auto odajesz do autoryzowanego serwisu.zobaczysz jak szybko zmiekną

No już wszyscy w ubezpieczalni (w firmie która ma wszystko w d*pie) gryzą paznokcie bo ktoś w 20 letnim aucie grozie że odda je do serwisu - takich spraw i takich gróźb mają tam tysiące, po nich to ścieka jak po kaczce woda. Przede wszystkim od czego ma się odwoływać, bo chyba musi podać jakiś konkretny powód co mu nie pasuje w wycenie. Odwołuje się bo odwołuje?

Przede wszystkim postaraj się, żeby rzeczoznawca uwzględnił wszystko przy pierwszych oględzinach. Pokaż mu dokładnie wszystko palcem. Ostatnio mają w d*pie przyjazdy na drugie oględziny.

Opublikowano

oddaj do ASO i z glowy

Opublikowano

Odstawienie auta do ASO nie jest dobrym pomysłem, bo koszt naprawy może przekroczyć wartość pojazdu przed zdarzeniem, a tego ubezpieczyciel nie zapłaci. Z pewnością jest do wymiany błotnik, plastikowe nadkole i prawy reflektor. Przesunięcie koła jest prawdopodobnie spowodowane skrzywieniem wahacza. Na oględziny należy umówić się w miejscu gdzie będzie istniała możliwość zdemontowania zderzaka i obejrzenia auta od spodu (warsztat, lub stacja diagnostyczna). Kosztem pracy mechanika i wynajmu stanowiska diagnostycznego, można obciążyć ubezpieczyciela. Jeśli zderzak, lub dokładka ma ułamane zaczepy, to takie elementy muszą zostać wymienione. Felga i opona do wymiany. Podejrzewam, że ubezpieczyciel wyceni tę szkodę na około 2 tys. zł, ale to zaledwie połowa rzeczywistych kosztów naprawy (nie uwzględniam tu kosztu wymiany wahaczy).    

Opublikowano

Dzieki wam za wypowiedzi. Poczekam na wycene i zobacze jak bedzie z tym zawieszeniem bo na moje oko nie da sie stwierdzic przy tamim przesunieciu kola ktory wahacz jest uszkodzony wiec wszystkie elementy prawej zawieszki powinny zostac wymienione. Kazdy ma prawo do naprawy w ASO.

Czy wartosc samochodu po swapie z 2.5 tdi na 1.9 AWX wplynie na oszacowanie wartosci samochodu?

Dodam ze nie zmienialem w dowodzie silnika na 1.9

Opublikowano
1 godzinę temu, dani270 napisał:

Dzieki wam za wypowiedzi. Poczekam na wycene i zobacze jak bedzie z tym zawieszeniem bo na moje oko nie da sie stwierdzic przy tamim przesunieciu kola ktory wahacz jest uszkodzony wiec wszystkie elementy prawej zawieszki powinny zostac wymienione. Kazdy ma prawo do naprawy w ASO.

Czy wartosc samochodu po swapie z 2.5 tdi na 1.9 AWX wplynie na oszacowanie wartosci samochodu?

Dodam ze nie zmienialem w dowodzie silnika na 1.9

Nikt Ci nie wymieni całego prawego kopyta. Na Twoje oko może nie, ale na oko mechanika tak. Uszkodzona może być też ława. Powinien ktoś Ci to pomierzyć na podnośniku. Jak tego nie zrobisz to rzeczoznawca policzy to tak jak chce.

Opublikowano
2 godziny temu, dani270 napisał:

Czy wartosc samochodu po swapie z 2.5 tdi na 1.9 AWX wplynie na oszacowanie wartosci samochodu?

Tak. Wymiana całych podzespołów ma wpływ na wartość pojazdu. Ubezpieczyciel nie uwzględnia kosztów napraw, czy wymiany części podlegających zużyciu eksploatacyjnemu (klocki, tarcze, filtry, oleje) ale już wymiana elementów zawieszenia na inne (np bardziej sportowe), wchodzi w zakres tuningu. Wymiana silnika na słabszy być może tuningiem nie jest, ale nie jest także bieżącą naprawą.  

Opublikowano

A czy wycena warsztatu lub samo oszacowanie elementow podlegajacych wymianie bedzie miala inne spojrzenie rzeczoznawcy przed jego wycena?

Wspomnialem o silniku bo jednak samochody z jednostka 1.9tdi maja inna wartosc.

A orienbtuje sie ktos na ile +/- rzeczoznawca wyceni moja A6

A6 1.9AWX 2000r

radio 2din

podgrzewane przednie fotele i tylna kanapa

relingi

opony nowe

elektryczne szyby

hak

przebieg silnika 196tys

karoserii 251tys

 

Opublikowano
1 godzinę temu, dani270 napisał:

A czy wycena warsztatu lub samo oszacowanie elementow podlegajacych wymianie bedzie miala inne spojrzenie rzeczoznawcy przed jego wycena?

Napisałem ci, byś wizytę rzeczoznawcy zaplanował w warsztacie naprawczym, lub na stacji diagnostycznej. Rzeczoznawca nie może pozwolić sobie na ignorowanie zdania fachowca, który będzie wraz z nim dokonywał oględzin uszkodzeń. W kwestii wartości auta 12 - 14 tys. zł, w zależności od jego stanu i kolizyjnej przeszłości.

Opublikowano

..... i tak najgorsze jest to, ze dopuszczone za zamienniki czesci ... :/

 

Opublikowano

3-4tyś zł dostaniesz.

Tydzień temu dostałem za Tourana, przetarty zderzak, pęknięte nadkole i lampa do wymiany, a błotnik do malowania - 3400zł bez marudzenia.

Opublikowano

Jak zwykle smiech na sali... policzyli 4800zl przy czym nie policzyl wystrzelonego pasa mimo zdjec pasa jak i licznika z zapalona kontrolka poduszek, slizgu mocujacego zderzak i doliczyl 10% amortyzacji na opone ktora nie zrobila nawet 5km a samochod wycenil na 7400zl i powiedzial ze zmiana silnika nie ma nic do rzeczy;/

 

 

k1.jpg

k2.jpg

Opublikowano

smiech na sali ? co ty dyche za to chciales ? jeszcze ci z tego zostanie

Opublikowano
6 godzin temu, dani270 napisał:

Jak zwykle smiech na sali... policzyli 4800zl przy czym nie policzyl wystrzelonego pasa mimo zdjec pasa jak i licznika z zapalona kontrolka poduszek, slizgu mocujacego zderzak i doliczyl 10% amortyzacji na opone ktora nie zrobila nawet 5km a samochod wycenil na 7400zl i powiedzial ze zmiana silnika nie ma nic do rzeczy;/

 

 

k1.jpg

k2.jpg

Pisz odwołanie 

Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

powiedzial ze zmiana silnika nie ma nic do rzeczy;/

W zasadzie prawda. To będzie istotne przy szkodzie całkowitej, gdyż zmienia bazową wartość pojazdu, jako całości.

 

10 godzin temu, Dev napisał:

nie policzyl wystrzelonego pasa mimo zdjec pasa... ślizgu zderzaka...

Napisz odwołanie i skargę do rzecznika finansowego (to dowód na nierzetelność wyceny). Użyte w kalkulacji szkody części zamienne są tanimi zamiennikami, zaniżono też stawkę rbg. 

Opublikowano

Dzieki serdeczne

Napisalem do rzecznika finansowego i zobaczymy co odpowiedza.

Opublikowano

Koszt naprawy samochodu 2 tys zl max. Poszkodowany otrzymuje ponad dwa razy tyle i nadal kreci nosem, a potem ze ubezpieczenia drogie, jak  wszyscy ze szkody robią sobie króliczka wielkanocnego, którego się chwyciło za łapkę.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, JawoR36 napisał:

Koszt naprawy samochodu 2 tys zl max. Poszkodowany otrzymuje ponad dwa razy tyle i nadal kreci nosem, a potem ze ubezpieczenia drogie, jak  wszyscy ze szkody robią sobie króliczka wielkanocnego, którego się chwyciło za łapkę.

Kolego, to że można naprawić za 2 tys. zł nie znaczy, że jest to rzeczywista wartość szkody.  To co pozornie zaoszczędzi na naprawie w garażu, straci przy ewentualnej odsprzedaży auta. Niewielu jest obecnie kupujących, którzy dokonują zakupu bez sprawdzenia grubości powłok lakierniczych (a tania naprawa, to użycie szpachli). Ponadto w przypadku następnej kolizji, ujawnienie wcześniejszych niefachowych napraw spowoduje, że rzeczoznawca zaniży wartość szkody, stosując korekty do cen części podlegających wymianie, lub nawet całego auta. Gdzie tu więc widzisz prezenty świąteczne? Likwidator szkody ma obowiązek wypłacić odszkodowanie w kwocie pozwalającej na przywrócenie pojazdu do stanu przed zdarzeniem. Zarówno wytyczne KNF, jak i orzecznictwo sądów wskazuje, że wycena szkody ma być dokonana w oparciu o rzeczywiste ceny części nowych i oryginalnych. A ubezpieczenia są drogie i stale będą rosnąć, bo ruch większy, samochodów coraz więcej i do tego są coraz droższe. Kiedyś naprawa polegała na wymianie pogniecionych blach i lakierowaniu, a teraz każda stłuczka to bez mała 10 tys zł na samą wymianę deski, poduszek, kurtyn napinaczy pasów, a niedługo całej wiązki okablowania i sterowników, bo klemy pirotechniczne "pomogą" ci odłączyć akumulator. 

Edytowane przez hak64
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Przepraszam że pytam, ale mówisz że nie policzyli licznika z zapaloną kontrolką poduszek. Czy miałeś na myśli to, że mają Ci cały licznik wymienić, czy co mieliby w tym przypadku zrobić?

Mnie bardziej zastanawia to, iż dostawcą części jest PZU Pomoc, czy oni zrobili sobie jakiś pododdział z częściami zamiennymi żeby mogli manipulować cenami?

Noi przede wszystkim po co czepiasz się wyceny całego samochodu jeśli nie masz szkody całkowitej?

Edytowane przez PatrickU

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...