maciusoo Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Witam. Mam pewien problem ze swoją zieloną strzałą w trumnie. Mianowicie : 1. Ostatnio zauważyłem, że przy rozgrzanym aucie na obrotach rzędu 800-1000 ogrzewanie słabo grzeje, mianowicie przy 2000- 3000 obr grzeje już bardzo dobrze. dodam, że mam Klimatornik.. Raczej Bajki z klapkami, termostatami, walniętymi uszczelkami pod głowicą jakie zdążyłem już znaleźć na forum odpadają Największym podejrzanym jest niedomagająca pompa wody i może jeszcze nagrzewnica. Ktoś ostatnio przerabiał taki temat w 1.8 Adr ? 2. Po ruszeniu z miejsca piszczy coś 3x i miga kontrolka z wykrzyknikiem + ciągle pali się kontrolka od Abs, którego oczywiście brak Przewertowałem forum i raczej jest to problem ze sterownikiem od Abs'u + którymś czujnikiem. Tutaj pytanie. Gdzie znajduje się ten sterownik i czy da się zdiagnozować jego uszkodzenie bez podmianki, lub podpinania pod kompa ? 3. Jaki kabel do diagnostyki i ewentualnego usuwania błędów warto kupić ? tak w okolicach 200zł. Jest tego tyle,że już sam zgłupiałem co warto brać, a co sobie darować. Doradźcie coś Pozdro, Mati
przem8 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 18 minut temu, maciusoo napisał: 3. Jaki kabel do diagnostyki i ewentualnego usuwania błędów warto kupić ? tak w okolicach 200zł. Jest tego tyle,że już sam zgłupiałem co warto brać, a co sobie darować. Doradźcie coś Kabel to koszt 30-50zł z przesyłką i ściągasz vaga tu z z forum. Przejrzyj temat w dziale diagnostyka, jest wszystko 1
maciusoo Opublikowano 9 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2018 20 godzin temu, przem8 napisał: Kabel to koszt 30-50zł z przesyłką i ściągasz vaga tu z z forum. Przejrzyj temat w dziale diagnostyka, jest wszystko Pół godziny szukania na forum,ale ogarnięte Pomogłeś w podjęciu szybkiej decyzji Dzięki i pozdro !
Przemek.1997 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) 23 godziny temu, maciusoo napisał: 1. Ostatnio zauważyłem, że przy rozgrzanym aucie na obrotach rzędu 800-1000 ogrzewanie słabo grzeje, mianowicie przy 2000- 3000 obr grzeje już bardzo dobrze. dodam, że mam Klimatornik.. Raczej Bajki z klapkami, termostatami, walniętymi uszczelkami pod głowicą jakie zdążyłem już znaleźć na forum odpadają Największym podejrzanym jest niedomagająca pompa wody i może jeszcze nagrzewnica. Ktoś ostatnio przerabiał taki temat w 1.8 Adr ? Witam. Co do punktu pierwszego to powiem szczerze że mam 2 auta w domu, passata B4 i audi A4 B5 , oba w benzynie 1.8 i jest ta sama sytuacja, mało tego passat miał wymienianą nagrzewnicę jakiś rok temu ponieważ auto nie grzało wcale ale ten objaw nie zniknął. Jakiś miesiąc temu padła pompa wody, po wymianie nadal to samo. Termostat i wszystko inne też sprawne. Nie wiem czy mam rację, może się mylę ale może to być normalne, ponieważ przy zwiększonych obrotach przepływ płynu jest większy więc odbieranie ciepła też następuje szybciej a co za tym idzie autko ciut lepiej grzeje. Ale też nie powiem bo na wolnych obrotach w obu autach jest gorące powietrze ale przy zwiększonych obrotach aż parzy Jeśli słabo grzeje to bardziej obstawiam nagrzewnicę. Edytowane 9 Stycznia 2018 przez Przemek.1997 1
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Ja ogarnąłem ostatnio taki temat u Siebie. Gdzie na klimatroniku mam ustawioną tylko strzałkę do góry czyli na przednią szybę to dmucha lekkim chłodem nawet przy najwyższej temperaturze ustawionej na klimatroniku ale gdy włączę dodatkowo ten przycisk zaznaczony na zdjęciu to nie idzie wysiedzieć. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez k232
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 W dniu 8.01.2018 o 19:00, maciusoo napisał: Po ruszeniu z miejsca piszczy coś 3x i miga kontrolka z wykrzyknikiem + ciągle pali się kontrolka od Abs, którego oczywiście brak Nie masz ABS, musisz mieć, czujnik ABS znajdziesz jak ściągniesz koło, może po prostu jest uszkodzony. Jeżeli będzie czujnik ABS uszkodzony to moment będziesz miał błąd ma Vagu. Kontrolka z wykrzyknikiem to pewnie Ci zbiorniczek płynu hamulcowego robi zwarcie z kostką, miałem to samo u Siebie, odpiąłem kostkę od zbiorniczka i nie mruga, nie powinno tak być no ale.. 1
Przemek.1997 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 2 godziny temu, k232 napisał: Ja ogarnąłem ostatnio taki temat u Siebie. Gdzie na klimatroniku mam ustawioną tylko strzałkę do góry czyli na przednią szybę to dmucha lekkim chłodem nawet przy najwyższej temperaturze ustawionej na klimatroniku ale gdy włączę dodatkowo ten przycisk zaznaczony na zdjęciu to nie idzie wysiedzieć. Możesz mieć problem z klapami albo bezpośrednio z tunelem idącym na szybę, wciskając ten przycisk kierujesz przecież tylko powietrze na kratki.... Ale mogę się mylić.... 2 godziny temu, k232 napisał: Nie masz ABS, musisz mieć, czujnik ABS znajdziesz jak ściągniesz koło, może po prostu jest uszkodzony. Jeżeli będzie czujnik ABS uszkodzony to moment będziesz miał błąd ma Vagu. Kontrolka z wykrzyknikiem to pewnie Ci zbiorniczek płynu hamulcowego robi zwarcie z kostką, miałem to samo u Siebie, odpiąłem kostkę od zbiorniczka i nie mruga, nie powinno tak być no ale.. Czujniki ABSu możesz sprawdzić komputerem, podnosisz sobie auto, podpinasz kompa, wchodzisz w ABS i na bloki pomiarowe. Kręcisz pomału kołem i obserwujesz wartości na kompie, dobry czujnik, dobrze ustawiony powinien pokazywać bardzo dokładnie, 1km/h czy dwa, źle ustawiony czy padnięty będzie przekłamywał i łapał dopiero np od 6km/h. Miałem taki problem przy wymianie hamulców, musiałem użyć parę razy młotka, czujniki się odrobinę cofnęły i oszukiwały wartości. Tylko że mi to się objawiało włączającym się ABSem w sytuacjach gdzie nie powinien działać. Natomiast tutaj może być tak jak mówi kolega.
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) 8 minut temu, Przemek.1997 napisał: Możesz mieć problem z klapami albo bezpośrednio z tunelem idącym na szybę, wciskając ten przycisk kierujesz przecież tylko powietrze na kratki.... Ale mogę się mylić.... Ale gdyby problem był z klapami to i na tym przycisku słabo by grzało A te czujniki ABS da się jakoś ustawić, bo one ponoć są bardzo delikatne, coś się dotknie i czujnik już do wywalenia, mi przekłamuje o 5km/h. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez k232
jacek70 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Najlepiej sprawdzić czy wsz6stkie klapy chodzą w pełnym zakresie. Prawdopodobnie któraś nie chodzi jak powinna.
Przemek.1997 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) 7 minut temu, k232 napisał: Ale gdyby problem był z klapami to i na tym przycisku słabo by grzało A te czujniki ABS da się jakoś ustawić, bo one ponoć są bardzo delikatne, coś się dotknie i czujnik już do wywalenia, mi przekłamuje o 5km/h. Wystarczy że jedna klapa minimalnie będzie się nie domykać czy coś i będzie problem. Przerabiałem to w Passacie... Co do czujnika to szczerze nie wiem, ja zwyczajnie wziąłem takiego mini młoteczka i je delikatnie stuknąłem, widać były że wróciły na swoje miejsce, jakoś na razie problemów z tym nie mam Edytowane 16 Stycznia 2018 przez Przemek.1997
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 4 minuty temu, jacek70 napisał: Najlepiej sprawdzić czy wsz6stkie klapy chodzą w pełnym zakresie. Prawdopodobnie któraś nie chodzi jak powinna. Jak to sprawdzić, gdzie te klapy w ogóle są umiejscowione ?
Przemek.1997 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) 4 minuty temu, k232 napisał: Jak to sprawdzić, gdzie te klapy w ogóle są umiejscowione ? Klapy znajdują się pod dechą, na tym całym tunelu który leci od nagrzewnicy, będziesz wiedział w którym miejscu bo będzie tunel taki kawdratowy, przynajmniej tak było w Passacie ale chyba w Audi innego patentu na to nie mają Edytowane 16 Stycznia 2018 przez Przemek.1997
jacek70 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Trzeba sprawdzić czy chodzą jak się zasteruje na panelu ( naocznie) A tu masz rozmieszczenie
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Jak włączam nadmuch to słychać, że te klapy się otwierają ale czy wszystkie to nie wiem
Przemek.1997 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 2 minuty temu, k232 napisał: Jak włączam nadmuch to słychać, że te klapy się otwierają ale czy wszystkie to nie wiem Powiem tak, jeśli Ci tylko nie parują szyby ani Cię to nie denerwuje to możesz dać sobie spokój
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 15 minut temu, Przemek.1997 napisał: Powiem tak, jeśli Ci tylko nie parują szyby ani Cię to nie denerwuje to możesz dać sobie spokój Parują jak w każdym aucie ale szybko odchodzą na zwykłym nadmuchu.
Przemek.1997 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Teraz, k232 napisał: Parują jak w każdym aucie ale szybko odchodzą na zwykłym nadmuchu. No to o to mi chodziło
kornel Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 (edytowane) W dniu 8.01.2018 o 19:00, maciusoo napisał: Witam. Mam pewien problem ze swoją zieloną strzałą w trumnie. Mianowicie : 2. Po ruszeniu z miejsca piszczy coś 3x i miga kontrolka z wykrzyknikiem + ciągle pali się kontrolka od Abs, którego oczywiście brak Przewertowałem forum i raczej jest to problem ze sterownikiem od Abs'u + którymś czujnikiem. Tutaj pytanie. Gdzie znajduje się ten sterownik i czy da się zdiagnozować jego uszkodzenie bez podmianki, lub podpinania pod kompa ? U mnie w 1.8 ADR ten objaw oznaczał słaby Aku - po jego wymianie problem zniknął. Kto wie, czy i to by nie miało wpływu na słabe grzanie na niskich obrotach? Edytowane 20 Stycznia 2018 przez kornel
Przemek.1997 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 29 minut temu, kornel napisał: U mnie w 1.8 ADR ten objaw oznaczał słaby Aku - po jego wymianie problem zniknął. Kto wie, czy i to by nie miało wpływu na słabe grzanie na niskich obrotach? Co do pierwszego zdania to się zgodzę ale z drugim mam wątpliwości. Jedynie mogłoby coś mieszać z dmuchawą ale i tak napięcie podtrzymuje alternator przecież...
kornel Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 11 minut temu, Przemek.1997 napisał: Co do pierwszego zdania to się zgodzę ale z drugim mam wątpliwości. Jedynie mogłoby coś mieszać z dmuchawą ale i tak napięcie podtrzymuje alternator przecież... No tak, to prawda. Chyba, że jeszcze do tego walnięty regulator napięcia? Po prostu nie bardzo widzę jaka może być zależność pomiędzy ogrzewaniem a wysokoscią obrotów....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się