Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moja Bestyjka: A4 B6 2001/2 3.0 Q ASN LZ9W Avant Xenon, Wymiana uszczelnień silnika, świec, skrzynia biegów, mody na S4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj spawacz wymienił mi oba łączniki elastyczne na wydechu, ale nie ma filmiku jak chodziła bo zostawiłem auto na warsztacie przyjechałem jak było zrobione, uszczelnienie torsena będę wymieniał albo w tym albo w przyszłym tygodniu to fotorelacje oczywiście ze zrobię bo szukając na forach nigdzie nie znalazłem więc na pewno się przyda :)

Opublikowano

Siema w sobotę udało mi się kupić komplet Hamulców 320 na przód :) także popołudnie spędzone na rozebranie na czesci i przygotowanie do piaskowania :). Dziś oddałem do malowania jutro odbieram po południu i MONTAŻYK :D

 

20180303_211507.jpg  20180307_094513.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wjechały nowe hebelki do przodu :) kilka fotek po malowaniu i po montażu: ( na jednym porównanie 320 z 312 :) )

MA KTOŚ MOŻE BLASZKI Sline  ??

 

20180308_203345.jpg  20180308_233438.jpg

 

20180309_090745.jpg

20180309_090737.jpg

Edytowane przez AlexDLU
Opublikowano

O blaszki pisz do kolegi wandej , może jeszcze ma 

Opublikowano

Daruj sobie tam blachę S4 :facepalm:

Opublikowano
W dniu 15.03.2018 o 13:39, afroo. napisał:

Daruj sobie tam blachę S4 :facepalm:

ok pomysł "darowany" :)

 

PS. Wczoraj wymieniłem cały płyn w układzie wspomagania, wieczorem wrzucę zdjęcia jak wyglądał po odessaniu ze zbiorniczka, śmiem twierdzić że był jeszcze oryginał ;p

Płyn kupiłem w ASO Świtoń-Paczkowski w Lubinie za 50 zł /L do efektywnej wymiany starczyło mi 1,6 l.

Opublikowano
W dniu 25.02.2018 o 22:12, AlexDLU napisał:

A tak z bliska za dnia:

 

20180225_125549.jpg

Pierwszy raz widzę owalne końcówki w B6. Rozważałeś montaż dyfuzora z B7? Ładnie by Ci zakrył te przestrzenie nad końcówkami.  

Opublikowano

Pod owalne powinieneś wyciąć owalne otwory , kolega adamoo miał tak w zderzaku s-line i wyglądało bdb

Opublikowano
11 minut temu, greg2505 napisał:

Pod owalne powinieneś wyciąć owalne otwory , kolega adamoo miał tak w zderzaku s-line i wyglądało bdb

tez tak sadze ze bedzie lepiej ale musi sie troche cieplej zrobic bo musze ryjkiem z garazu wyjechac zeby na spokojnie zdjac zdezak :)

Opublikowano

Ostatnio wypadło mi nie planowane:

Wymiana chłodnicy "wody" oraz padła pompa do wspomagania.

Udało mi się wymienić samemu pompę jak i chłodnice (w sumie po 4 dniach  jedno po 2gim...) wymiana chłodnicy zajęła mi ok 5-6h wliczając w to wyczyszczenie silnika i wszystkiego od czoła, plus niestety całkowity demontaż przodu, inaczej się nie dało.

Wymiana samej pompy wspomagania to ok 1,5h na spokojnie, przy okazji wymiany pompy można zerknąć na gruszki, wkład kolektora czy wymienić pasek wielorowkowy, u mnie akurat pasek jest w dobrym stanie, do samej wymiany pompy wystarczą klucze T30 (gruszki), Imbus do koła pasowego pompy (poluzować je koniecznie przed zrzuceniem paska), i 19płaski aby poluzować napinacz paska (jest pod pompą wspomagania)

Przy okazji wymiany pompy wspomagania nieuniknione było (bynajmniej z mojego pkt widzenia) zdemontowanie gruszek, no niestety wkład kolektora ssącego standardowo uszkodzony... odczepiony od gruszek itp..., wałek poszedł na śmietnik i za radą DEVa i sugestii WaskiVW w kolektorze nic nie ma. Może na dniach znajdę chwilę i zdemontuje cały kolektor aby go wyczyścić w środku, i przy okazji wymienić i przeczyścić całą odmę.

Jak obrobię fotki z wymian to wrzucę tu w temacie.

Opublikowano

Bardzo fajna, jak będę mail zniżki większe ogarnę sobie taka bo narazie tragedia, zjedzą młodych kierowców :/

Opublikowano

Czas coś wrzucić, niestety nie będzie to mod a konieczna naprawa czyli:

 

MONTAŻ SPRAWNEGO WKŁADU KOLEKTORA (WAŁKA Z GRUSZKAMI)

BEZ RUSZANIA KOLEKTORA + wymiana alternatora

CO MOŻEMY WYMIENIĆ Zrobić PRZY OKAZJI:
- Alternator, ja mam TipTronic i pod nim idą węże olejowe i ciężko go wyciągnąc dołem
- Pasek wielorowkowy,
- Napinacz paska,
- Pompę wspomagania,
- Zdjąć osłony rozrządu i zerknąć co się tam dzieje,
- Wyczyścić sobie wszystko,

Dlaczego bez ruszania kolektora, porostu się bałem go podnieść do góry, a pas już rozbierałem do chłodnicy także już "nabyłem" wprawy z jego zdejmowaniem, po za tym co tu można uszkodzić :) 

Udało mi się zakupić w naprawdę okazyjnej cenie cały kompletny kolektor wraz z gruchami i kompletnym wałkiem (oczywiście potrzebowałem tylko wałek z gruchami)

Postanowiłem zamontować go od czoła bez podnoszenia kolektora (nie robiłem tego nigdy i miałem obawy o poprawność rozebrania kolektora etc..., zapewne więcej roboty zrobiłem no ale cóż ważne że się udało, postaram się opisać co nieco krok po kroku, może się przyda komuś.

1. Demontaż całego przodu ( nie będę się rozpisywać bo tu akurat filozofii nie ma: lampy wyjąc, zderzak zdjąć, łapy od zderzaka odkręcić, zsunąć pas z chłodnicami na ziemię) sprawnie 20 min roboty.

20180429_214300.jpg

2. Należy zdjąć koło pasowe od pompy wspomagania i pasek wielorowkowy (niestety nie zrobiłem djęcia ;( ), jako pierwsze należy popuścić śruby na kole pasowym pompy wspomagania do tego imbus 8, następnie klucz 19 płaski i popuścić napinacz paska i zrzucić pasek, teraz odkręcić koło pasowe pompy.

Kolejno odkręcić kluczem płaskim najlepiej oczkowym 22 śrubę z rurką od lewej strony pompy (staram się pisac prostym językiem ;p) uwaga pocieknie płyn warto zaopatrzyć się w rękawiczkę jednorazową aby to zawiązać żeby nie kapało, oraz odkręcić śrubę mocującą ową rurkę przy bagnecie, rurkę odsuwamy całkowicie na bok bo będzie przeszkadzać. 

Następnie możemy zdemontować stare gruchy klucz torx 30

Teraz należy odkręcić pompę wspomagania (dobrze zatkać otwór na pompie bo poleci trochę płynu na koła pasowe) odkręcamy 3 śruby - 1 jest z tyłu pompy pod gruszkami, kolejne 2 pod pompą od czoła są schowane nie pomylić się z tymi dwiema co są do zamocowania pompy do "łapy", proponuje odkręcać najpierw tylną od kolektora następnie te dwie na dole. teraz musimy przymiarke zrobić czy nam cały wałek z gruchami zmieści się miedzy kolektor a pas przedni, jeśli nie to musimy go trochę odgiąć,

20180429_214758.jpg

 

3. WKŁADAMY WAŁEK ROBIĆ TO MEGA SPOKOJNIE BEZ GWAŁTOWNYCH RUCHÓW, UWAGA: na końcu wałka jest TULEJKA prowadząca zobaczyć czy stara nie została w kolektorze !, może być ciężko, będzie wrażenie jakby wąż wody po lewej stronie blokował i delkiatnie pompa wspomagania, pompą możemy manipulować najlepiej jak delikatnie odciągąć do siebie natomiast wałek wkłądamy pod kątem dla przykładu 30 % tak aby jedna grucha była powyżej pompy mniejwięcej coś takiego:

20180429_223557.jpg

20180429_223605.jpg

Kolejno delikatnie manipulujemy i wsuwamy wałek ON MUSI DELIKATNIE WCHODZIĆ STARAĆ SIE NIE WYKRZYWIAĆ GO GÓRA DÓŁ tylko manipulować pompą i delikatnie gruchami w osi WEJDZIE NAPEWNO !!!

OK MAMY WAŁEK W ŚRODKU gruchy zamontowane,

i teraz NAJGORZE :P tak tak rozebranie i włożenie to pikuś ;p największy problem będzie traz z przykręceniem pompy ;p czyli łapiemy tylko najpierw pompę na dwie dolne śruby (nie dokręcać na maksa niech będzie delikatny luzz naprawdę delikatny, wkładamy jakimiś szczypcami lub czymś magnetycznym tylną śrubę do mocowania pompy pod gruszki, ja mam małe paluchy to mi się udało ją nawet palcami dokręcić odrazu mówie że nie będzie to łatwe ponieważ wąż który jest na pompie jest dość twardy i nie chce się poddać zabardzo więc można mieć niewielki problem z trafieniem w gwint tą śrubą jak już się udało ją lekko wkręcić dokręcamy bardziej dwie dolne śruby na pompie ale nie ma maxa, teraz wyzwanie potrzebny będzie imbus do nasadki (ja mam na 10) mały przegub i przedłużka patrz zdjęcie poniżej:

20180429_225202.jpg

20180429_225211.jpg

Najłatwiej od tej strony dokręcić co na zdjęciu, jak już dokęci się ta tylną śrubę to dokręcamy obie dolne.

Kolejno wkręcamy rurkę do pompy UWAGA !!! tam jest metalowa podkładka nie zgubić jej !!! klucz 22 oczko, podpinamy wężyki podciśnienia, dokręcamy przyczymkę koło bagnetu.

Następnie zakładamy koło pasowe pompy dokręcamy ile się uda i zakładamy pasek, pasek napięty to DOKRĘCAMY koło pasowe pompy na maxa.

No i składamy cały przód.

Teraz możemy cieszyć się sprawnym wkładem kolektora :)

 

Przy okazji tej czynności wymieniłem alternator bo mój już zaczynał wydzielać smród spalenizny i okazało się ze już był na wykończeniu więc zamontowałem od razu 2gi.

Opublikowano

Trochę mnie tu nie było, a z A4 Trochę się pozmieniało:)

1. Pomalowanie wszystkie plastiki w kolor,

2. Wymieniny wielowachacz cały

3. Wjechały rolki OEM Multispoke 20" 4x9J et46 225 35 opona

4. Olejki wszystkie powymieniane poza tym hmm... nic szczególnego pare fotek poniżej.

 

 

20181219_132834.jpg

20181207_232325.jpg

20181207_232328.jpg

20181210_223806.jpg

20181216_132529.jpg

20181216_165330.jpg

20181216_165338.jpg

20181217_012042.jpg

20181219_111411.jpg

20181219_112723.jpg

20181220_203551.jpg

20181220_193002.jpg

20190501_172919.jpg

20190501_172936.jpg

20190507_161456.jpg

20190729_153546.jpg

20190729_153534.jpg

Opublikowano

Od razu inne auto, Zderzaki szpachlowane czy spawane? Bo zazwyczaj szpachli nie polecają gdyż może pękać

Opublikowano
W dniu 11.10.2019 o 13:08, 3r4 napisał:

Od razu inne auto, Zderzaki szpachlowane czy spawane? Bo zazwyczaj szpachli nie polecają gdyż może pękać

spawane, i zniwelowane szpachla do plastików

 

Opublikowano

Ostania fota  szos , klawo się prezentuje. :thumbup1:

Opublikowano
23 godziny temu, dekiel 13 napisał:

Ostania fota  szos , klawo się prezentuje. :thumbup1:

Podziękował, mnie także sie ta fota podoba :) udała się ;p ale już szykuje sie pod budowe na nowy sezon, także jak sprawnie pójdzie mechanika napęd i hamulce, to zabieram się za całe body :) może coś ciekawego z tego będzie ;p wizje mam. PS. Silnik na sprzedaż jakby ktoś szukał

Opublikowano

Widzę, że masz zwykły zderzak z przodu z dokładką, możesz powiedzieć co to jest, skąd to jest i ile to kosztuje

Opublikowano
27 minut temu, garfield110 napisał:

Widzę, że masz zwykły zderzak z przodu z dokładką, możesz powiedzieć co to jest, skąd to jest i ile to kosztuje

Prawdopodobnie jest to dokładka z Seata Leona CUPRA, kosz ok. 140zł w ASO.

Co do auta przed zabiegiem malowania a po MAGIA! :thumbup1::wub: 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...